Citat:
Ursprungligen postat av
westerlind41
hej alla. jag blev nyligen dömd för misshandel och fick villkorlig dom och 100 timmars samhällstjänst men om jag inte gjorde de så skulle jag få 3 månaders fängelse istället. och jag pratade med min advokat så vi kunde lösa att jag ska få sitta inne istället är det konstigt att jag gör detta val. det är många olika faktorer inblandat i detta. speciellt mitt mående, ekonomi och drog och spelproblem. jag gjorde detta för att jag ska få ett lugn och kanske på den korta tiden bli en bättre människa tycker ni att jag tänker konstigt att hade varit kul att läsa era tankar.

Jag förstår din sits och förstår att det känns som en bra lösning med fängelse och på så sätt "tvinga" dig att bryta den negativa spiral du hamnat i. Har du suttit i fängelse tidigare? Om du inte har det, är det verkligen värt att lägga till det på ditt cv så attt säga?
När jag läser ditt inlägg får jag uppfattningen att du är rätt impulsiv. Personer med dålig impulskontroll hamnar ofta i trubbel, oavsett om det resulterar i att man smäller nån på käften eller söker snabba kickar med hjälp av droger och spel.
Just droger och spel är ju det som förstört din ekonomi och bidrar ytterligare till ditt dåliga mående.
Hoppas du inte uppfattar mitt svar som att jag försöker moralisera eller låta som någon soctant. Jag har själv lyckats sätta mig själv rejält i skiten tidigare i livet, vilket inkluderar problem med droger och problem med polis/rättsväsende.
Tänk efter om du verkligen inte kommer på något annat sätt än att sätta dig själv i fängelse. Risken är att du bara försöker fly undan dina problem istället för att försöka göra en ändring.
Min polare gjorde sin samhällstjänst på en second hand-butik där han mest satt och fika med pensionärer på dagarna, han tyckte det var hur soft som helst. Du får också chansen att träffa andra människor och få lite positiv input i ditt liv.
Lycka till mannen, hoppas att du snart är på fötter igen!