2026-05-21, 18:05
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av branndasen
Precis min tanke. Och det känns inte så konstigt heller. Ett heteropar ska givetvis bestå av en man och en kvinna, inte en kvinna och en feminiserad pojke.
Fast dessa såkallade karlakarlar accepterar ju vilka luder som helst. Jag kan bara titta i min närhet där detta sker eller har skett.

Nä, det är en slippery slope att acceptera och karlakarla-upp ("man up") och taga en icke-oskuld till frugy. Då kan man lika gärna "slicka cum", hehe.

Nu är ju Världen inte så svartvit, men det är ändå skoj, åtminstone för oss grabbhalvor som vägrar växa upp och ta ansvar, att "anklaga" dessa rediga karlar för det de faktiskt sysslar med när horeriet tillåts till den grad att oäkta barn springer runt på våra gator m.m.

Nej, äktenskapet är mellan man och kvinna, där kvinnan måste under alla förutsättningar vara oskuld när giftemålet inleds och är till döden skiljer dem åt i den såkallade nöden och lusten. Man kan rita pilar, nu snackar jag fotboll, och man kan dra linjer, nu snackar jag droger, men som samhälle måste man bygga från grunden.

Låt karlakarlarna karlakarla så låter vi grabbarna grabba. "Forever Young"
Citera
2026-05-21, 18:11
Medlem
branndasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Fast dessa såkallade karlakarlar accepterar ju vilka luder som helst. Jag kan bara titta i min närhet där detta sker eller har skett.

Nä, det är en slippery slope att acceptera och karlakarla-upp ("man up") och taga en icke-oskuld till frugy. Då kan man lika gärna "slicka cum", hehe.

Nu är ju Världen inte så svartvit, men det är ändå skoj, åtminstone för oss grabbhalvor som vägrar växa upp och ta ansvar, att "anklaga" dessa rediga karlar för det de faktiskt sysslar med när horeriet tillåts till den grad att oäkta barn springer runt på våra gator m.m.

Nej, äktenskapet är mellan man och kvinna, där kvinnan måste under alla förutsättningar vara oskuld när giftemålet inleds och är till döden skiljer dem åt i den såkallade nöden och lusten. Man kan rita pilar, nu snackar jag fotboll, och man kan dra linjer, nu snackar jag droger, men som samhälle måste man bygga från grunden.

Låt karlakarlarna karlakarla så låter vi grabbarna grabba. "Forever Young"

Knappast va. Självrespekt är väl ett typiskt manligt attribut. Köper inte din incelteori.
Citera
2026-05-21, 18:21
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av branndasen
Knappast va. Självrespekt är väl ett typiskt manligt attribut. Köper inte din incelteori.
Jag dömer ingen, men slippery slope att acceptera sloppy seconds finns där oavsett vad man "tror" eller "anser" och vart drar man då gränsen? Jag skriver rakt ut att det inte är så svartvitt och man får "kompromissa" vilket är ett feminint attribut i sin hållning när det kommer till äkthet (inom ramen mandom, samhälle och äktenskap).

Eller så är man kompromisslös och accepterar, i sin självsäkra och hemmasnickrade "incelteori", endast Frihet och Renhet för såväl "Nationen" som en själv.

På tal om norrländska skotrar och absolutism alternativt vodkainfluerat "tugg" och att dessa karlakarlar skulle finnas "i skogen", aa tjena.

Kalla mig incel eller nazi femboy, jag har mina principer när det kommer till förhållanden, det kan man kamma sig snedluggat på.

I övrigt så är väl en redig karlakarl en "normie" som är lite halvkorkad och bäng i största allmänhet. Himbo, liksom? Andra teorier om "manlighet" och "maskulinitet" och attacker mot "feminina egenskaper" kan man köra på om man vill.

"Alla vet" ändå vad som gäller när det kommer till äkthet och äktenskapet som instutition och att oäktingar oavsett om det är i "fast förhållande" där donnan har "mannen" i koppel eller som singelmödrar tillåts genom stat och myndigheter.

Skyll inte på mig dock, den enda skatt jag betalar är momsen på folkölen, i övrigt nolltaxerar jag.
Citera
2026-05-21, 20:02
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
- hur många rum har du tapetserat? (jag är väl uppe i 12-15)

Jag är man, jag har inga tapeter. Jag har neutrala tidlösa väggar som passar till allt. Att hålla på och tapetsera vartannat år är som sagt en tantgrej. Har du ett neurotiskt behov av att sätta upp krusiduller på väggarna, då kan jag upplysa om att tavlan är uppfunnen!

Citat:
- hur många blöjor har du bytt? (tja, tusentals...)

Så om antalet är noll, då menar du att man överensstämmer mer med könet kvinna för de byter aldrig blöjor då eller?

Citat:
- läst sagor för dina barn (hundratals timmar...)

Jag har inga barn. Det är hormonet oxytocin som gör att man blir sugen på barn. Oxytocin är främst ett kvinnohormon. Män tenderar att vilja fräsa runt i terrängen och rocka loss, inte amma barn.

Citat:
- hur många hus har du byggt med dina egna händer? (3)

Har inte haft anledning att bygga något ännu. Huruvida man ska bygga hus är ett ekonomiskt beslut, inget man ska göra bara för att hävda sig - "jag kan allt". Och om jag byggde ett skulle jag läsa på och bygga varenda detalj enligt best practice, inte köpa en massa virke och sedan bygga hela huset fel men säga "äh nu får det vara så, det blir bra" i förnekelse. Det vore MOTSATSEN till manligt.

Citat:
- hur många gånger har du käkat tillväxthormoner? (0)

Du vet inte ens skillnaden mellan tillväxthormoner och testosteron! Testosteron produceras i testiklarna av manskroppen själv!

Citat:
- hur ofta rakar du din pung? (aldrig, herregud...)

Såpass sällan att jag inte behöver rakblad utan det räcker med hårborttagningskräm. Jag har gjort det inför viktiga knull med porrstjärnor. I genomsnitt blir det väl en gång per 5 eller 10 år.

Citat:
- öppnar du dörren för kvinnor (alltid, om jag kan)

Ja jag bor i USA och det är en stor del av kulturen här.

Citat:
- vet du hur förbränningsmotorn fungerar? (japp, har plockat ett par isär i minsta beståndsdelar och ihop igen)

Haha, jösses. Svaret är ja.

Citat:
- byter du själv mellan vinterdäck/sommardäck? (dum fråga, finns det nåt annat sätt?)

Jag är ingen kärring så jag kör alltid på sommardäck. Roligt att sladda.

Nu måste jag gå, kanske betar av din wall of text senare.
Citera
2026-05-21, 21:32
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
- hur många motoriserade hantverkarverktyg har du hemma (över 30)
- kan du flå och stycka ett större djur? (javisst, brukar köpa hela får, största djuret hittills är en gråsäl på 155 kg)
- kan du segla, dyka, surfa, snowboarda, fotvandra...? (japp, hatar dock längdskidning i spår)
- använda motorsåg & hugga ved? (inga problem, senast i höstas, 3,5 kubik)
- kan du slåss? (lagom, om det skulle behövas, bälten i judo, aikido och karate/Goju-ryo)
- programmera? (C++, Python & VBA)
- byggt egen dator? (sedan 486)
- officer? (japp)
- laga mat? (vilken kokbok som helst, men ogillar onödigt struliga recept och ingredienser)
- grilla kött? (hela sommaren igenom, men: kol är för män, allt annat är för sissies )
- hatar du kvinnor? (nej, fyra av mina fem bästa vänner är kvinnor)
- hatar du feminism? (självklart inte, en fungerande jämlikhet förutsätter starka kvinnor)

Nu kommer jag i hastigheten inte på mer som skulle kunna belysa varför jag "idoliserar ett gammaldags" karlakarl-begrepp (och ser litet ner på mer "moderna macho-män"). Så nu kan du ju svara på samma frågor, i egenskap av den moderna macho-mannens och anti-wokehetens försvarare. Och du får förstås jättegärna lägga till ytterligare frågor om du känner att det behövs för att definiera en mer modern "macho-manlighet". För där är jag helt tydligt litet lost...

Mellan raderna så verkar du säga att landsbygdslivsstil är bättre än storstadslivsstil?

Jag är inte så omogen att jag vill inleda en sådan strid. Båda livsstilarna har sina fördelar. Jag respekterar både de som lär sig allt om traktormotorer, och de som jobbar i bankdistriktet med att lista ut vilka företag som är smartast att köpa upp. Manligt tänkande har fördelar på båda dessa platser, på olika sätt.

Du låter som någon som gått Komvux och tror att du lärt dig saker men i själva verket jobbade de på att bygga upp din självkänsla, men de gjorde ett lite för bra jobb så nu är du envis istället.

Ej heller är jag patriot mellan forntid och nutid. Jag respekterar absolut de gamla hjältarna - Bevingade Husarerna, Mountain Men och Columbus som reste över havet utan att veta vad som fanns på andra sidan. Men är man nu född i modern tid så är det ingen smart ide att önska sig bort, utan man gör det bästa av vad som finns där man lever. Det är ingalunda manligt att vara envis, bara korkat.

Men okej, nu har vi iallafall fått reda på att du subjektivt lägger in "så som män var förr"- definition i "karlakarl" medan du tror att "machomän" har med modernism och storstäder att göra. Jag delar visserligen inte din språkuppfattning men det viktiga i debatten är att man förstår varandra.
Citera
2026-05-21, 22:13
Medlem
Finns många i norr, folk som är 60+ och fortfarande arbetar hårt med kroppen. Bygger stugor och what not. En sak är säker karlakarlar sitter inte och gnäller på flashback.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in