Citat:
Ursprungligen postat av
Deballerur
Vad vill du kunna göra med datorn? Svårt att bedöma om du bara säger "bra grafik".
Som rubriken säger, jag söker en tyst gaming laptop. Jag hade en gammal Nitro 5 fram tills nyligen, men dess fläktar gick alltid på max eller nästan max. Det funkar bra med brusreducerande hörlurar, men mindre bra om jag vill arbeta på en offentlig plats. Den hade dessutom ganska kass batteritid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lloyd.Christmas
Jag hade en gång en Lenovo Legion och den var väldigt tyst även under belastning. Så därför tipsar jag dig om just en Legion.
Den här datorn har ett RTX 5060. Det är ett kort i det lägre segementet men duger bra att spela många spel på höga inställningar i den högsta upplösningen som den här datorn klarar (1920 x 1200). Bra uppdateringsfrekvens också på 165hz. Den har också numpad. Vet inte om du bryr dig om det men själv tycker jag det är bra ha. Skärmen är på 15,3 tum. Vet inte vad du menar riktigt med "stor" skärm. Tror inte att du skulle tycka 15,3 är för litet men det är ju en smaksak... I alla fall får man lite mer höjd då den har bildförhållandet 16:10.
Den har bara 512 GB disk (många av dagens spel tar ju upp en hel del utrymme så tänk på det). Ljusstyrkan är på 300 nits vilket inte är det högsta men sitter du inomhus ska det inte vara något problem.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/laptop/lenovo-legion-5-15ahp10-r7-26016gb5125060-15-barbar-dator-gaming/913569
Den verkar ju rätt ok, även om skärmen är i minsta laget. Tack för det tipset! Vad har du för dator idag?