Citat:
Ursprungligen postat av
BästeHrMongolid
För helåret 2026 förväntas Starlinks omsättning öka till cirka 15,5 miljarder dollar med en starkt stigande rörelsevinst. Starlinks rörelsevinst bör kunna landa på 50+ miljarder dollar per år till 2030.
Förväntas av dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
BästeHrMongolid
Intäkter för Q1 2026: Runt 3,3 miljarder dollar.
Rörelsevinst: 1,188 miljarder dollar.
Förväntade intäkter Q4: Cirka 5,5 till 6,0 miljarder dollar (att jämföra med 3,3 miljarder under Q1).
Förväntad rörelsevinst Q4: Cirka 2,1 till 2,4 miljarder dollar.
Lustigt ändå hur du försöker uppskatta värdet om 5 år när du inte ens vet vad intäkter och vinst är just nu, och inte ens räknar in nuvarande tillväxt. Måste vara känslorna som spelar dig ett spratt.
Jag skriver 1,1 miljard, du skriver 1,188 miljard.
Förlåt, det är självklart värt 150 gånger mer än andra företag i samma område då. Synd bara alla minusposter som inte är starlink men som fortfarande är spacex...
Så kan vi låtsas att low orbit satelit-nät är värt 15,5 miljarder om 5 år (baserat på inget). Då är det ingen som kommer vilja konkurrera om denna helt öppna och oreglerade marknad.
Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Det här handlar inte om att omvandla en Muskian, det handlar om att ha rätt fakta på bordet och där vart du just skolad av någon som inte sitter och gissar som du gör.
Skall du ta fighten, gör bakgrundsarbetet först. Säger det i all välmening alltså.
Tack för siffrorna du la ut svart på vitt.
"Blaha blaha. Säger jag att andra inte gör det jag själv är fullkomligt inkapabel till så har jag nog rätt"
En troende religiös är vad ni är som sagt.
Inget annat.