Citat:
Ursprungligen postat av
I-van-Toer
Det var ett retoriskt faktum. De var ingenting DU skulle söka efter eftersom alla vet att du är en AI-bot. Du vet mycket väl när och i vilka inlägg du spytt galla över Led Zeppelin. Nu är det KISS. Nästa gång kanske det blir Metallica eller Megadeth eller Slayer eller Anthrax m fl. eller något annat band eller artist.
Gökboet nästa för dig.
Page må ha gillat Hendrix men du måste erkänna att han var helt värdelös live. Jag är säker på att du inte ens kan ta tre ackord på en gitarr. Har du gehör överhuvudtaget? Utvecklingsstörd är man om man använder AI för att bygga upp en tes, vilket du uppenbart gör. Ta en KISS-låt som Detroit Rock City, både i studion eller live genom årtionden (normalt tempo, snabbare tempo, tyngre tempo m m). Den är ju bättre än något Hendrix någonsin skrev. På slutet av 60-talet ville media ha en svart musiker som kunde väga upp mot The Beatles, The Rolling Stones, The Who m fl, och man skapade honom. Istället för att fokusera på tidigare svarta musiker som Chuck Berry, James Brown, Little Richard och hela bluesfenomenet.
Hahaha vad är det med dig och AI. Du har hakat upp dig rejält på det. Är du arg på AI för att AI har sagt att din fru är oknullbar?
Captain Beyond är grymma. Åter igen, varför ska vi lyssna på dig? INGEN som hört deras första skiva kan säga att det är skit. Gissar att du inte ens kan nämna en enda låt. Rhino var en mycket bra gitarrist som skrev proggiga riff utan att förlora melodi. Det är få som lyckas göra båda samtidigt. Bobby Caldwell är en mycket bra och groovig trummis (han lever dessutom fortfarande till skillnad från alkisen Bonham).
Sen vet jag att förståsigpåare och ärthjärnor som du gärna sågar Hendrix's liveframträdanden. Jag vet det. Att han har ett livealbum som sålt 2 miljoner kopior bara i USA talar dock högre än era ärthjärnor ovanför era datanördskroppar.
Jag har lirat gitarr i 3 band. Vad har du själv för referenser? Ska du fråga varenda gitarrvirtuoso som dyrkar Hendrix om de kan fler än 3 ackord? Majoriteten gitarrister som hör till "en av världens bästa gitarrister"-facket hyllar Hendrix i någon mån. Din åsikt är skit och maktlös i gitarrvärlden.
Detroit Rock City är en skitlåt som Kiss gemene fanskara (dvs white trash-cirkusar) hyllar till skyarna. Men jag blir mest uttråkad av att höra den. Den nuddar inte själen på samma sätt som Voodoo Chile eller Gypsy Eyes med Hendrix gör. Tyvärr har jag även sett Kiss live. Gene kan ju inte ens spela enkla basgångar längre då han behöver använda playback till allt. Pajasband.