Igår, 13:35
Medlem
Som rubriken lyder. Om man tänker sig 3-4 barn. 3 bilbarnstolar och plats över för packning i baggaget. Vad är cream of the crop där? Inte sprillans ny utan begagnad. Kör ju dock mest korta sträckor, så diesel kanske är ett problem. Jag har kollat på allt från Ford Galaxy (hittar ju inga bensin förutom 20 år gamla modeller) till Renault Espace och allt däremellan men svårt att komma fram till vad som är bäst.

Tips/råd?
Citera
Igår, 13:43
Medlem
VW Sharan/Alhambra eller hellre Toyota Proace Verso då jag älskar Toyota.

Fcuk Ford Galaxy å Renault Espace

SUV är inte tillräckligt stort

Citat:
Ursprungligen postat av Termy
Som rubriken lyder. Om man tänker sig 3-4 barn. 3 bilbarnstolar och plats över för packning i baggaget. Vad är cream of the crop där? Inte sprillans ny utan begagnad. Kör ju dock mest korta sträckor, så diesel kanske är ett problem. Jag har kollat på allt från Ford Galaxy (hittar ju inga bensin förutom 20 år gamla modeller) till Renault Espace och allt däremellan men svårt att komma fram till vad som är bäst.

Tips/råd?
Citera
Igår, 13:44
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag hade en Citroën C4 Grand Picasso som tjänstebil ett tag - jag tyckte om den. Ingen aning om den går sönder mycket men jag behövda aldrig lämna den till verstad (på 8 månader).
Citera
Igår, 13:48
Medlem
VoktorDodkas avatar
Om du tittat på galaxy, varför har du då inte kollat på s-max? Är det mellan dom budgeten ligger, dvs väldigt väldigt lågt? I så fall är det bara franskt från någon arab som gäller.
Citera
Igår, 13:49
Medlem
Tesla finns med 7 säten nu.
Citera
Igår, 14:19
Medlem
mikaelss avatar
Min förra bil var en Fiat Freemont (en EU-version av Dodge Journey). Stor och rymlig, lastar massor, och väljer man bensin V-6 går det undan (och kostar vid pumpen). Annars finns dieselfyra med turbo. Säljs inte längre i EU, men var populär som tjänstebil så det borde finns flera beggade.
Citera
Igår, 14:33
Medlem
Byd Tang
Citera
Igår, 14:37
Medlem
KIA ev 9.
Citera
Igår, 14:50
Medlem
ReijoHervonens avatar
Toyota Landcruiser finns med 7 sitsar. Är budgeten mer begränsad så försök få tag i en importerad Toyota Highlander. Andra märken är inte värt att fundera på.
Toyota Proace Verso finns med 7 och 9 sitsar men den skulle jag undvika då det är en fake Toyota. Producerad i Stellantis fabriker, så riktig dynga med andra ord.
Senast redigerad av ReijoHervonen Igår kl. 14:52.
Citera
Igår, 15:39
Medlem
Renault Grand Scénic 1.3 TCe 140hk 7-sits Skatt 976 kr 2019 6668mil Totalt pris
169 900 kr

https://www.blocket.se/mobility/item/23005715
Citera
Igår, 18:52
Medlem
karlgunnars avatar
En buss såklart. Men köp inget VW för dom rostar så jäkligt.
Citera
Igår, 19:11
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
VW Sharan/Alhambra eller hellre Toyota Proace Verso då jag älskar Toyota.

Fcuk Ford Galaxy å Renault Espace

SUV är inte tillräckligt stort
Sharan/Alahambra är väl bland dom sämsta bilarna någonsin tillverkat..
Kanske inte mycket bättre men Chrysler voyager var mycket populär en gång i tiden.
Eller Toyota Previa som inte ser ut som en låda som Proace.
Senast redigerad av Norrbagg79 Igår kl. 19:14.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in