Citat:
Ursprungligen postat av
slagskott
Har ett skafferi en hel frys, 1 kombiskåp och ett kylskåp i tillägg till en frysbox och en frys i garaget där jag har matlådor och bröd.
I skafferiet finns det väl 50 flaskor vin, 4 lådor öl/vin, 4-5 akvavit, cognac, rom, knäckebröd, chips, ris, pasta, konservburkar, en massa flak med dricka, en massa kaffe mfl.
I kylskåpet nede har vi ost, kött/korv/mjölk/potatis/sylt mm. och i kombiskåpet är det öl/cider och vitt vin
Vi storhandlar när det är bra priser och om vi bara har ström så kan vi nog överleva flera månader med den mat vi har hemma och samtidigt kunna dricka oss redlösa samtidigt.
Det känns som om vi är på gränsen till att vara preppers ibland och vi borde vara bättre på att rotera maten så att vi inte ska behöva kasta gammal mat men trots att jag påpekar detta ofta för min sambo så kan hon verkligen inte jobba fram tvåveckorsmenyer för middagsmat vilket irriterar mig
Är genuint imponerad! Fan jag vill också ha extra frys mm!
Borde man btw lära ut hemkunskap till unga män i termer som "kan du överleva en zombieapokalyps?" istället för hur man gör nu?
"Du bör ha dom här matvarorna hemma och lära dig tillaga dom OM ZOMBIES KOMMER!" "Du bör lära dig tvätta och laga dina kläder OM ZOMBIES KOMMER!" osv
Typ som en bok om hur man fixar strömavbrott, tvättar, städar, lagar mat mm men med orsaker som survivalism-fantasier. Det hade vart skoj.