2026-05-18, 05:09
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/man-frikanns-for-sexkop-efter-besok-pa-massagesalong-i-umea
Citat:
En 34-årig åtalades misstänkt för att ha köpt sex på salongen i mars förra året. Mannen nekar till brott och menar att han var på salongen för att få massage för sina ryggproblem.

Han ska enligt åklagaren vid upprepade tillfällen sökt efter och haft kontakt med personer som erbjuder sexuella tjänster. Han ska också enligt åtalet varit på salongen en kort tid men betalat ett högt pris.

Tingsrätten menar att detta talar för att något annat än massage köpts men att bevisningen inte är tillräcklig för att det ska vara ställt utom rimligt tvivel.
Är det vanligt att åtal om sexköp ogillas såhär? Jag tror till 100 % att han köpt sex. Vad säger ni?
Citera
2026-05-18, 05:54
Medlem
Var är det för dystopisk feministdiktatur där polisen lägger resurser på att spana på en thaimassage i hopp om att hitta någon som bara vill hyra lite fitta, och en tingsrätt lägger tid på att analysera hur länge stackaren var där inne? Trams.
Citera
2026-05-18, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/man-frikanns-for-sexkop-efter-besok-pa-massagesalong-i-umea

Är det vanligt att åtal om sexköp ogillas såhär? Jag tror till 100 % att han köpt sex. Vad säger ni?
Tur då att du inte är domare eller nämndeman eftersom du dömer baserat på känslor och fantasier framför bevis.
Citera
2026-05-18, 06:45
Medlem
Citat:

Vad har tro med nåt att göra?
Sedan klart att det är vanligt, nästan bara idioter som erkänner som blir dömda. För som domstolen sa?
Hur är/kan det bevisas?
Svaret är att det kan det nästan aldrig

Riktigt tramsbrott i allmänhet.
Moraliserande. Inget annat
Citera
2026-05-18, 07:16
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Citat:

Finns ju inte tillräckligt med bevis enligt artikeln. Tänk om mannen verkligen hade ryggproblem men blev erbjuden ”happy ending” mitt under behandlingen som han inte kunde stå emot?

Hände en manlig kollega till mig en gång. Han gick till massagesalongen för att få vanlig massage, men helt plötsligt så hade thailändskan hans kuk i handen. Hon ville naturligtvis tjäna lite extra pengar.

Kollegan fattade naturligtvis vad som var på gång och knuffade undan henne och lämnade lokalen. Som man i feministiska Sverige så är man ju helt rättslös i dessa situationer. Om kvinnan så mycket som petar på mannens könsorgan, mot hans vilja, så åker mannen (!) dit för sexköp.

Själv så skulle jag aldrig besöka dylika inrättningar!
Citera
2026-05-18, 08:05
Medlem
Många som åkte dit på liknade bevisning gjorde ju det pga "dubbel-swish" - t ex de bokade och betalade som vanligt och sedan när de var där så swishades det 500 eller 1000 kr till. Detta i kombination med att det kommit fram/säkerhetsställts att salongen har tillhandahållit såna tjänster har gjort att det anses vara bevisat.

Nu framgår det inte exakt vad som hänt men det kan ju vara så att mannen bokat tid och betalat EN gång med swish.
Citera
2026-05-18, 08:18
Medlem
Jag är rätt säker på att det är rätt många som inte går dit för sex också. Står det massage så går man dit för massage. Sen så kanske det är många som nappar när dom väl kommer dit om dom får erbjudande och det finns säkert folk med förutfattade meningar innan dom går dit också i tror att dom ska få sex.

Jag har varit på 2 thai massage salonger i Sverige. Ingen av dom erbjöd sex och jag frågade inte heller.
Den ena kostade 500kr 1h som jag tog ut strax innan och den andra var mycket dyrare, tror det gick på 1000kr 90 min.
Ska man tolka polisen så är detta bevis för att jag tog med mig cash dit.
Citera
2026-05-18, 09:08
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Kan egentligen en typisk thaimassage i Sverige klara ekonomin utan att sälja happy ending?

Jag ser aldrig någon gå in eller ut ifrån dom där salongerna.

Det påstås bland thailändska tjejer ibland att det och det stället inte sysslar med sex, och att dom går bra ändå,
Men jag är tveksam.

Är det någon som vet?
Citera
2026-05-18, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Var är det för dystopisk feministdiktatur där polisen lägger resurser på att spana på en thaimassage i hopp om att hitta någon som bara vill hyra lite fitta, och en tingsrätt lägger tid på att analysera hur länge stackaren var där inne? Trams.
Menar du att dom ska lägga resurser på riktiga brott? Nej nej, jaga enkla brott som horköpare, haschrökare, folk som cyklar utan reflexer, osv. Förstör folks liv med lexbase domar och skräm upp befolkningen att leva i skräck. Pengar kan man ju alltid få mer av hos den fascistiska regering som nu raserar landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in