Igår, 14:11
Medlem
Fick ett mejl från gunnar@verifiera.se där det står att han bjudit in mig att redigera en fil som heter "Godkänt Verifiera AB Affärsförslag och Projektplanpresentation" ?

Vet ej varför eftersom jag inte är någon kund till Verifiera, vågar inte öppna filen heller utifall det skulle vara något virus eller liknande.

Någon mer som fått detta mejl? Det hamnade i skräpposten men ser äkta ut.
Citera
Igår, 14:35
Medlem
Belters avatar
Varför ringer du honom inte och frågar: pressansvarig
gunnar (@) verifiera.se
0708 18 49 17
Citera
Igår, 14:46
Medlem
fjollciggs avatar
Verifiera AB verkar va nån sorts lexbase-wannabe. På allabolag.se kan man läsa att de vänder sig ”till dig med behov av en snabb access till handlingar från svenska domstolar och myndigheter”.

Enligt en recension på Google lagrar de ”brottsuppgifter som är gallrade och lagrar dem i 15 år kontra lagens 10”. En annan recensent pratar om vårdjournaler.

Jag hade inte godkänt ett skit.
Citera
Igår, 14:55
Medlem
Har Lexbase-Gunnar hemlig adress eller varför har ingen gett sig på honom ännu? Tänk vad många han förstört för i ren hämnd bara för att han var och kladdade på flickor 2013.
Citera
Igår, 15:24
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
Fick ett mejl från gunnar@verifiera.se där det står att han bjudit in mig att redigera en fil som heter "Godkänt Verifiera AB Affärsförslag och Projektplanpresentation" ?

Vet ej varför eftersom jag inte är någon kund till Verifiera, vågar inte öppna filen heller utifall det skulle vara något virus eller liknande.

Någon mer som fått detta mejl? Det hamnade i skräpposten men ser äkta ut.

Hmm... Låter väl som klockren phishing? Det händer att jag får liknande mejl på jobbet men då är det oftast någon som vi, inom företaget, haft kontakt med tidigare som har fått sin mejl hackad eller att avsändaren är fejkad.
Citera
Igår, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Hmm... Låter väl som klockren phishing? Det händer att jag får liknande mejl på jobbet men då är det oftast någon som vi, inom företaget, haft kontakt med tidigare som har fått sin mejl hackad eller att avsändaren är fejkad.

Bilder på mejlet:

https://i.ibb.co/5hypHDdh/IMG-20260521-183935.jpg

https://i.ibb.co/4wjMRmvp/IMG-20260521-183856.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in