2026-05-20, 13:37
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Nej, du misstar mig.. Alltså Socialdemokraterna har en pakt med det Islamska brödraskapen och dessa är Hamas.

Och nej, hehe.. du kan inte vara muslim utan att vara 100% aktiv i Koranens krav.. hehe, då är du en Shirk, helvetet direkt.

Allt i Koranen måste följas, eller så är det helvete med dig.

Du kan sluta med dina lögner, jag vet att det är ok att ljuga inom Islam.
Det där påståendet är ju så sjukt så att din mamma inte ens kan älska dig. Ulrtahögern visar sitt rätta ansikte genom retarderade incels.
Citera
2026-05-20, 16:51
  #146
Medlem
Verklighetens landskap säger något annat än din ideologiska karta. Det fungerar inte att ljuga för folk när dom ser något annat med sina egna ögon. Dom demografiska förändringarna som har varit förödande för Sverige. Som har varit avgörande för att dumpa lönerna, för att riva upp klassklyftor som arbetarrörelsen en gång hade täppt igen.

Varför näringslivets knapptryckarpartier vill se den utvecklingen, nedmonteringen av folkhemmet och välfärdsstaten är lätt att förstå.

Men ett starkt Socialdemokraterna som inte är beroende av MP och V och C är heller inte nödvändigtvis lika benäget att fortsätta folkutbytet. Därför är det en bra signal till SD och Tidöregeringen att när dom sviker sina väljare går rösterna som bestraffning till Sveriges enda Maktparti.

Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Folkutbytet är en konspirationsteori som saknar grund, skapad av lögnare som tjänar pengar på att manipulera andra. Sluta dilla. Bara för att många länder haft invandring innebär inte det finns någon konspiration bakom det hela. Alla hatar inte invandrare och mångfald som ni nazister gör.
Citera
2026-05-20, 16:52
  #147
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trucker.Calzone
Verklighetens landskap säger något annat än din ideologiska karta. Det fungerar inte att ljuga för folk när dom ser något annat med sina egna ögon. Dom demografiska förändringarna som har varit förödande för Sverige. Som har varit avgörande för att dumpa lönerna, för att riva upp klassklyftor som arbetarrörelsen en gång hade täppt igen.

Varför näringslivets knapptryckarpartier vill se den utvecklingen, nedmonteringen av folkhemmet och välfärdsstaten är lätt att förstå.

Men ett starkt Socialdemokraterna som inte är beroende av MP och V och C är heller inte nödvändigtvis lika benäget att fortsätta folkutbytet. Därför är det en bra signal till SD och Tidöregeringen att när dom sviker sina väljare går rösterna som bestraffning till Sveriges enda Maktparti.

Så du ska rösta på Magdalena Andersson?
Citera
2026-05-20, 17:55
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Så kontentan är att du gillar när företagen drar? Som till exempel ikea?


När drog Ikea?

Visar väl isf på att det kvittar hur mycket det fjäskas för miljardärerna, dom drar ändå om dom hittar ett sätt att helt slippa skatt.

Ikea i Sverige har ju gjort flera historiska neddragningar nu under högerns allra värsta fjäskande.
Och en vinst på 18 miljarder förra året.

Girighet vet inga gränser.
Citera
2026-05-20, 18:01
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Alla multinationella företag har undvikigt skatt i sverige. Ikea är det bästa exemplet där man flyttade skatten till holland.


Gick tillbaka och tittade nu och Ikea flyttade huvudkontor till Holland efter 5 är av högerstyre.

Lustigt hur miljardföretag uppstår och blomstrar i Sverige under vänsterstyren, och när högern tar över så flyttar företagen utomlands?

Det är nästan som att va än högern säger och lovar så är det alltid motsatsen som händer.
Citera
2026-05-20, 18:45
  #150
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vad tycker du om SD'aren Rebecka "Segerhelg" Fallenkvist då?

Aldrig gillat henne. Vet att hon hållt på med lite väl mycket dricka och annat godis, hon känns mest falsk, alltid gjort. Ser ständigt ut som hon har en bajskorv på tvären.

Men repliken SEGER HELG. Ja, den var comedy gold.
Citera
2026-05-20, 23:08
  #151
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
När drog Ikea?

Visar väl isf på att det kvittar hur mycket det fjäskas för miljardärerna, dom drar ändå om dom hittar ett sätt att helt slippa skatt.

Ikea i Sverige har ju gjort flera historiska neddragningar nu under högerns allra värsta fjäskande.
Och en vinst på 18 miljarder förra året.

Girighet vet inga gränser.

Jag vet inte när det hände tyvärr. Men jag gissar att det var under hårdare skatteregler än de vi har nu.
Citera
2026-05-21, 01:39
  #152
Medlem
IceEyess avatar
Mestadels på grund av en statsminister utan karisma som till synes verkar vara besatt av att rädda Ukraina där ambitionen att stävja den inhemska problematiken samtidigt känns väldigt ljummen.

Oppositionen är dock inte ett alternativ överhuvudtaget.
Citera
2026-05-21, 07:23
  #153
Medlem
Haddock93s avatar
Nu vill SD ha in invandrare så länge de jobbar.

ALLT för att lönedumpa och berika de rikaste. Etniska och kulturella folkmordet på oss svenskar fortsätter..

Fyfan röstat SD i 3 val men ALDRIG igen. Är politiskt hemlös så får söka mig till övriga partier.

Men åh vi kan supa på söndagar. Woho!
Citera
2026-05-21, 07:28
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southstone
Om folk kunde gå in och rösta i röstningstråden så får vi ju se en riktig opinionsmätning. För har svårt att tänka mig att alla tiotusentals flashback användare inte skulle spegla hur det ser ut i verkligheten.

(FB) Vilket parti kommer du att rösta på i riksdagsvalet 2026?
Tack för dagens garv
Citera
2026-05-21, 07:29
  #155
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trucker.Calzone
Verklighetens landskap säger något annat än din ideologiska karta. Det fungerar inte att ljuga för folk när dom ser något annat med sina egna ögon. Dom demografiska förändringarna som har varit förödande för Sverige. Som har varit avgörande för att dumpa lönerna, för att riva upp klassklyftor som arbetarrörelsen en gång hade täppt igen.

Varför näringslivets knapptryckarpartier vill se den utvecklingen, nedmonteringen av folkhemmet och välfärdsstaten är lätt att förstå.

Men ett starkt Socialdemokraterna som inte är beroende av MP och V och C är heller inte nödvändigtvis lika benäget att fortsätta folkutbytet. Därför är det en bra signal till SD och Tidöregeringen att när dom sviker sina väljare går rösterna som bestraffning till Sveriges enda Maktparti.

Förstår inte hur man kan förneka folkmordet på oss svenskar som etnicitet och kultur längre.

Alla vet vilka som tjänar på det och ALLA vet varför det fortsätter bedrivas. Vi föder inga barn längre för att det inte bedrivs familjepolitik och all fokus är individualism och skapa så goda arbetare, konsumenter och skuldinnehavare som möjligt.

De vill inte addressera att våra egna inte föder barn för att göra det kommer skada storföretagens vinster för det krävs att de ekonomiska klyftorna sänks. Så istället väljer dem att öppna gränserna och importera billig arbetskraft. Samma finansiella intressen äger båda sidor därför vi aldrig får ett stopp på det.

HUR kan man inte se att det är ett folkmord som begås och att det är av ren girighet? Alla som förnekar det har antagligen lågt IQ, vill inte vara ärliga med sig själva eller har en agenda att gaslighta.

Hur som helst är det ondska och jag kommer göra allt i min makt för att rädda mitt folk.
Citera
2026-05-21, 13:19
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Gick tillbaka och tittade nu och Ikea flyttade huvudkontor till Holland efter 5 är av högerstyre.

Lustigt hur miljardföretag uppstår och blomstrar i Sverige under vänsterstyren, och när högern tar över så flyttar företagen utomlands?

Det är nästan som att va än högern säger och lovar så är det alltid motsatsen som händer.
Så du är alltså vänster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in