2026-05-17, 04:00
Medlem
Sverigedemokraterna i Hylte har delat ut flygblad med texten ”sätt stopp för att socialtjänsten omhändertar era barn” på svenska, arabiska, somaliska och albanska.

Terrorforskaren Magnus Ranstorp menar att budskapet för tankarna tillbaka till den omfattande LVU-kampanjen. En desinformationskampanj från slutet av 2021 som menade att svensk socialtjänst omhändertar muslimska barn utan rättsligt stöd.

Stina Isaksson, gruppledare och ordförande för Sverigedemokraterna Hylte i Halland säger att flygbladet inte har någonting med LVU-kampanjen att göra.

Hon menar att hon själv blivit utsatt för socialtjänsten i Hylte i närtid, men att det inte har någonting med kampanjen att göra.

https://www.tv4.se/artikel/486TJ7TKHcf8mKWZEA03OB/sd-delar-flygblad-pa-arabiska-saett-stopp-foer-socialtjaensten

Att Sverigedemokraterna ordnar kampanjer som är mycket lika dem som islamistorganisationer ordnar är inte förvånande!
2026-05-17, 04:40
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Klart dom säger att det är desinformation. Allt för att fortsätta mörka å lägga locket på. Förtrycka folket lite till.

Detta med okynnes LVU har pågått i decennier.
2026-05-17, 05:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Klart dom säger att det är desinformation. Allt för att fortsätta mörka å lägga locket på. Förtrycka folket lite till.

Detta med okynnes LVU har pågått i decennier.

Lustigt. För jag är faktiskt tacksam över att LVU efter många om och men fosterhemsplacerade mig en gång i tiden. Även fast min fosterfamilj inte var perfekt heller och tillfogade mig en del ärr de med så är min biologiska släkt fortfarande ännu värre.
Senast redigerad av ThielSerDig 2026-05-17 kl. 05:45.
2026-05-17, 05:49
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThielSerDig
Lustigt. För jag är faktiskt tacksam över att LVU efter många om och men fosterhemsplacerade mig en gång i tiden.
Lustigt att du som det faktiskt var lyckat för tror att det gäller alla å då har brist att tänka lite större. Jag är väl medveten att ni finns där LVU var det bästa för er. Dock bra att det var lyckat för dig men finns alldeles för många enskilda fall nu som varit i media å finns mörkertal. Bara gå med i alla dessa stödgrupper på exempelvis Facebook för att ta del av det, där det inte har gått rätt till å där barn inte har farit illa i hemmet men fick LVU ändå.
2026-05-17, 06:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Lustigt att du som det faktiskt var lyckat för tror att det gäller alla å då har brist att tänka lite större. Jag är väl medveten att ni finns där LVU var det bästa för er. Dock bra att det var lyckat för dig men finns alldeles för många enskilda fall nu som varit i media å finns mörkertal. Bara gå med i alla dessa stödgrupper på exempelvis Facebook för att ta del av det, där det inte har gått rätt till å där barn inte har farit illa i hemmet men fick LVU ändå.

Jag är väl medveten om att många far illa i fosterhem och jag själv kom inte oskadd undan heller för den delen. Ville bara bringa lite nyans och påpeka att ibland är LVU ändå jävligt befogat.
2026-05-17, 06:10
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
[quote=ThielSerDig|94983897]
Jag är väl medveten om att många far illa i fosterhem och jag själv kom inte oskadd undan heller för den delen. Ville bara bringa lite nyans och påpeka att ibland är LVU ändå jävligt befogat.
[/QUeOTE]
Trist att höra att du inte kom helt oskadd. Hoppas att du inte bär på allt för stora trauman.

Jag är helt å hållet med om att det finns fall där det är befogat. Men det blir ju jävligt märkligt av det som står i TS där det påstås att det är desinformation det som är om LVU å dess kampanj. Jag skrev aldrig att det är helt å hållet bullshit. Jag vill belysa att det pågår okynnes LVU där staten har försökt i något år nu med att påstå att det är "desinformation".
2026-05-17, 06:11
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThielSerDig
Trist att höra att du inte kom helt oskadd. Hoppas att du inte bär på allt för stora trauman.

Jag är helt å hållet med om att det finns fall där det är befogat. Men det blir ju jävligt märkligt av det som står i TS där det påstås att det är desinformation det som är om LVU å dess kampanj. Jag skrev aldrig att det är helt å hållet bullshit. Jag vill belysa att det pågår okynnes LVU där staten har försökt i något år nu med att påstå att det är "desinformation".
2026-05-17, 07:06
Medlem
Sparka ut ur partiet. Hon klarar uppenbarligen inte uppdrag ens på den nivån.
2026-05-17, 08:21
Medlem
Hon kommer att bli utslängd.

Hon gör ju alla pappersvändarna på kvinnodagiset "socialtjänsten" upprörda, och det är inte acceptabelt för myndighetsstyrda SD.

Plus att hon tänker lite för mycket själv för att ledningen ska låta henne vara kvar.

Får jag rätt, tro?
2026-05-17, 08:37
Medlem
(FB) SD delar flygblad på arabiska: ”Sätt stopp för socialtjänsten”
2026-05-17, 09:14
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Använd befintlig, ovan länkad tråd.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto