2026-05-15, 21:00
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Ok. Då kanske jag är lite of topic men jag tycker ändå att luffarnas/tiggarnas vistelse utanför våra butiker är en del av vårt samhälle. Känner man sig lågt stående i samhället kan man ändå tänka "Jag är fan bättre än de där jävlarna"

En lisa för själen, ett stöd för underpresterare och något att se ned på för de som trodde sig vara på samhällets botten! De har helt klart en uppgift att fylla och är väl värda det skrap de får ihop!

Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Jag har faktiskt noterat detta också. Kanske har tiggaren arbetat övertid och har en massa kompledighet att ta ut?

Den gubben som sitter där jag handlar har tidigar lätt gjort en del övertid, han brukade sitta där jämt, vardag som helg. En riktig slitvarg!
Citera
2026-05-15, 21:09
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
En lisa för själen, ett stöd för underpresterare och något att se ned på för de som trodde sig vara på samhällets botten! De har helt klart en uppgift att fylla och är väl värda det skrap de får ihop!

Den gubben som sitter där jag handlar har tidigar lätt gjort en del övertid, han brukade sitta där jämt, vardag som helg. En riktig slitvarg!

Där är vi ense. Jesus 😉
Citera
2026-05-15, 22:19
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Tidigare kunde tiggaren vara borta då och då, antar att de behöver gå på toaletten eller röka en cigg. Men i huvudsak var de på plats. Nu har jag märkt att framför en av våra livsmedelsbutiker är tiggaren nästan aldrig där - men tiggarkopp och ett litet plakat med varför man skall ge pengar är på plats. Någon form av automatisering allstå, de har blivit för lata till och med för att tigga? Eller kanske tigger de framför två butiker samtidigt?

Går det så går det... Personen kan ju då ställa ut 50 koppar på olika ställen och då kanske få mer pengar än om han själv sitter med sin kopp på ett enda ställe.

Synd att jag som icke-zigenare inte har rätt att ställa ut tiggerikoppar överallt... Likhet inför lagen existerar inte i Sverige.
Citera
2026-05-15, 22:37
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott

Synd att jag som icke-zigenare inte har rätt att ställa ut tiggerikoppar överallt... Likhet inför lagen existerar inte i Sverige.

Så är det, vi är inte lika inför lagen. Tiggare ihop med samer är Sveriges sista adel!
Citera
2026-05-16, 00:07
Medlem
Onanikrems avatar
Inget jag märkt av.. Det jag märkt av är att de blivit färre, numera sitter de bara utanför de två - tre största matbutikerna. Ingen utanför Lidl, Systembolaget eller Willys längre. Ibland tar de som sitter rast, då går de och kollar soptunnan vid pantautomaten eller skiter sönder kundtoaletten. Då kan det hända man sparkar deras jävla mugg utanför ingången åt helvete.

A- lagaren utanför systemet har dykt upp igen, vilket är glädjande, brukar sticka åt honom en öl i bland när jag går ut. Tidigare var han bortjagad av "hejhejarna" enligt honom själv.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-05-16 kl. 00:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in