Igår, 22:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Varför så arg och sur hela tiden? Är det för att du själv inser att du även denna gång är ute och cyklar?
Jag är inte ett dugg arg.
Jag a) idiotförklarar dig som inte visste vem Blanche var samt b) visade dig via länk att påståendet om Obama var fel.

Pinsamt lättköpta Magaluder är otäcka.

För övrigt är sensmoralen att Trumps fond är bland det mest korrupta som skådats.

Som ger benådade J6ers ersättning.
Neonazister, paramilis och stolliga kristna avarter som försökt häva demokratin ska belönas.
Citera
Idag, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Och den sociala acceptansen gör också att incidenter där människor drabbas negativt av den vänsterideologiska strävan efter att helt okritiskt tillmötesgå denna lilla men växande majoritet människors önskemål med all sannolik kommer att öka, inte minska. Speciellt med tanke på att regelverk i delstater som Kalifornien, Colorado, Washington och Maine kring användning av omklädningsrum i praktiken inte existerar. Det krävs exempelvis ingen dokumentation med läkarintyg som bekräftar att personen ifråga identifierar sig som kvinna. Vilket försätter personalen som jobbar på gym och badhus i en väldigt besvärlig situation, eftersom de inte har någon laglig rätt att ingripa.

Det hör ju till sakens natur att sannolikheten är relativt låg. Risken att rånas eller mördas är också extremt låg, men likväl är det politiskt självmord att säga att vi därför inte behöver bry oss om dessa typer av brott eller att människor bara borde sluta oroa sig. Numera försöker ju demokraterna av politiska skäl att gömma sig från frågan och låtsas som att de aldrig har haft den extrema hållning de haft, precis som de försöker mörka sin hållning i DEI-frågor. Frågan är ju bara hur många av väljarna som faktiskt köper det.

Jag tror att våldsbrotten i USA är ca 400 / 100 000 invånare, dvs 4 på 1000, troligen många 1000-gånger vanligare än att en transperson fluktar i ett omklädningsrum. Men ändå blev transfrågan betydligt större än frågan om våldsbrott.
Jag vill dock hålla med om att D fokuserade alldeles för mycket på identitetspolitik, så det var ju lite öppet mål för Trump, vilket han såklart utnyttjade.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in