Fick INGET varken för allvarliga idrottsskadan eller arbetsskadan. (De försäkingarna var obligatoriska.)
Efter det skippade jag alla försäkringar utom de obligatoriska (minimum för bil och minimum på hus då jag hade huslån).
Fick utbetalt för vattenskada på huset.
Förr skippade jag A-kassa för jag räknade med att jag skulle kunna fixa nytt jobb/företagsinkomst om något upphörde,
men för invalidicerade och över 50 är det mycket svårare, så då började jag med A-kassa - och den fick jag inte utbetald från heller då jobb tog slut efter flera år, för AMS/Arbetsförmedlingen var idioter, som hävdade att jag inte stod till arbetsmaknadens förfogande, fastän jag haft flera - och fleråriga - jobb efter jag blev invalid! De erkände långt senare, och domstolar följer ofta INTE lagar då myndigheter ska betala, så jag fick inget ens efter att AMS erkände!!! Och jag fick inget från Försäkringskassan - oftast inget från Soc heller då besparingarna tog slut, för alla tre tyckte att någon av de andra skulle betala...
Det är annorlunda om man har omyndiga barn. Då kan man kanske behöva försäkring för efterlevande.
((Jag siktar på att bilda familj utomlands, men att "försäkringen" för efterlevande blir företag, som jag startar där, plus lära upp frun hur hon sköter dem bra, upplärning stegvis vartefter jag pensionerar mig är planen.))