2026-05-18, 19:41
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
Oj då, då lär väl biljetterna vara ännu dyrare. Får man fråga om det är något du sparat ihop till, just detta event, eller tar du ur befintlig spargris?

Du är främst intresserad av matcherna, än att "uppleva USA" när du ändå är på plats där över?

Gud vilken fin fru! Håll hårt i henne. Hur många dygn blir du borta?

Jag håller med dig till fullo, jag är däremot så bortkopplad från gemene man dessa dagar så jag har ingen aning hur "vanligt" folk tänker och sparar osv, för mig känns det överdrivet dyrt barre.

Har ej sparat och inte heller funderat på priset då jag kan göra det jag känner för. Så det handlar mer om det sportsliga och jag gillar att åka på stora mästerskap och stötta mitt land🙏😉

Jag äter gärna på goda restauranger och försöker även uppleva stället jag åker till så ej bara fotboll
Citera
2026-05-18, 23:54
Medlem
Hade gärna åkt men priserna är helt sinnessjuka, du kan inte komma under 100 tusen om du enbart ska se gruppspelet och då har jag inte räknat med nöjen/mat/aktiviteter i det priset.

Flyg hit och dit, hotellen är dyra som fan + matchbiljetter som kostar minst 4-5 tusen per match för att få OK platser.

Det är inte värt det, speciellt i USA, riktigt skitland.

EM i Tyskland för två år sedan var ett nöje, en skön stämning, normala priser och en riktig fotbollfest Då betalade jag allt som allt ungefär 20 tusen för tre matcher i gruppspelet plus hotell, mat, nöjen, dryck ingick i det priset

Helt klart värt det!
Citera
2026-05-19, 21:35
Medlem
maktspels avatar
Jag borde stanna i Dallas ytterligare ett par dagar och se Jordanien spela.

VM-debutant med spelare med namn som Al-Arab (dvs araben) och Hashish kan väl inte göra annat än succé?
Citera
2026-05-20, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Jag borde stanna i Dallas ytterligare ett par dagar och se Jordanien spela.

VM-debutant med spelare med namn som Al-Arab (dvs araben) och Hashish kan väl inte göra annat än succé?

Går det bra för Al-Arab så är det helt klart Allahs vilja!
Citera
2026-05-20, 01:31
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Går det bra för Al-Arab så är det helt klart Allahs vilja!
Du tänker på marockanen i förra VM som hette Allah i efternamn? Vet inte om han är uttagen då Marocko ännu ej offentliggjort sin trupp.

I slutändan torde han väl mest av allt vilja försvara sig mot Jesus. Men trots att Marocko är i samma grupp som Brasilien är det inte ut att bli någon med det namnet i laget.
Citera
2026-05-20, 02:58
Medlem
ziracorns avatar
Mkt märkligt evenemang. Går det ens att få tag på en biljett under 10.000 SEK!?

Sen flyg, boende, mat och sprit.

Landar ju INTE under 50.000 SEK per person...

Spara i 4 år för en match!?

90 minuter för 10 papp!?

Vilka är dessa "människor"!!!???????
Senast redigerad av ziracorn 2026-05-20 kl. 03:31.
Citera
2026-05-20, 04:47
Medlem
Tavastehuss avatar
Såg VM-krönikan från 2006. Det talades om 100k tillresta svenska fans i Tyskland under det mästerskapet. Läktarna var gulfärgade av alla svenska matchtröjor.

Får vi en liten samlad klick i ett hörn detta VM känns det som en seger. Med de priserna blir det väl ett visst klientel som åker; ett som inte lever sig in i matchen på samma sätt svenska supportrar brukar göra. Inga svenska flaggor med ortsnamn, inga vikingahjälmar, inga Pippi Långstrumpperuker… Kommer jag ha fel?

Norge, med bättre privatekonomi och större anledning att se sitt landslag, kommer slå svenskarna i antalet fans?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in