Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Därför att jag vill ha något som LIKNAR den röda såsen på en kebaberia.... En enkel tomatsås med lite "pizazz" och styrka.
Tack - jag förstår att du är gourmand, men din hjälp blev ganska felriktad här.
Hmm. Det är en mix av tomat, silverlök, lime och koriander. Den gör jag ibland till tacos.
Jag ska göra en enkel röd sås till utegrillat kött.
Jag har fått alla tips jag behöver.
Det är enkelt att rosta tomater, men förstår du vill ha det än enklare än så då.
Annars kan man göra en kall tacosås, enklare än så är svårt att göra det.
Pico de gallon har jag även jalapeno i, sen löken kan det bli vad som helst, gul, som röd, sällan silverlök dock även om det skett när jag har haft.
Picon är en riktigt god en måste jag säga, den ser inte så god i när man bara tittar ingredienserna, men tillsammans är det nästan magi.
Chimichurri tänker jag på också som är jävligt gott till grillat, men den är ju inte direkt röd och om man inte avviker från receptet.
Men en urkärnad finhackad tomat skulle inte göra bort sig i en chimi.
Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Spännande, det var nyheter för mig. Jag tror jag kör med egen kryddning istället. Tacokrydda är väl ändå mest salt, paprika, spiskummin.
Gör du egen tacokrydda, så kan du hålla nere saltet eller ta bort det helt.
För det gör jag med alla mina egna kryddblandningar och använder mycket mindre salt än vad de vill enligt recepten.
Hittade på en egen mexikrydda, men såklart med mycket inspiration av de som redan finns.
Den skrev jag ned i kryddblandningartråden eller vad den nu hette, tyvärr är det en hel del arbete med den, en satans massa ingredienser, och en hel del inte enkla ingredienser att hitta i den.
Testat den till köttfärs och blev utmärkt, men borde gå applicera den i en röd sås med på något sätt.
Hmm, kanske ska testa det själv och då bara testa i lite gräddfil och se hur de reagerar tillsammans och smakar.