2026-05-18, 16:59
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Finland är med i EU och har monopol precis som vi.

Men ministern vill ju att ICA ska få sälja vin och starköl, men du menar att även Coop osv ska få göra det?

Självklart Coop också. Samt Willys, Lidl, Hemköp, m.fl.

Angående Finland så har väl de inte lika hårda restriktioner som Sverige? Senast jag var där så såg jag att varuhuset Stockmann sålde öl och vin.
2026-05-18, 17:00
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf
Självklart Coop också. Samt Willys, Lidl, Hemköp, m.fl.

Angående Finland så har väl de inte lika hårda restriktioner som Sverige? Senast jag var där så såg jag att varuhuset Stockmann sålde öl och vin.

Då har det skett de senaste åren i Finland, det vill säga samma som vår regering vill göra.

Nordens alkoholmonopol kommer i framtiden vara ett minne blott.
2026-05-18, 19:02
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Spanien har en medellivslängd på 84,0 år och placerar sig därmed på tredje plats inom EU, precis bakom Italien och Sverige. Om man räknar in de europeiska mikrostaterna och länder utanför EU (som Schweiz) hamnar Spanien på en sjundeplats i Europa.

Vad var medellivslängden i Sverige då. Hur många år vinner man på att inte njuta?
2026-05-18, 21:47
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Vad desperata dom är, nu säger dom precis vad som helst för att fånga väljaren som väntar på den bästa floskeln.
2026-05-18, 21:53
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Inget lätt beslut, men eftersom samma ämne avhandlas i den tidigare startade (FB) Liberalerna vill liberalisera alkoholförsäljningen stänger vi denna i brist på möjlighet att slå ihop /MOD
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in