2026-05-20, 15:20
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/m05GXL/sebastian-clemmensen-far-boter-anvande-falskt-handikappintyg
Citat:
IFK Göteborg-spelaren Sebastian Clemmensen parkerade och använde ett falskt handikappintyg.

Han erkände händelsen och straffas nu med villkorlig dom och böter, rapporterar Fotbollskanalen.

– Det blev fel, säger han till sajten.
Jag anser att han bör sparkas från IFK Göteborg. Vad tycker ni? Han är en förbild för många barn.
Citera
2026-05-20, 15:26
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Det räcker med villkorlig dom och böter!
Citera
2026-05-20, 15:30
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Fotbollsspelare är låg IQ och oftast dumma i huvudet. Låt oss vara ärliga med det.

Självklart fuskar de. Och den som fuskar om handikapp tillstånd är lägsta sortens smuts, och gör mycket värre saker han ännu inte åkt dit för...
Citera
2026-05-20, 15:40
Medlem
kalkryggars avatar
Det räcker väl med att stänga av honom i två är från allt spel och träning. Så får han välja själv hur han vill satsa.

Man kunde också straffa honom genom att tvinga honom att gå en feministisk värdegrundsutbildning. Skulle han nog fan aldrig göra minsta fel igen efter det.
Citera
2026-05-20, 15:43
Medlem
BiskopBrasks avatar
Hej flyzz,
En fråga att fundera över är förstås varför han skulle sparkas? Har fotbollsklubben lidit skada? Eller är han som alla andra i klubben, och att de därför tycker att han gör ju bara samma sak som alla andra gör? Det är inte ovanligt att det som blir påkomna med brott säger "alla andra gör det ju".

Förstås ger han uttryck för att handikappade och rörelsehindrade människor inte behöver tillgängligheten lika mycket som han gör . Kanske för att han ser sig som mer värd än handikappade människor? Återigen är kanske det som är något som han delar med hela IFK Göteborgs-klubben, det är deras värderingar som han uttrycker så varför skulle de sparka honom?

Jag tycker också att frågan om han skulle sparkas lyfter in den om moralisk ryggrad hos klubben, men det är något som jag tror inte de har eller ens är intresserade av att uttrycka. Istället överlåter de moralfrågan åt rättväsendet. De är ju bara en fotbollsklubb som har målet att vinna serien så de får spela mer fotboll, och deras betalande åskådare är av samma åsikt. Om killen ifråga är en viktig spelare för att nå det målet skulle klubben logiskt inte sanktionera moraliskt, då moralisk standard inte ökar det överordnade målet att vinna årets serie och ha tillräckligt stark ekonomi för att få spela mer fotboll nästa år.
Citera
2026-05-20, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz

Jag anser att han bör sparkas från IFK Göteborg. Vad tycker ni? Han är en förbild för många barn.

Om han använde tillståndet för att parkera på handikapplatsen precis utanför entrén till Kamratgården bör hela klubben läggas ner. Annars räcker det om han får kompanistryk i duschen för att ha vanhedrat föreningen.
Citera
2026-05-20, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det räcker med villkorlig dom och böter!
Det hade räckt med dagsböter tycker jag.
Citera
2026-05-20, 16:05
Medlem
Limma skinkbits avatar
"– Det blev fel, säger han till sajten. "
Vad är det för jävla uttalande. Vad var det som blev fel, menar han?
Citera
2026-05-20, 16:07
Medlem
Har han förfalskat en ansökan på sig själv eller använt någon annans? Otroligt korkat om man är en känd person. Dålig moral att utnyttja sådant som är för utsatta personer. Vad blev straffet i klubben?
Citera
2026-05-20, 17:42
Medlem
Glorfindels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
"– Det blev fel, säger han till sajten. "
Vad är det för jävla uttalande. Vad var det som blev fel, menar han?
Det blev fel, det var inte tänkt att han skulle åka fast.

Håller med om att det är ett idiotiskt uttalande. Bestraffning räcker med det som han får från lagen, ungefär som att köra för fort.
Citera
2026-05-20, 19:18
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/m05GXL/sebastian-clemmensen-far-boter-anvande-falskt-handikappintyg

Det blev fel... Hahahaha
Citera
2026-05-20, 21:34
Medlem
Wikitomtes avatar
En spark på pungen så lär sig kanske babbeluringen (kanske).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in