2026-05-16, 17:58
Avstängd
I varenda tweet eller inlägg i sociala medier så möts S av kritiska invändningar. Sakliga som osakliga. Men de som kommenterar kritiskt är i massiv majoritet. Känns som att 90 procent är emot S politik, till och med på deras egna facebooksida. S är helt ensamat om att ha det så.
Jag upplever inte dessa människor som SD- troll som S vill påskina utan helt vanliga arbetande svenskar.

Jag känner bara 1 som röstar S. På den borgliga sidan ett 40 tal.

Kommer S röster enbart från förorten idag?
Citera
2026-05-16, 18:00
Avslutad
du är i en dum flashback och twitter-bubbla

här får AfS 25% av rösterna
Citera
2026-05-16, 18:08
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
I varenda tweet eller inlägg i sociala medier så möts S av kritiska invändningar. Sakliga som osakliga. Men de som kommenterar kritiskt är i massiv majoritet. Känns som att 90 procent är emot S politik, till och med på deras egna facebooksida. S är helt ensamat om att ha det så.
Jag upplever inte dessa människor som SD- troll som S vill påskina utan helt vanliga arbetande svenskar.

S har även tagit över flashback känns det som. Fullt av Sossetroll som nästan dagligen låtsas vara besvikna SD-väljare som går över till S.
Citera
2026-05-16, 18:09
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavTrelleborg
du är i en dum flashback och twitter-bubbla

här får AfS 25% av rösterna

Fel, Afs har på flashback 8 procent av rösterna, vilket är ungefär detsamma som S.
Citera
2026-05-16, 18:09
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400

Du har skapat dig din egna lilla bubbla av folk.

Om jag trodde att mina vänner var representativa för alla i Sverige hade V fått runt 70% - men mina vänner är inte alla i Sverige.

Social media är högerdominerat som fan för att det är så en algoritm funkar... det kan vara sunt om du tog dig utomhus och pratade med riktiga människor och inte bara en bot på twitter eller facebook.
Citera
2026-05-16, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Fel, Afs har på flashback 8 procent av rösterna, vilket är ungefär detsamma som S.
ja men då förstår du poängen
Citera
2026-05-16, 18:11
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

Om jag trodde att mina vänner var representativa för alla i Sverige hade V fått runt 70% - men mina vänner är inte alla i Sverige.

Social media är högerdominerat som fan för att det är så en algoritm funkar... det kan vara sunt om du tog dig utomhus och pratade med riktiga människor och inte bara en bot på twitter eller facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av GustavTrelleborg
ja men då förstår du poängen

Jag känner ingen S-väljare. Jag känner t.o.m en L-väljare, eller vet inte om han fortfarande röstar på dem.

Kan bero på att jag inte haft "arbetarklass" i min släkt eller umgänge på länge.
Citera
2026-05-16, 18:19
Medlem
Zaedrewss avatar
I den närmaste kretsen känner man inte till någon som röstar S eller vänster för den delen. I den yttre märks det ju av. Speciellt tydligt är det på Facebook. Där hymlar folk inte med att de röstar vänster. Mer ovanligt faktiskt där med att folk som röstar höger yttrar sig.

Den stora massan S väljare lär ju dock finnas hon invandrare. Röst på S eller V, MP ger mer bidrag! och att fler av deras sort kommer till Sverige.
Citera
2026-05-16, 18:19
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag känner ingen S-väljare. Jag känner t.o.m en L-väljare, eller vet inte om han fortfarande röstar på dem.

Kan bero på att jag inte haft "arbetarklass" i min släkt eller umgänge på länge.

Kan va..? Men min poäng är att jag visserligen inte känner dig, men jag kan ju inte låtsas som att du inte finns bara för att vi inte är kompisar.

(hur FUCKED UP hade det inte vart om vi var polare? Vi borde söka konststöd och göra det till nån form av installation "Triptyken och JohanSverkersson ska bo i ett litet hus i två veckor utan att få psykbryt på varandra" )
Citera
2026-05-16, 18:26
Medlem
Dom har ju importerat in 2 miljoner väljare alla dessa är ju socialdemokrater.
Citera
2026-05-16, 18:55
Medlem
Jag hör ibland snack av offentliganställda samt av folk som är anställda i privat sektor men som jobbar åt offentlig sektor att de tänker rösta på sossarna för att de tror att det tryggar deras jobb, eller hjälper dem att nå omsättningsmålen eller nåt sånt.

Sossarna har helt enkelt gjort väldigt många beroende av sossepolitik, antingen genom att först ta en väldig massa pengar i skatt och sen ge tillbaka i bidrag eller mer indirekt eftersom offentlig sektor är en så stor del av totala ekonomin.

Så det stämmer säkert, även om jag själv har svårt att förstå det.
Citera
2026-05-16, 19:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

Nej
Jag tror inte min bekantskapskrets är representativ. Men förr kände jag många ( GP tiden). Men alla har lämnat. Och alla som lämnar säger samma sak, deras arbetskamrater med andra har också lämnat. Så vilka röstar S idag?
Senast redigerad av jonte400 2026-05-16 kl. 19:08.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in