2026-05-23, 09:48
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Det är varken en personlig blogg, eller sammandrag ur en religiös bok. Du kanske har blandat ihop min länk med en annan?
https://www.saintbeluga.org/eucharistic-miracles-god-under-the-microscope
About the Author
I’m Chris, a practicing Catholic and former atheist living in New York City.
Much of the background information and analysis comes from Dr. Franco Serafini’s 2021 book A Cardiologist Examines Jesus.
1. Du läser inte dina egna källor.
2. Du vet inte vad dina "bevis" innehåller.
3. Du är ett troll.
4. Adjö.
Citera
2026-05-23, 09:57
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
https://www.saintbeluga.org/eucharistic-miracles-god-under-the-microscope
About the Author
I’m Chris, a practicing Catholic and former atheist living in New York City.
Much of the background information and analysis comes from Dr. Franco Serafini’s 2021 book A Cardiologist Examines Jesus.
1. Du läser inte dina egna källor.
2. Du vet inte vad dina "bevis" innehåller.
3. Du är ett troll.
4. Adjö.
Det är en artikel, inte en blogg. Även artiklar behöver författare, som då är människor.

Länken har samlat information från 4 vetenskapliga böcker och flera labbresultat och studier.

Du begår genetic fallacy:
https://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_fallacy
"The genetic fallacy (also known as the fallacy of origins or fallacy of virtue)[1] is a fallacy of irrelevance in which arguments or information are dismissed or validated based solely on their source or origin rather than their content. In other words, a claim is ignored or given credibility based on its source rather than the claim itself."
Du helt enkelt pekar ut "en kristen framför argumentet, därför är det ogiltigt".
Det är inte ett giltigt argument.
Citera
2026-05-23, 10:22
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Det är en artikel, inte en blogg. Även artiklar behöver författare, som då är människor.

Länken har samlat information från 4 vetenskapliga böcker och flera labbresultat och studier.

Du begår genetic fallacy:
https://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_fallacy
"The genetic fallacy (also known as the fallacy of origins or fallacy of virtue)[1] is a fallacy of irrelevance in which arguments or information are dismissed or validated based solely on their source or origin rather than their content. In other words, a claim is ignored or given credibility based on its source rather than the claim itself."
Du helt enkelt pekar ut "en kristen framför argumentet, därför är det ogiltigt".
Det är inte ett giltigt argument.
Det är en blogg från en privatperson. Det framgår supertydligt på about-sidan.
Privatpersonen - en "f.d. ateist" 🤯 - sammanfattar en gammal bok av en bokstavstroende katolik.
Noll vetenskaplighet, noll peer reviews.

Du kan inte mena allvar. Du måste trolla.

Din metod är ju att du panikgooglar efter halmstrån som ska bekräfta din absurda världsuppfattning,

Jag tar inte in sådana tilltag som fakta eller sanning, oavsett vad du vill kalla det.
Citera
2026-05-23, 10:26
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Det är en blogg från en privatperson. Det framgår supertydligt på about-sidan.
Privatpersonen - en "f.d. ateist" 🤯 - sammanfattar en gammal bok av en bokstavstroende katolik.
Noll vetenskaplighet, noll peer reviews.

Du kan inte mena allvar. Du måste trolla.

Din metod är ju att du panikgooglar efter halmstrån som ska bekräfta din absurda världsuppfattning,

Jag tar inte in sådana tilltag som fakta eller sanning, oavsett vad du vill kalla det.
"To ensure the quality of this website, I’ve hired a team of researchers and editors — including a writer with an MD from Harvard Medical School, a PhD biologist/pharmacologist, and two authors with Amazon bestselling books."
Jag gjorde CTRL+F efter "blog" på about-sidan och inget dök upp.

Det spelar mindre roll för du kan hitta samma information på wikipedia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Eucharistic_miracle_of_Tixtla
Citera
2026-05-23, 10:51
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
"To ensure the quality of this website, I’ve hired a team of researchers and editors — including a writer with an MD from Harvard Medical School, a PhD biologist/pharmacologist, and two authors with Amazon bestselling books."
Jag gjorde CTRL+F efter "blog" på about-sidan och inget dök upp.

Det spelar mindre roll för du kan hitta samma information på wikipedia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Eucharistic_miracle_of_Tixtla
1. Ordet blog måste inte stå på en personlig hemsida för att det ska vara just en personlig hemsida (av en religiös dåre som i det här fallet).

Som sagt: Noll vetenskaplighet.

Noll peer reviews.

Noll trovärdighet.

Ge upp. Du gör dig själv till åtlöje.

2. Ett påstått mirakel är bara hörsägen. Och även om miraklet verkligen hade varit ett mirakel, så bevisar det inte att gud finns. Det kan finnas hundra andra förklaringar som är mer trovärdiga är "gud".

T.ex: Hallucinationer, psykos, hoax, lögn, misstag, missförstånd, UFO:n, aliens.
Allt detta är mer trovärdiga förklaringar än "gud".
Citera
2026-05-23, 11:07
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
1. Ordet blog måste inte stå på en personlig hemsida för att det ska vara just en personlig hemsida (av en religiös dåre som i det här fallet).

Som sagt: Noll vetenskaplighet.

Noll peer reviews.

Noll trovärdighet.

Ge upp. Du gör dig själv till åtlöje.

2. Ett påstått mirakel är bara hörsägen. Och även om miraklet verkligen hade varit ett mirakel, så bevisar det inte att gud finns. Det kan finnas hundra andra förklaringar som är mer trovärdiga är "gud".

T.ex: Hallucinationer, psykos, hoax, lögn, misstag, missförstånd, UFO:n, aliens.
Allt detta är mer trovärdiga förklaringar än "gud".
"Dom har öron med dom hör inte. Ögon men dom ser inte".

Du är en religiös dåre. Du följer ateismens dogma framför vetenskapen. Vetenskapen har en tydlig metod, följ bevisen till deras logiska slutsats, låt inte känslor komma ivägen.

Du ser själv, HJÄRTVÄVNAD. Hur kom den dit? Vad är det som försiggår? Vad ska ateismens präster nu säga? Ska dom kanske kalla alla som tar upp ämnet "religiösa" med en nedsättande ton tills ingen vågar längre?

Ateismen är ett korthus, som faller ihop när det ifrågasätts.
Citera
2026-05-23, 12:52
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
"Dom har öron med dom hör inte. Ögon men dom ser inte".

Du är en religiös dåre. Du följer ateismens dogma framför vetenskapen. Vetenskapen har en tydlig metod, följ bevisen till deras logiska slutsats, låt inte känslor komma ivägen.

Skitsnack. Jag "följer" ingenting. Jag lyssnar. Jag studerar. Jag överväger. Och när jag gör det hamnar kristendomen på historiens sophög.
Citera
2026-05-23, 12:56
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Skitsnack. Jag "följer" ingenting. Jag lyssnar. Jag studerar. Jag överväger. Och när jag gör det hamnar kristendomen på historiens sophög.
Precis. Jag "följer" allt. Jag slutar lyssna. Jag slutar studera. Jag slutar överväga. Och när jag gör det lyfter kristendomen upp till historiens topp.
Jag korrigerade dig.
Citera
2026-05-23, 13:11
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Precis. Jag "följer" allt. Jag slutar lyssna. Jag slutar studera. Jag slutar överväga. Och när jag gör det lyfter kristendomen upp till historiens topp.
Jag korrigerade dig.
Du spelar Allan-ballan. Du har ju inga substantiella bevis att komma med.
Citera
2026-05-23, 13:15
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Du spelar Allan-ballan. Du har ju inga substantiella bevis att komma med.
Jo.
Citera
2026-05-23, 13:36
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Jo.
Hörsägen. Personliga hemsidor med sammandrag från gamla böcker från religiösa galningar.
Osv.

Nej, du har ingenting.
Citera
2026-05-23, 13:39
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Hörsägen. Personliga hemsidor med sammandrag från gamla böcker från religiösa galningar.
Osv.

Nej, du har ingenting.
Det är en märklig ensamhet i att alltid ha rätt. Den som konsekvent argumenterar i ond tro lever i ett slutet system där varje nytt motargument automatiskt blir ett hot att neutralisera snarare än en tanke att överväga, och med tiden blir det reflexmässigt, nästan kroppsligt, att glida undan, omformulera, byta spår.

Det känns inte oärligt inifrån. Det känns som självbevarelsedrift. Varje gång man lyckas slinka ur ett hörn man blivit inbackad i finns ett kort sus av lättnad, kanske till och med av skärpa, en bekräftelse på att man fortfarande är steget före. Men samtalen lämnar ingenting efter sig. Inga avtryck, ingen förändring, inget minne av att något verkligt sades.

Man har fört hundratals diskussioner och inte låtit en enda av dem komma in på riktigt, och någonstans i kroppen vet man om det, även om man aldrig formulerar det som en förlust.

Det som driver det hela är sällan arrogans i sin renaste form, det är snarare en djup och välskyddad övertygelse om att det är farligt att ha fel, att tvivel är svaghet och att omprövning är nederlag. Och så bygger man, argument för argument, en personlighet som är helt ogenomtränglig, och kallar det styrka, när det i själva verket är den mest uttröttande formen av rädsla det finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in