Citat:
Tänk er ett scenario där exempelvis Aftonbladet eller SVT börjar publicera artiklar där de kopplar Flashback-användares alias till deras riktiga namn och identitet, alltså namn som står på legitimation och vem personen faktiskt är bakom kontot.
Hur tror ni att det hade påverkat Flashback och internetkulturen i Sverige?
* Hade folk slutat skriva kontroversiella åsikter?
* Hade forumet blivit mer seriöst eller mer dött?
* Hade det lett till större självcensur?
* Skulle media försvara det som “allmänintresse”?
* Hur hade ni själva reagerat om ert alias blev offentligt kopplat till er identitet?
Tycker ni anonymitet på nätet ska vara skyddad, även när folk skriver provocerande eller extrema saker, eller tycker ni att man ska stå för allt man skriver med namn och bild?
Diskutera.
Hur tror ni att det hade påverkat Flashback och internetkulturen i Sverige?
* Hade folk slutat skriva kontroversiella åsikter?
* Hade forumet blivit mer seriöst eller mer dött?
* Hade det lett till större självcensur?
* Skulle media försvara det som “allmänintresse”?
* Hur hade ni själva reagerat om ert alias blev offentligt kopplat till er identitet?
Tycker ni anonymitet på nätet ska vara skyddad, även när folk skriver provocerande eller extrema saker, eller tycker ni att man ska stå för allt man skriver med namn och bild?
Diskutera.
Jag bryr mig inte. Det enda raka är att öppna moteld.
Sen är det inte MSM som är äckligast. Det är olika små hatgrupper på Discord och Facebook som verkligen sysslar med uthängningar.
Jag tror på devisen agera som en fri människa och du är en fri människa. Agera som en slav och du är en slav.
Det är masken du visar världen som är din persona. Bakom den finns något ingen någonsin kommer veta någonting om.
Tror folk att de vet vem du är så är det lätt att finta dem till de avslöjar sig som människor som sitter och lusläser flashback som om någonting som skrivs här skulle vara farligt på något sätt.
Det om något tyder på vem som är totalt dum i huvudet, det är inte användarna här som är de korkade utan de som tror flashback är någon sorts farligt naziforum.
Men OK det var bra att ta bort förintelseförnekarforumet och snufforumet och uthängningstrådar och all möjlig skit som hänt och försöka hålla sig till vad som är normal svensk lag imo.
Det är klart att det finns människor som håller på med flashback jag föraktar djupt. De har säkert åsikter om mig med.
I wouldn't have it any other way.