2026-05-17, 00:09
Medlem
Det mesta som produceras stannar säkerligen på den inhemska marknaden. Men är man villig att betala finns det säkert att köpa. Några tips kanske? Paolo Roberto gör ett rätt bra case för sin olja. Men jag tror också att han är en bra säljare.
Citera
2026-05-17, 00:19
Medlem
.Mlyric.s avatar
Skulle precis nämna Paolo. Vet ingen mer.
Citera
2026-05-17, 00:35
Medlem
Om man associerar Roberto med ”bra kvalitet” så förtjänar man inte att få höra källor till kvalitativa råvaror.
Citera
2026-05-17, 01:00
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Om man associerar Roberto med ”bra kvalitet” så förtjänar man inte att få höra källor till kvalitativa råvaror.
Inget fel på Robertos olivolja annat än något överprisad.
Måhända han är en skitstövel men maten brukar var riktigt god (inte ätit på hans restaurang då jag inte bor i Sthm)
Citera
2026-05-17, 01:26
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266

Får vi höra en rimlig motivering till varför hans olivolja inte har hög kvalitet?
Citera
2026-05-17, 02:33
Medlem
https://shop.lillanapoli.se/products/fam-fruttato-leggero

Denna från Fam.
Citera
2026-05-17, 08:46
Moderator
manamanahs avatar
Matlagning och metoder --> Köksredskap och inköpsställen
/Moderator
Citera
2026-05-17, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Får vi höra en rimlig motivering till varför hans olivolja inte har hög kvalitet?

Hör även en rimlig motivering till varför den håller hög kvalitet som jag antar du påstår?

Ej provat den så kan ej yttra mig om varken eller
Citera
2026-05-17, 10:52
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Valfri Grekisk livsmedels affär har fantastisk bra olivolja, brukar köpa en 3l dunk.

Märke? Beror helt på ”dina” (smak) preferenser.

Fetaosten och (timjan) honungen köps med fördel i affären när du är där
Citera
2026-05-17, 12:42
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilipDick
Hör även en rimlig motivering till varför den håller hög kvalitet som jag antar du påstår?

Ej provat den så kan ej yttra mig om varken eller

Herr Roberto publicerar själv labbanalyser och om de stämmer så har hans olja mycket hög kvalitet.

Nu önskar man att min fråga besvarades. Eller var det bara trams i vanlig ordning från ett vänstersnusk?
Citera
2026-05-17, 12:48
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Herr Roberto publicerar själv labbanalyser och om de stämmer så har hans olja mycket hög kvalitet.

Det är det som är problemet, labbanalyserna ska vara oberoende från försäljaren.
Citera
2026-05-17, 12:56
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är det som är problemet, labbanalyserna ska vara oberoende från försäljaren.

Menar du att de inte är det? Kan man få en motivering till hur du kommer fram till detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in