2026-05-20, 08:51
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Det är ju bara att ta en titt ned i sandlådan så ser du hur det ser ut. Många vänsterextremister är drönare som driver runt på Söder och Majorna i självgod veganism, tiggande efter medborgarlön eller snyltar på annat sätt. De som är till höger är välutbildade, företagare, intelligenta och hårt arbetande.

Vilken grupp vill du helst identifieras med?

Ytterligare en lögn, alltså er näsa bara blir allt längre. Det finns alla slags människor på bägge sidorna, men rent generellt så är folk som röstar på vänsterblocket ofta intelligenta samt bättre moraliskt, mer ärliga och godhjärtade människor.

Högern har säkert några högutbildade, men som tenderar vara kallhjärtade och egoister (beror också lite på, högerextrema brukar vara största skitstövlar, lite blandat i partier som är bra närmare mitten).
Intellekt är inte så bra om man är en hjärtlös narcissist. Hitler kanske var intelligent, men det gjorde inte honom bra för det då han saknade moral.

SD är partiet som har flest arbetslösa röstare, så du ljuger återigen, börjar bli trött på era lögner från högern som är ett luftslott egentligen, skapat av sociala mediers propaganda. Skulle förvåna mig om du ens är självförsörjande.

Finns högerfolk som är veganer med, och 99% av vänster är allätare egentligen. Men vänstern är ofta moderna och har därav inget emot veganer/äta sådant ibland även om man själv inte är vegan.

En sak är säker, jag vill inte identifiera mig med er lögnare och högerextrema manipulatörer. Ni är bra på att snacka skit och vilseleda, men saknar integritet och ärlighet i hjärtat.
__________________
Senast redigerad av EpicUsername 2026-05-20 kl. 08:57.
Citera
2026-05-20, 09:25
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Talkshow i P1 har en serie där de intervjuar partiledarna om deras ideologiska förebilder. Nooshi väljer Palme och påstår att socialdemokraterna idag är ett annat parti än på Palmes tid och hade han levt så hade han röstat V istället för S. Jag anser att detta är rent bullshit. Vad anser ni? Att Maria Leissner och Och Bengt Westerberg inte röstar på liberalerna må vara en sak men jag tror att en 99 årig Olof fortfarande hade varit socialdemokratin trogen.

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/nooshi-dadgostars-v-ideologiska-forebild-silverfiskar-och-potatisens-historia

Ska höra på den intervjun senare!
Hon kan ha en poäng, om man verkligen jämför med var sossarna är idag enbart för att behålla makten.
V idag kan nog mer vara som sossarna var då, fastän det ändå skiljer en hel del.
Palme hade verkligen inte varit med på denna massinvandring för röstboskap, utan den skulle ha varit långt mer begränsad och kopplat till arbetslinjen.
Han hade heller aldrig gått med på den sanslösa och helt ohämmade privatisering i stora delar av välfärdssektorn som gynnar massa kapitalister.
Inte heller att företag skulle kunna placera massa kapital i skatteparadis eller flytta jobben till låglöneländer, så vi nu har ett land som enbart driver sin ekonomi vidare med massa offentliga jobb, myndigheter till höger och vänster, samt en byggbransch som är helt beroende av massinvandring. Folk som flyr områden som i slutändan ökar segregeringen, samt via bolån gör bostadskarriär när de gör sin white flight.
Citera
2026-05-20, 09:43
  #27
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Skulle förvåna mig om du ens är självförsörjande.


Till skillnad från många vänsterdrönare har jag jobbat sedan jag var 16 (blandat med studier såklart) och har hittills levet ett liv utan ett enda bidrag (tja, barnbidraget kommer man ju inte undan och studiebidraget behövdes ju till studenpuben). Det är en skön känsla att ha klarat sig genom livet på egna meriter och egen kraft!

Men om det var så att vänstern inte var snyltare, hur kommer det sig då att nästa alla av vänsterns förslag i någon form handlar om att de skall få mer bidrag och man skall ta mer från de som gör rätt för sig (dvs de som utbildat sig = högre lön).

Vilken självkänsla kan möjligen ligga i att vara andra till last ett helt liv? Av det skälet är både snyltare och drönare korrekta begrepp på vänstern överlag.
Citera
2026-05-20, 10:34
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Ska höra på den intervjun senare!
Hon kan ha en poäng, om man verkligen jämför med var sossarna är idag enbart för att behålla makten.
V idag kan nog mer vara som sossarna var då, fastän det ändå skiljer en hel del.
Palme hade verkligen inte varit med på denna massinvandring för röstboskap, utan den skulle ha varit långt mer begränsad och kopplat till arbetslinjen.
Han hade heller aldrig gått med på den sanslösa och helt ohämmade privatisering i stora delar av välfärdssektorn som gynnar massa kapitalister.
Inte heller att företag skulle kunna placera massa kapital i skatteparadis eller flytta jobben till låglöneländer, så vi nu har ett land som enbart driver sin ekonomi vidare med massa offentliga jobb, myndigheter till höger och vänster, samt en byggbransch som är helt beroende av massinvandring. Folk som flyr områden som i slutändan ökar segregeringen, samt via bolån gör bostadskarriär när de gör sin white flight.

lite grovt kan man väl säga att sossarna under palmes tid var som om man skulle slå ihop sd och vpk..

70% av dom som röstar på sd är väl sossar som inte är nöjda dagens sosseri och vpk,s vurm för invandring och följderna av invandring?
Citera
2026-05-20, 10:54
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
lite grovt kan man väl säga att sossarna under palmes tid var som om man skulle slå ihop sd och vpk..

70% av dom som röstar på sd är väl sossar som inte är nöjda dagens sosseri och vpk,s vurm för invandring och följderna av invandring?

Ja, SD har väl många precis som jag som i grunden var gammelsossar.
Politiken idag har ju mer delats upp om man är för eller emot invandring, och är man emot denna massinvandring där man bara matar dem med bidrag, så är man som jag rasist.
Det tar ju emot minst lika mycket att behöva anses sig som kapitalist för att man är höger.
Jag är för att folk ska kunna tjäna pengar, för folk behöver en drivkraft i livet och pengar är den främsta, men det är ju helt galet att vi från Palmes tid har gått till vart vi är idag med mest miljardärer i Europa och långt många fler som kämpar för att få ihop det med höga hyror, höga bilkostnader för att ta sig till jobben från bl a glesbygd, höga elpriser till villorna osv.
Palme var ju stenhård mot kapitalisterna och jag tyckte själv kanske lite för mycket, men om man ser på var vi är idag, så är det väl inte helt omöjligt att han även insåg hur det skulle utvecklats om man inte höll dem i strama tyglar.
Klyftorna har ju byggts upp genom åren när kapitalister har vunnit allt mer mark i samhällssystemet och det som man kallar för trickle down numera verkar främst ha utvecklats till trickle up om man ex. ser hur många miljardärer som finns inom fastighetsbranschen och utvecklingen av hyrorna.
Citera
2026-05-20, 16:28
  #30
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Klyftorna har ju byggts upp genom åren när kapitalister har vunnit allt mer mark i samhällssystemet och det som man kallar för trickle down numera verkar främst ha utvecklats till trickle up om man ex. ser hur många miljardärer som finns inom fastighetsbranschen och utvecklingen av hyrorna.

Du menar såna som Trump?

Palme var en skithög, Ingvar var klart bättre.
Citera
2026-05-20, 18:17
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Du menar såna som Trump?

Palme var en skithög, Ingvar var klart bättre.

Det där att Palme var en skithög är något som hängt med i massa år pga han verkligen höll hårt i kapitalisterna och det inte skulle kunna bli som idag med massa rika kapitalister som har blivit det på ofta ganska sunkiga sätt i sin skatteplanering odyl. Det är dessa idag som är glada och var ganska så sura på honom då när det begav sig.
Vi hade inte heller haft denna typ av massinvandring av folk som går på bidrag och denna mängd grovt kriminella som drivit på segregeringen och gjort så att unga idag behöver ha ett par miljoner för att skaffa en lägenhet, samt kunna bilda familj.
Citera
2026-05-20, 18:20
  #32
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det där att Palme var en skithög är något som hängt med i massa år pga han verkligen höll hårt i kapitalisterna och det inte skulle kunna bli som idag med massa rika kapitalister som har blivit det på ofta ganska sunkiga sätt i sin skatteplanering odyl. Det är dessa idag som är glada och var ganska så sura på honom då när det begav sig.
Vi hade inte heller haft denna typ av massinvandring av folk som går på bidrag och denna mängd grovt kriminella som drivit på segregeringen och gjort så att unga idag behöver ha ett par miljoner för att skaffa en lägenhet, samt kunna bilda familj.

Elon Musk sa att Palme var den som förstörde Sverige. Detta fick Magga Haggan att bli sur.
Citera
2026-05-20, 19:38
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Elon Musk sa att Palme var den som förstörde Sverige. Detta fick Magga Haggan att bli sur.

Vad vet Musk om livet i Sverige på 80-talet när Palme styrde landet, annat än det han har läst på internet och själv försökt att bilda sig en uppfattning om?
Mordet på Palme var det som ledde Sverige succesivt på helt fel väg i snart sagt allt och vi nu 40 år senare sitter och försöker nysta i för försöka hitta en vettig väg framåt och lösningar på massa samhällsproblem.
Citera
2026-05-20, 19:39
  #34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Vad vet Musk om livet i Sverige på 80-talet när Palme styrde landet, annat än det han har läst på internet och själv försökt att bilda sig en uppfattning om?
Mordet på Palme var det som ledde Sverige succesivt på helt fel väg i snart sagt allt och vi nu 40 år senare sitter och försöker nysta i för försöka hitta en vettig väg framåt och lösningar på massa samhällsproblem.

Jag förstår att du hatar både Trump och Musk.
Citera
2026-05-22, 07:16
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Talkshow i P1 har en serie där de intervjuar partiledarna om deras ideologiska förebilder. Nooshi väljer Palme och påstår att socialdemokraterna idag är ett annat parti än på Palmes tid och hade han levt så hade han röstat V istället för S. Jag anser att detta är rent bullshit. Vad anser ni? Att Maria Leissner och Och Bengt Westerberg inte röstar på liberalerna må vara en sak men jag tror att en 99 årig Olof fortfarande hade varit socialdemokratin trogen.

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/nooshi-dadgostars-v-ideologiska-forebild-silverfiskar-och-potatisens-historia

Ovanligt vettig intervju av Nooshi!
Synd att man inte kan säga så om resten av partiet och vad de håller på med.
Citera
2026-06-05, 17:38
  #36
Medlem
Hörde programmet.

Dadgostar har en helt felprogrammerad hjärna. Antiintellektuell amatör som bara skriker ut osammanhängande meningar.
Om man slår på OP så kan man konstatera att han HATADE kommunisterna, och i synnerhet den råkommunism som Dadgostar står för.
Hon ljuger och hittar på.
Sen kan man tro, med hennes återhållsamhet med att ens kommentera palestinajävlarna att hon också hyser en stor portion anti-semitism.
Garanterat.
Gissa om fru Andersson vill ha denna bajshög i regeringen…. Hahahah!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in