Igår, 10:08
Medlem
grungewhores avatar
Jag blev lite smått överraskad att framförallt Metal Sucks ägs av Sony. Nu skär Sony kraftigt ner personalen på dessa nyhetssidor.

Framförallt Metal Sucks är en oerhört woke vinklad kanal med ett manifesto från 2016 som är oerhört cringe. 2022 köpte Sony sidan, och nu skär man i den skarpt.

https://lambgoat.com/news/52874/sony-lays-off-staff-from-metal-injection-metalsucks-and-blast-beat-network/

Att diskutera:

Visste ni att dessa nyhetssajter ägdes av Sony?

Hör uttalad politisk lutning hemma i musikvärldens rapportering? Särskilt när ett jättebolag ligger bakom?

Läser ni dessa sajter, eller vart får ni information om hårdrock/metal ifrån? Själv läser jag mest Blabbermouth som väl få ses som en slags rockens TT (de flesta nyheter på Metal Injection/Sucks tycks hämtade härifrån med spinn).

Är nerskärningen även den politisk för man märker att woke inte har medvind längre, eller tror ni det är rent ekonomiska skäl?
Citera
Igår, 15:44
Medlem
Metal Sucks. Ha ha ha. Minns deras feud med legendaren Hipster Black Metal back in the days.

https://youtu.be/7ZVZxjBMmyo
Citera
Igår, 15:48
Medlem
Metal Sucks är helt värdelös, har bojkottat den i många år. Vill jag veta nyheter om diverse band och bolag väljer jag att följa dem direkt. Musiknyhetssidor, oavsett format, är nästan alltid irriterande skräp.
Citera
Igår, 16:01
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThielSerDig
Metal Sucks. Ha ha ha. Minns deras feud med legendaren Hipster Black Metal back in the days.

https://youtu.be/7ZVZxjBMmyo
Hade helt missat. De verkar ju rätt tappade. Seglade in ibland på deras sida när jag googlade något och det var alltid nån kulturmarxistisk touch.
Citera
Igår, 16:02
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Metal Sucks är helt värdelös, har bojkottat den i många år. Vill jag veta nyheter om diverse band och bolag väljer jag att följa dem direkt. Musiknyhetssidor, oavsett format, är nästan alltid irriterande skräp.
Jag är helt enig. Men visste du att de hade sålt till Sony? Det var, om inte en chock, så åtminstone en överraskning för mig att om ett storbolag vill äga något slags nyhetsoutlet, varför äga det allra sämsta?
Citera
Idag, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag är helt enig. Men visste du att de hade sålt till Sony? Det var, om inte en chock, så åtminstone en överraskning för mig att om ett storbolag vill äga något slags nyhetsoutlet, varför äga det allra sämsta?

Det visste jag inte och det förvånar mig också. Trodde inte det fanns mycket pengar att hämta där.
Citera
Idag, 11:19
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Det visste jag inte och det förvånar mig också. Trodde inte det fanns mycket pengar att hämta där.
Nej, jag tänker också dels att det inte direkt framgått någonstans att ett specifikt bolag ligger bakom, dels att skribenterna på sajten sitter och polariserar artister från andra bolag som värdelösa o s v. Mycket märkligt inköp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in