2026-05-16, 12:08
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8p5Jw2/goran-skadades-for-livet-pa-haktet-anklagades-for-att-fejka
Citat:
Goran anklagades för att fejka.

Dagen efter hittades han medvetslös i häktet. Han hade fått en allvarlig hjärnskada.

– Hur kan man få det om man befinner sig ensam i ett rum? Det är konstigt, säger Nada, Gorans mamma.
Vad kan ha hänt med Goran?
Citera
2026-05-16, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz

Det står ju i artikeln, vad kan ha hänt med dig som inte ens lägger in det i trådstarten?!
Citera
2026-05-16, 12:15
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8p5Jw2/goran-skadades-for-livet-pa-haktet-anklagades-for-att-fejka

Ja det finns ju bara två alternativ. Antingen har han flippat och skadad sig själv. Eller så har han blivit misshandlade.

Familjen har tidigare tagit hjälp av en advokat och under en period var en kriminalvårdare misstänkt för vållande till kroppsskada och tjänstefel. Den utredningen har lagts ned.

Gäller det Polis, Kriminalvårdare eller åklagare så läggs det ju alltid ner. Staten skyddar sina hjon.
Citera
2026-05-16, 12:17
Medlem
kalkryggars avatar
Hjärnblödning kan man ju få hipp som happ. Jag jobbade med en person för massa år sen som sommarjobbare. Snubben var i ca 30 års åldern och uppfattades som kärnfrisk. Tränade regelbundet och måste haft bra kost med tanke på hur vältränad han såg ut.

Efter någon vecka in på sommarjobbet så meddelandes vi en morgon att han inte kommer tillbaka då han hastigt avlidit av en hjärnblödning hemma i soffan tillsammans med familjen.

Fy fan sicken jävla upplevelse för familjen.

Citat:
Ursprungligen postat av GustavTrelleborg
Det står ju i artikeln, vad kan ha hänt med dig som inte ens lägger in det i trådstarten?!

Jag misstänker att TS kanske undrar om det inte riktigt stämmer det som beskrivs. Han kanske har fått sig en välförtjänt hurring av någon hjälte som jobbar i kriminalvården. Att det sen skulle utlösa hjärnblödningen i den klankriminelle fan.

Jag tycker det är skitsamma. Bara packa ihop honom med buntband och skicka hem honom. Ett svin som förmodligen förstört minst ett liv med sin kriminella aktivitet.
Senast redigerad av kalkryggar 2026-05-16 kl. 12:22.
Citera
2026-05-16, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag misstänker att TS kanske undrar om det inte riktigt stämmer det som beskrivs. Han kanske har fått sig en välförtjänt hurring av någon hjälte som jobbar i kriminalvården. Att det sen skulle utlösa hjärnblödningen i den klankriminelle fan.

Jag tycker det är skitsamma. Bara packa ihop honom med buntband och skicka hem honom. Ett svin som förmodligen förstört minst ett liv med sin kriminella aktivitet.

Tror inte Goran är med i någon klan, men flera hjärnblödningar efter varandra, varav tre st på sjukhus gör att man misstänker ett och annat, och att han hande varit kört även om de hade ringt ambulans efter en minut och inte sjutton.
Citera
2026-05-16, 12:36
Medlem
Turkmostafas avatar
Citat:
Hjärnblödning kan man ju få hipp som happ. Jag jobbade med en person för massa år sen som sommarjobbare. Snubben var i ca 30 års åldern och uppfattades som kärnfrisk. Tränade regelbundet och måste haft bra kost med tanke på hur vältränad han såg ut.

Efter någon vecka in på sommarjobbet så meddelandes vi en morgon att han inte kommer tillbaka då han hastigt avlidit av en hjärnblödning hemma i soffan tillsammans med familjen.

Fy fan sicken jävla upplevelse för familjen.

Haha jag tror någon ljuger för dig man blöder knappast hipp som happt. Det rätta svaret är misshadel
Citera
2026-05-16, 12:37
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Tror inte Goran är med i någon klan,

Du får tro vad du vill. Men så är det.

Citat:
men flera hjärnblödningar efter varandra, varav tre st på sjukhus gör att man misstänker ett och annat, och att han hande varit kört även om de hade ringt ambulans efter en minut och inte sjutton.

Hade de agerat omedelbart så skulle han faktiskt kunnat vara i ett helt annat tillstånd idag. Så vi får ändå se det som lite av en vinst att det gick som det gick. I dagens samhälle så får vi tyvärr glädja oss åt när det går på det här viset.

Om de inte smällt på honom och han blivit friad: ute med en gång. Eller dömd för klankriminellt brott: några månader med saft å bulle till tv-spel. Så hade detta sannolikt lett till att han ihop med klanen fortsatt att förstöra livet för oskyldiga stackars människor i ny brottslighet.

Som sagt så blev det win-win av detta och det är sällan så vi får glädja oss och blunda för vad som verkligen skett i en desperat överlevnad för oss.
Citera
2026-05-16, 12:39
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkmostafa
Haha jag tror någon ljuger för dig man blöder knappast hipp som happt. Det rätta svaret är misshadel

Jo det händer lite då och då. Googla på det så får du lära dig något nytt.

Men det är så sällsynt att man i detta läget gissar på att personalen smällt på fanskapet.
Citera
2026-05-16, 12:42
Avslutad
Citat:
Jo det händer lite då och då. Googla på det så får du lära dig något nytt.

Men det är så sällsynt att man i detta läget gissar på att personalen smällt på fanskapet.

På denna punkt är vi ense. Har erfarit någon till synes ung och frisk överleva men bli väldigt funktionsnedsatt. Inget missbruk eller misshandel inblandat.

Jag lutar mer åt att Goran var tokpåtänd och de ledsnade på att titta till honom.
Citera
2026-05-16, 12:44
Medlem
Det känns som det är rätt vanligt att folk får skador i häktet. Det känns som en farlig plats att vistas på.
Märkligt att det inte finns några kameror med tanke på hur farligt det är.
Citera
2026-05-16, 12:49
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
På denna punkt är vi ense. Har erfarit någon till synes ung och frisk överleva men bli väldigt funktionsnedsatt. Inget missbruk eller misshandel inblandat.

Jag lutar mer åt att Goran var tokpåtänd och de ledsnade på att titta till honom.

Påtänd tror jag inte eftersom han suttit häktad i sju dagar. Det gör också att sannolikheten för att någon smäll innan han åkte in är minimal.

Men det kan ha varit någon smäll som uppstod när rånet gick snett (om det nu skedde strax innan de plockade in fanskapet). I vilket fall som helst så är detta det enda sättet vi kan få någon slags rättvisa i dagens samhälle med alla klankriminella som omvandlar Sverige till en dystopi. Så jag ska faktiskt ta en liten bit tårta till kaffet nu.
Citera
2026-05-16, 12:53
Avslutad
Citat:
Påtänd tror jag inte eftersom han suttit häktad i sju dagar. Det gör också att sannolikheten för att någon smäll innan han åkte in är minimal.

Men det kan ha varit någon smäll som uppstod när rånet gick snett (om det nu skedde strax innan de plockade in fanskapet). I vilket fall som helst så är detta det enda sättet vi kan få någon slags rättvisa i dagens samhälle med alla klankriminella som omvandlar Sverige till en dystopi. Så jag ska faktiskt ta en liten bit tårta till kaffet nu.
Nä, du har rätt, jag tittade om videon och det var det nog inte.

Jag ser det mer som att vi har inte pengarna till att betala så mycket och så välutbildad personal som behövs i häkten och fängelsen nu pga invandringen, och då får man i någon mån acceptera att det inte alltid blir så bra.

"Vi" har som sagts röstat för det här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in