2026-05-17, 23:07
Medlem
TheJesuits avatar
Det händer mycket i både Sverige och vår omvärld just nu. Om man tar lite helikopterperspektiv så detta då framträder ett mönster kopplat till religiösa profetior.

Helt klart är att 2010-talet var tillväxtens decennium. Allt gick upp och att vara på börsen var en glädjedans! Sedan pandemin har et blivit sämre. Just den farsoten bekämpades, men det har varit krig och elände sedan dess och nyss fick vi en ny variant av ebola på halsen. Undrar just var det slutar?

Är det Sju goda år och Sju svåra år vi befinner oss i som pratas om i Gamla Testamentet? Kan detta vara början på slutet, att mänsklighetens 2000-år är till ända? Forskning visar att Jesus uppstigning till himmelen bör ha skett runt år 32, så 2032 skulle vara 2000 år senare. Just siffran sju är ju religiöst grundad, så man kan anta att det handlar om “runt sju år” istället för helt precist.

Närmar vi oss slutet?
Senast redigerad av TheJesuit 2026-05-17 kl. 23:16.
Citera
2026-05-17, 23:32
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Det händer mycket i både Sverige och vår omvärld just nu. Om man tar lite helikopterperspektiv så detta då framträder ett mönster kopplat till religiösa profetior.

Helt klart är att 2010-talet var tillväxtens decennium. Allt gick upp och att vara på börsen var en glädjedans! Sedan pandemin har et blivit sämre. Just den farsoten bekämpades, men det har varit krig och elände sedan dess och nyss fick vi en ny variant av ebola på halsen. Undrar just var det slutar?

Är det Sju goda år och Sju svåra år vi befinner oss i som pratas om i Gamla Testamentet? Kan detta vara början på slutet, att mänsklighetens 2000-år är till ända? Forskning visar att Jesus uppstigning till himmelen bör ha skett runt år 32, så 2032 skulle vara 2000 år senare. Just siffran sju är ju religiöst grundad, så man kan anta att det handlar om “runt sju år” istället för helt precist.

Närmar vi oss slutet?

Ja, vi är närmare slutet än vi någonsin varit, precis som du och jag är närmare döden än vi någonsin varit.
Det ligger liksom i sakens natur.

Sju goda år och sju svåra år (nödår) handlar om att efter goda tider följe svåra tider, och efter svåra tider följer goda.
Inte bokstavligen just sju, men saker och ting går upp och ner i cykler.
Så har det alltid varit, oavsett om det har handlat om fred/krig, väder, skördar, ekonomi eller annat.

Att prata om att "undergången" är kopplat till ett visst år, en siffra eller tal är för sekter och extremister.
Citera
2026-05-18, 01:11
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:

Närmar vi oss slutet?

Ja slutet närmar sig. Allt fler svenskar blir cyborgs genom att operera in maskiner i deras kroppar, i källarlokaler och undangömda kliniker.
Enligt bibeln så ska banker sluta med kontanter globalt, och då måste man bli en cyborg för att kunna betala med mikrochip i högerhanden, om man inte är redo att överleva utan att köpa prylar dvs. De flesta överlever inte ens en liten katastrof, så dom överlever inte testet när staten erbjuder gratis mikrochip till alla som vill bli miljonärer över en natt. Pengar betyder allt för de flesta människor som kommer att injicera chippen.

De sju dödliga synderna är sju chakror som har demoner som manipulerar folk innifrån, för att folk ska synda.
Det finns de sju dygderna också som är motpolen till synderna.

Står det om sju svåra år så står det egentligen nånting om de sju chakrornas test som såklart är jobbiga. Varje chakra har ett test, en blockering som människan måste övervinna för att låsa upp den.

Rädsla blockerar rotchakran, lögner blockerar halschakran, och sorg blockerar hjärtchakran.

Det krävs lite mentalt slit innan man kontrollerar sina demoner och kan sluta med de sju dödliga synderna innan det är för sent att bli helig.
Citera
2026-05-18, 06:49
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

Närmar vi oss slutet?
Josef tolkade faraons dröm som sju goda år följt av sju dåliga, men nu är det mer än sju resor värre. Frukten från kunskapens träd har lett oss fram till vägs ände.

Ty då skall det bliva 'en stor vedermöda, vars like icke har förekommit allt ifrån världens begynnelse intill nu', ej heller någonsin skall förekomma. Och om den tiden icke bleve förkortad, så skulle intet kött bliva frälst; men för de utvaldas skull skall den tiden bliva förkortad. — Matteus 24:21-22

Men strax efter den tidens vedermöda skall solen förmörkas och månen upphöra att giva sitt sken, och stjärnorna skola falla ifrån himmelen, och himmelens makter skola bäva. Och då skall Människosonens tecken visa sig på himmelen, och alla släkter på jorden skola då jämra sig. Och man skall få se 'Människosonen komma på himmelens skyar' med stor makt och härlighet. Och han skall sända ut sina änglar med starkt basunljud, och de skola församla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himmelens ena ända till den andra. — Matteus 24:29-31

Men när Människosonen kommer i sin härlighet, och alla änglar med honom, då skall han sätta sig på sin härlighets tron. Och inför honom skola församlas alla folk och han skall skilja dem från varandra, såsom en herde skiljer fåren ifrån getterna. Och fåren skall han ställa på sin högra sida, och getterna på den vänstra. Därefter skall Konungen säga till dem som stå på hans högra sida: 'Kommen, I min Faders välsignade, och tagen i besittning det rike som är tillrett åt eder från världens begynnelse. — Matteus 25:31-34
Citera
2026-05-18, 08:30
Avslutad
2010-talet och tillväxt hör inte hemma i samma mening, ditt Jesus-schizo.
Citera
2026-05-18, 09:23
Medlem
Citat:

Närmar vi oss slutet?
Bibeln följer zodiak cykeln och vi är nu i absoluta slutet av fiskarnas tidsålder, kristendomens tidsålder kan man säga.
Zodiak tidsåldrarna uppkommer genom jordaxel vobbeln och kallas - ” precession of the equinoxes” - alltså tidsåldrarna läses vid vårdagjämningarna(påsken/passover) då Solen tycks vandra gradvis(1 grad -70 år) genom stjärnkonstellationerna som utgör zodiaken.
Profetian om att stjärnorna kommer falla, solen och månen mörkna är metafor för att man lämnar en stjärnkonstellation(tidsålder), och 2033 veckorna precis innan påsken kommer en total Solförmörkelse och månförmörkelse att vara, och är sannolikt markeringen när ”vi” definitivt lämnar fiskarnas tidsålder och fullo äntrar Vattumannens, precis som Bibeln(”Jesus”) förklarar inför påsken(sista måltiden) att följa mannen som bär vattenkruset in i huset han går(Vattumannens stjärnkonstellation).
Zodiak cykeln ligger som ett bälte runt himlavalvet, en cirkel och således 360 grader, och som jag nämnde tar det 70 år får vårdagjämningsprecessionen att vandra 1 grad, det blir 25200 år att vandra hela cirkeln/zodiaken, zodiaken är indelad i 12 tecken(stjärnkonstellationer) och således skulle vart tecken hålla 30 grader-2100 år, men så exakt är det inte, stjärnkonstellationerna är olika stora och överlappar mer eller mindre. Men 2033 låter utifrån data som korrekta definitiva ”end time “ och början på en ny tidsålder.

7 svåra år ? Kanske det symboliserar de 70 år det tar att vandra 1 grad i zodiaken ? NT skrifterna började skrivas ca 70 år efter Kristus, alltså det kanske tar ca70 år för en ny tidsålder att sjunka in i det kollektiva medvetandet/stabiliseras ?
Citera
2026-05-18, 09:48
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThielSerDig
2010-talet och tillväxt hör inte hemma i samma mening, ditt Jesus-schizo.

Nej, om du hade allt investerat i Nokia så förstår jag att du inte är nöjd. Annars präglas ju tiden fram till pandemin som en period med stora värdeökningar på börsen, tex
Citera
2026-05-18, 10:53
Avslutad
Citat:
Nej, om du hade allt investerat i Nokia så förstår jag att du inte är nöjd. Annars präglas ju tiden fram till pandemin som en period med stora värdeökningar på börsen, tex

Börsen kan kyssa mitt håriga arsle, moderat.
Citera
2026-05-18, 12:25
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Börsen kan kyssa mitt håriga arsle, moderat.

Ok, du missade den resan, valde att med ett illa fnysande titta på från sidan. Jag beklagar det, eller så är du så ekonomiskt oberoende att du helt enkelt inte bryr dig.

In any case - tiden från finanskrisen 2008 till pandemin 2019 präglades av tillväxt. Det var goda år.
Citera
2026-05-18, 12:32
Avslutad
Citat:
Ok, du missade den resan, valde att med ett illa fnysande titta på från sidan. Jag beklagar det, eller så är du så ekonomiskt oberoende att du helt enkelt inte bryr dig.

In any case - tiden från finanskrisen 2008 till pandemin 2019 präglades av tillväxt. Det var goda år.

För vissa var det bra.

Nej. Jag sitter inte direkt i skiten ekonomiskt. Jag är bara allmänt bohemisk och lite frugal (fast slarvig titt som tätt också) av mig. Men en sak jag är stolt över som jag aldrig gjort och aldrig kommer göra i mitt liv är att ta ett endaste äckligt lån.

Och nej. Jag missade inte mycket på 2010-talet. Och jag saknar det inte heller. Jag kommer inte sakna 2020-talet heller när skiten väl är över för den delen. Men för den sakens skull går jag inte omkring och inbillar att jordens undergång vankas som ni religiösa vårdbehov gör.
Citera
2026-05-18, 12:56
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
För vissa var det bra.

Nej. Jag sitter inte direkt i skiten ekonomiskt. Jag är bara allmänt bohemisk och lite frugal (fast slarvig titt som tätt också) av mig. Men en sak jag är stolt över som jag aldrig gjort och aldrig kommer göra i mitt liv är att ta ett endaste äckligt lån.

Och nej. Jag missade inte mycket på 2010-talet. Och jag saknar det inte heller. Jag kommer inte sakna 2020-talet heller när skiten väl är över för den delen. Men för den sakens skull går jag inte omkring och inbillar att jordens undergång vankas som ni religiösa vårdbehov gör.

Jag hoppas du har rätt. Amen.
Citera
2026-05-18, 15:26
Medlem
2927 eller nåt med 27 skrev Nostradamus om men hans datum kastas om ibland. Amun-Ra småttingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in