2026-06-07, 18:50
Medlem
Bra löpväder? 6 PB på 800.
Citera
2026-06-07, 18:54
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Danne kammade hem 188 000 kr drygt när han vann, tågbiljetten med Fanny är räddad.
Citera
2026-06-07, 18:56
Medlem
Almgren spurtar förbi alla på upploppet

Edit: Det var nära i alla fall
Citera
2026-06-07, 18:58
Medlem
Tävlingen avslutades med ett dunderfiasko av de uppskrivna svenskarna. Har båda blivit matförgiftade den här gången?
Citera
2026-06-07, 18:58
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Almgren spurtar förbi alla på upploppet

Edit: Det var nära i alla fall

De fattades 3500 meter för Almgren.
Citera
2026-06-07, 19:00
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Tävlingen avslutades med ett dunderfiasko av de uppskrivna svenskarna. Har båda blivit matförgiftade den här gången?
Du menar att de är överskattade?

Men nej, de är inte där de och vi vill att de skall vara.
Citera
2026-06-07, 19:02
Medlem
Nu är det över för Armand Duplantis. Världsrekordet slutar på 6.30 eller blev det 31.

Det är över!!! Kom ihåg var du läste det först.
Citera
2026-06-07, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Du menar att de är överskattade?

Men nej, de är inte där de och vi vill att de skall vara.
Det talades om svenskt rekord, frågan var bara vem som skulle slå det.
Citera
2026-06-07, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Såg ut som att Mondo rev med tjockmagen, för mycket hamburgare och chips?

Han närmar sig 30 och får inte allt gratis längre. Eftersom han redan vunnit allt lär han knappast orka ladda om och plåga sig i den mycket hårdare träning som krävs för att bibehålla sin nivå.

Nästa !
Citera
2026-06-07, 19:06
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Barnett kanske, men Edlund bör väl hålla den här klassen nu om han skall ta sig till final på EM. Då kommer krävas betydligt bättre.
När det gäller Edlund så är det väl inte nu han skall vara i toppform utan på EM. Min förväntan på honom var att han skulle sätta ett nytt årsbästa och göra runt 49 blankt. Nu blev det lite bättre än så - så det tycker jag var bra.
Citera
2026-06-07, 19:18
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Det talades om svenskt rekord, frågan var bara vem som skulle slå det.

Det var en duell som många såg fram emot och det fanns förhoppningar om ett svenskt rekord.
Citera
2026-06-07, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
När det gäller Edlund så är det väl inte nu han skall vara i toppform utan på EM. Min förväntan på honom var att han skulle sätta ett nytt årsbästa och göra runt 49 blankt. Nu blev det lite bättre än så - så det tycker jag var bra.
Att formtoppa till ett mästerskap har väl historiskt sett inte alltid varit så lätt. Tror det finns ett starkt samband mellan att göra bra resultat i juni och i augusti. Så ett resonemang typ ”det är inte nu jag skall vara i toppform utan först em-veckan” tror jag inte gäller generellt. Vissa fungerar så och toppar sig bra just vid mästerskap. Ståhl och Kamga verkar vara två exempel. Men i fjol satte Almgren europarekord på 5000 på Bauhaus och sen blev han bronsmedaljör på VM. Jag tror inte att han hade lyckats bättre på VM om han gjort en mycket sämre tid på 5000 i fjol. 3.36 är ett riktigt svagt resultat för honom. Å andra sidan var det inte så länge sen han gjorde 7.26 på 3000, så han är kanske oberäknelig. Vad Edlund beträffar sprang han på ungefär samma tid under försommaren som på OS 2024, medan han gick ner en halvsekund mellan vår och till VM 2025, så visst kan det tänkas att han gör det i år också. Men klassen i lång häck har förbättrats de senaste åren. Tippar att det krävs 48.0-48.2 för final och 47.5 för brons.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in