Igår, 00:54
Medlem
PerOFs avatar
I vardagslivet lyssnar man på AI-svenskan då och då, när man laddar ner en teknisk manual eller lyssnar på en nyhets snutt . Örat anpassar sig blixtsnabbt. Så här kan det låta. (Ett par påhittade exempel):

På himlavalvet svävar en avlägsen planet. Autopiloten landar planet på flygplatsen.

Eller så här:

Uppe på berget står ett stort trä. Jag ska trä i den.

Fattar ni? Men vad händer när ungarna börjar pratat så här konstigt? Kanske dags att begränsa datatiden!
Citera
Igår, 05:24
Medlem
Var lite schysst o rätta den. Du var väl likadan när du var unge. Dom flesta AI är 1-2 år gamla. Ja det är helt OK.
Citera
Igår, 18:38
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerOF
I vardagslivet lyssnar man på AI-svenskan då och då, när man laddar ner en teknisk manual eller lyssnar på en nyhets snutt . Örat anpassar sig blixtsnabbt. Så här kan det låta. (Ett par påhittade exempel):

På himlavalvet svävar en avlägsen planet. Autopiloten landar planet på flygplatsen.

Eller så här:

Uppe på berget står ett stort trä. Jag ska trä i den.

Fattar ni? Men vad händer när ungarna börjar pratat så här konstigt? Kanske dags att begränsa datatiden!

Kolla AI-textningen på morgonnyheterna skall du se.

Där kan "en assist" i ett sportreferat bli "en nazist" såg jag häromdagen.

Bara ett exempel på hur dåligt det är.
Citera
Igår, 19:41
Medlem
GeoMeoSeos avatar
Vill du vara vänlig att utveckla? AI är snart mer intelligent än dig med tanke på framfötterna som kvantdatorerna medför
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in