Igår, 11:24
Medlem
rex144s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=ZBSiBiJchSk

Men snart även i stadshuset i Malmö, Göteborg och Stockholm får vi höra muslimska sånger.
Malmö blir nog först.

Det paradoxala är att ateistiska svenskar som övergett kristendomen får nu istället islam

Vad tycker ni om det?
Citera
Igår, 11:30
Medlem
Varken Malmö, Göteborg eller Stockholm har borgmästare.

Det "paradoxala" i ditt inlägg är väl att en borgmästare i England inte tillsätts utifrån religiös tillhörighet
Citera
Igår, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Så det finns inga muslimer i England menar du? För där stavas det muslims..

Hbg är stolta över dig..
Citera
Igår, 11:35
Medlem
triptykens avatar
Ah dom har alla en bönedel i början. Det kan vara areligiöst, eller religiöst, men baserat på borgmästaren som är en a-politisk ceremoniell roll. Årets borgmästare är muslim. Det har suttit muslimer förr, sikher mm. Så dom har haft sikhisk bön innan.

Man ska ha en lallare som representerar folk och ska inspirera folk. Den snubben blir också deputy lord mayor nästa år.

EDIT: är väl uttråkad men en av dom tidigare borgmästarna heter Yvonne Mosquitoe vilket jag tycker var kul
Citera
Igår, 11:44
Medlem
Kyrka och stat ska inte höra samman!
Citera
Igår, 11:46
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:

Det "paradoxala" i ditt inlägg är väl att en borgmästare i England inte tillsätts utifrån religiös tillhörighet

Den svenska titeln är kommunchef.
Fenomenet kommer definitivt till Sverige, Malmö först.
Malmö har ju redan en kvinnlig kommunchef som är gift med en muslim om jag inte missminner mig.
Hon är kanske också muslim och agerar redan för islams syfte?
Hur tror du själv att muslimer kommer rösta när dom är tillräckligt många? Jag tror inte dom kommer rösta på nån svenne…
Citera
Igår, 12:00
Medlem
Ja det var det här västvärldens förfäder skyddade sig (och gentemot generationerna efter) -och dog för- att hålla religösa bastarder från att kontamimera deras värld mot våldsmakare som har målet att ta över (med våld, ej hjärna turligt nog) världen samt sprida dess fina fredliga religion och sätt att leva.

Hade det kunna komma tillbaka hade de rullat huvuden på de skyldiga, alternativt hade de sett till att ALLA i nörjan av 1900-talet använt preventivmedel all in.

Förhoppningsvis blir det världskrig och raskrig samtidigt inom kort!
Citera
Igår, 12:31
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Malmö har ju redan en kvinnlig kommunchef som är gift med en muslim om jag inte missminner mig.
Hur tror du själv att muslimer kommer rösta när dom är tillräckligt många? Jag tror inte dom kommer rösta på nån svenne…

Han är Gambian. Förmodligen muslim, eller uppväxt som muslim
Citera
Igår, 12:59
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Han är Gambian. Förmodligen muslim, eller uppväxt som muslim

Jag hade för mig det också.
Då är frågan vad som är viktigast för en muslim.
Ett demokratiskt samhälle där alla är lika mycket värda, eller är det viktigast att följa islam?
Citera
Igår, 13:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss

Nej en kommunchef är något annat - de tillsätts exempelvis inte genom röstning, och även i England finns det kommunchefer (de kallas CEO, City Manager eller Municipal Director).

Sveriges motsvarighet till Englands Mayor är kommunstyrelsens ordförande.
Citera
Igår, 13:24
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej en kommunchef är något annat - de tillsätts exempelvis inte genom röstning, och även i England finns det kommunchefer (de kallas CEO, City Manager eller Municipal Director).

Sveriges motsvarighet till Englands Mayor är kommunstyrelsens ordförande.

Borgmästare är högst i England.
Kommunchef är högre än kommunstyrelsens ordförare.
Citera
Igår, 13:34
Medlem
Citat:

Det är väl inte paradoxlt när muslimer blokröstar på personer just för att de muslimer eller vad den lokala moskeen säger åt dem att rösta på. Islamism och klaner går före demokrati och det öppna jämlika samhälet för många muslimer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in