2026-05-15, 11:28
Medlem
Var på tjänsteresa i Stockholm förra veckan. En kollega tog med mig till en restaurang för att äta lunch. När vi gick till restaurangen på Östermalm så passerade vi just Carlssons Skola. Det var tydligen rast så det var massor av ungar och rastvakter ute på skolgården. När vi gick förbi så häpnade jag. Trots massor av ungar på skolgården såg jag inte en enda med svart hår. Alla (och jag menar ALLA) var antingen ljus- eller mörkblonda. Samma sak med personalen.

Hur är det möjligt i Sverige anno 2026? De måste ha en stenhård ”raspolitik” när de tar in elever. Hur gör de rent praktiskt?
Citera
2026-05-15, 11:32
Medlem
https://www.carlssonsskola.se/

Ja se på fan! Det är väl där journalisternas barn går kan tänkas? De har nog kommit på ett fiffigt sätt att hålla skolan rasren. Men vi kanske kan hjälpa dem på traven? Sätta upp lite affischer i förorterna utanför Stockholm?
Citera
2026-05-15, 11:33
Medlem
Glödskals avatar
Drivs av ideell förening. Låg profil, kösystem och ansökning via webben hjälper nog till att hålla förorten borta.
Citera
2026-05-15, 11:37
Medlem
Det måste väl vara brottsligt. Anmäl dem.
Citera
2026-05-15, 11:39
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Drivs av ideell förening. Låg profil, kösystem och ansökning via webben hjälper nog till att hålla förorten borta.
Ja, man har även syskonförtur, dvs barn i kön med syskon i Carlssons Skola har förtur.

Man har för närvarande totalt ca 9000 barn i kö. I nuläget bör man därför ställa sitt barn i kö redan när det är nyfött.
Citera
2026-05-15, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Skolgården såg ut som jag föreställer mig att en skolgård såg ut 1973. Jag bor i en stad som visserligen är berikad men ganska måttligt. Ändå regerade jag som jag gjorde.
Citera
2026-05-15, 11:44
Medlem
Starta en muslim skola precis bredvid så kommer denvänstervridna kultureliten få panik.
Citera
2026-05-15, 11:49
Medlem
LKKINGENs avatar
Så vad TS säger är att det finns åtminstone en skola i Sverige med lugna klassrum och fungerande utbildning, så allt hopp är inte ute även om det är ett väldigt svagt ljus i en väldigt mörk tunnel.,
Citera
2026-05-15, 11:49
Medlem
Selmaskusins avatar
Förmodligen har många politiker och riksdagsmän från alla partier, höga tjänstemän på myndigheter och SVT-journalister sina barn i denna skola för att de ska slippa beblanda sig med förortens barn.
Citera
2026-05-15, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Så vad TS säger är att det finns åtminstone en skola i Sverige med lugna klassrum och fungerande utbildning, så allt hopp är inte ute även om det är ett väldigt svagt ljus i en väldigt mörk tunnel.,
Vore intressant om nån med insikter om CS kan dela lite info? Är CS en bra skola?
Citera
2026-05-15, 11:55
Medlem
Finns det några kända/inflytelserika personer som har sina knoddar där?
Citera
2026-05-15, 12:19
Medlem
Blir inte så mkt mer stekigt än Carlssons så inge konstigt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem