2026-05-18, 16:52
Medlem
- Vad gjorde att du var övertygad om att motparten ville ha sex med dig?
- Fanns där ett socialt tryck/jargong som påverkade dig?
- Ålder?
- Var det någon du kände?
- Stämde du av läget innan och under tiden den sexuella aktiviteten var igång? Även efter?
- Nu i efterhand, var det en befogad anklagelse och varför?

Du som faktiskt går igång på att utöva våldtäkt eller som drogat ditt offer hör inte hemma i den här tråden.
Tråden riktar sig till dom som blivit stämplade som våldtäkts-utövare och där dom själva inte insåg innan, i stundens hetta, eller efteråt att dom faktiskt utfört en våldtäkt.
Tråden passar även er som faktiskt blivit totalt felaktigt dömda och hur/varför det blev fel.

Tråden kanske ligger fel?
Citera
2026-05-18, 17:04
Medlem
Nej aldrig
Citera
2026-05-18, 17:05
Medlem
Ja en gång. Jag raggade upp henne på dansgolvet på en finlandsfärja, vi hånglade en stund, och sen gick vi till min hytt, hånglade lite mer, och knullade. Sen gick hon muntert tillbaka till sin hytt och jag la mig för att sova. Morgonen därpå knackade någon ordningsvakt på min dörr och sa att jag var anklagad för våldtäkt. Jag skrattade och sa att det var skitsnack, och han tog mina personuppgifter.

Lite senare stötte jag på samma ordningsvakt när jag skulle handla sprit i tax freen och frågade om hon anmält mig, och han sa "nä, hon drog tillbaka anklagelsen"

Jag var dock inte så orolig som jag hade varit här eftersom den så kallade våldtäkten skedde på finskt farvatten, och i Finland krävs det bevis för att dömas för våldtäkt, till skillnad från i Sverige.

Det roliga var också att det var den enda kvinnan från Stockholm som jag har legat med, och man kan lugnt säga att hon bekräftade mina stereotyper. Sen dess har jag hållt mig jävligt långt borta från Stockholmsluder.
Citera
2026-05-18, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
- Vad gjorde att du var övertygad om att motparten ville ha sex med dig?
- Fanns där ett socialt tryck/jargong som påverkade dig?
- Ålder?
- Var det någon du kände?
- Stämde du av läget innan och under tiden den sexuella aktiviteten var igång? Även efter?
- Nu i efterhand, var det en befogad anklagelse och varför?

Du som faktiskt går igång på att utöva våldtäkt eller som drogat ditt offer hör inte hemma i den här tråden.
Tråden riktar sig till dom som blivit stämplade som våldtäkts-utövare och där dom själva inte insåg innan, i stundens hetta, eller efteråt att dom faktiskt utfört en våldtäkt.
Tråden passar även er som faktiskt blivit totalt felaktigt dömda och hur/varför det blev fel.

Tråden kanske ligger fel?
Dagens hittepå våldtäkt har alla gjort sig skyldig till riktig våldtäkt är däremot få som begått
Citera
2026-05-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Ja en gång. Jag raggade upp henne på dansgolvet på en finlandsfärja, vi hånglade en stund, och sen gick vi till min hytt, hånglade lite mer, och knullade. Sen gick hon muntert tillbaka till sin hytt och jag la mig för att sova. Morgonen därpå knackade någon ordningsvakt på min dörr och sa att jag var anklagad för våldtäkt. Jag skrattade och sa att det var skitsnack, och han tog mina personuppgifter.

Lite senare stötte jag på samma ordningsvakt när jag skulle handla sprit i tax freen och frågade om hon anmält mig, och han sa "nä, hon drog tillbaka anklagelsen"

Jag var dock inte så orolig som jag hade varit här eftersom den så kallade våldtäkten skedde på finskt farvatten, och i Finland krävs det bevis för att dömas för våldtäkt, till skillnad från i Sverige.

Det roliga var också att det var den enda kvinnan från Stockholm som jag har legat med, och man kan lugnt säga att hon bekräftade mina stereotyper. Sen dess har jag hållt mig jävligt långt borta från Stockholmsluder.

Finns där något du hade velat gjort annorlunda såhär i efterhand?
Stämde ni av läget med varandra under tiden?
Hade ni ett schyst avslut innan hon gick till sitt?
Citera
2026-05-18, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Dagens hittepå våldtäkt har alla gjort sig skyldig till riktig våldtäkt är däremot få som begått

Vilken hittepå våldtäkt syftar du på?
Är det något aktuellt på nyheterna just nu?
Citera
2026-05-18, 17:17
Medlem
Citat:
Vilken hittepå våldtäkt syftar du på?
Är det något aktuellt på nyheterna just nu?

Den utan våld tvång och hot det räcker med att kvinnan ångrar sig efteråt så är det våldtäkt
Citera
2026-05-18, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Den utan våld tvång och hot det räcker med att kvinnan ångrar sig efteråt så är det våldtäkt

Var det någon du kände?
Pratade ni med varandra om det?
Var ni påverkade?
Om du fick gissa vilt - varför ångrade hon sig?

Jag har själv aldrig anmält någon för våldtäkt och skulle antagligen aldrig våga heller pga min uppväxt och familjens syn på kvinnor. Vilket såklart är tragiskt och lite utelämnande.
Jag tror att det är ytterst få som falsk-anmäler och där det kan ha blivit ett missförstånd, eller att den som blir anklagad glömt bort i stundens hetta att stämma av läget (särskilt om det är någon man inte känner).
Citera
2026-05-18, 17:38
Medlem
Citat:
Finns där något du hade velat gjort annorlunda såhär i efterhand?
Stämde ni av läget med varandra under tiden?
Hade ni ett schyst avslut innan hon gick till sitt?

Nej, det fanns ingen tvekan om att hon ville knulla.
Men hade det skett i Sverige och hon hade upprättat en anmälan så hade jag förmodligen blivit dömd för "oaktsam våldtäkt" för att hon inte skrev under med BankID först.
Citera
2026-05-18, 18:03
Medlem
Fråga det på flashback? Tror du det finns många häradsbetäckare här?
Citera
2026-05-18, 18:15
Medlem
Är du man eller kvinna?
Citera
2026-05-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Nej, det fanns ingen tvekan om att hon ville knulla.
Men hade det skett i Sverige och hon hade upprättat en anmälan så hade jag förmodligen blivit dömd för "oaktsam våldtäkt" för att hon inte skrev under med BankID först.

Är du inte nyfiken på att få svar på vad som gjorde att hon först anmälde?
Har du någon tanke själv på vad det eventuellt skulle kunna vara?

Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Fråga det på flashback? Tror du det finns många häradsbetäckare här?

Att döma på hur trögt tråden går och att det hittills bara är två stycken som delat med sig av att ha blivit felaktigt anklagade så undrar jag var resten är?
Finns dom?

Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Är du man eller kvinna?

Hurså?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto