Citat:
Ja men ska prova det! Varför tror du att det är för tidigt för dynamiskt? För att det känns av när jag håller isometriskt? Har ju kört med gummibandet hemma i tre veckor och det har ju blivit märkbart bättre. Nu med kabelmaskinen på gymmet kan jag få till bättre belasning och vinklar, åtminstånde mycket enklare! Saknar ett stöd för armen tänkte jag på imorse, men hade ju bara kunnat ta en bänk så hade det varit löst.
Haha, kommer inte att ske att jag går nära en bastu! Så får köra hårt med isklammrar hemma istället 🤣.
Peptiderna hjälper med ”allt”. Ses tydligt på ett ultraljud att saker går åt rätt håll snabbare än vad som är normalt
.
Alltså, vill inte bli stark i en övning för att tävla i. Vill bli stark i allt och träna hårt. Att köra 5x5 på submax vikter har jag noll intresse av. Att inte gå till 1 reps från fail på arbetsseten är inget för mig.
Kan egentligen inte säga så mycket bu eller bä om just kollo. Har inte varit nog för att ha en åsikt, men vet mer än en som hade en av dom större träningsjournalerna och preppade då.
Haha, kommer inte att ske att jag går nära en bastu! Så får köra hårt med isklammrar hemma istället 🤣.
Peptiderna hjälper med ”allt”. Ses tydligt på ett ultraljud att saker går åt rätt håll snabbare än vad som är normalt
.Alltså, vill inte bli stark i en övning för att tävla i. Vill bli stark i allt och träna hårt. Att köra 5x5 på submax vikter har jag noll intresse av. Att inte gå till 1 reps från fail på arbetsseten är inget för mig.
Kan egentligen inte säga så mycket bu eller bä om just kollo. Har inte varit nog för att ha en åsikt, men vet mer än en som hade en av dom större träningsjournalerna och preppade då.
Aa det är så som jag resonerar kring det. Eller rent generellt att det smärtar och du inte har byggt upp styrka i hela rörelsen än.
När jag provade isometriskt senast hade jag redan gjort dynamiskt en tid och det var i någon månad. Det hade blivit bättre men inte helt helt bra och vissa dagar var bättre än andra. När jag provade isometriskt så gick det plötsligt väldigt snabbt och kunde börja fokusera på dynamisk stretching och träna med lätta vikter.
Så rekommenderar att iaf ge det ett försök och avgör själv hur du upplever det.
Tänk på att inflammation är nödvändigt för att läka. Därför kan det vara kontraproduktivt att enbart kyla ner. Visst att det lindrar och det är viktigt men en skada behöver också ha inflammationsprocessen.
Träning i sig skapar inflammation och smärta försämrar läkningsprocessen, så det är en balansgång det hela.
. Trodde att det var en grej som passade bäst i början av en skada, men har sin plats för att hitta ”rätt” vinklar, bedöma smärta innan/efter träning och annat.
. Men ska absolut ge det en ärlig chans när jag kör mitt varv hemma!