Citat:
Ursprungligen postat av
klwrt
Min psykiatriker har sista två åren skrivit ut Stesolid 5 mg i omgångar som "vidbehovsmedicin" när min hälsoångest blir för jobbig (i övrigt äter jag Citalopram, som jag inte tycker hjälper alls). I normalfallet tar jag kanske 1 st 5mg Stesolid någon gång i veckan för att få lite lugn i skallen. När det blir jobbigare perioder, som nu, kan jag börja knapra lite mer, typ 4 - 5 st 5mg om dagen. Är det rimligt det jag känner då att jag jag liksom kan få vågor av ökad ångest, och rejäla svettningar också.
Gissar att det skulle kunna ha att göra med när koncentrationen i kroppen går lite upp o ner... Det är också liksom att när en ångestvåg kommer, när jag är på Stesolid, så blir den nästan värre eftersom jag liksom känner att drogen "bromsar" vågen och då skapar svettvallningar och liknande... När man har hälsoångest blir man ju då rädd för själva dom reaktionerna också... åsså knaprar man mer...
Skulle vilja höra andras tankar om dessa erfarenheter...
Så låg dos så är det knappt möjligt att bli beroende, även om du skulle ha 1 mg xanor tar det flera år
men man ska aldrig säga aldrig , det är individuellt. Stesolid sitter ju i så länge i kroppen så den "trappar ut sig själv". Blir ingen avtändning på samma sätt som Xanor etc.