Citat:
Ursprungligen postat av
Mytenlegende
Grejen med Alibaba är precis som med Teemu och Wish, deras aktier går upp och ner hela tiden baserat på vad som händer mot Europa och USA.
Men ligger aktien låg så är det definitivt inte illa att investera i Alibaba, Teemu/Wish samt alla dessa krimkrams sidor som säljer billig skräp. Har själv tjänat pengar på att lägga in på dom, sen väntat till aktien är hög och sålt av dom innan kommande krash.
Tricket med dom är att man måste hålla koll på när USA/EU skapar lagar och regler om import från Kina. Varje gång dom skapar en regel så går aktien i botten, sen stiger den upp därifrån för dom är jävlar på att hitta loopholes för att sälja billigt skit.
Den senare biten är inprisad definitivt. Alibaba är ju dock inte som Wish och Temu det är snarare mer som Amazon dvs en blandning av återförsäljare och techbolag
Citat:
Ursprungligen postat av
Volotea
Grafen visar ingen uppåttrend. Inget jag hade lagt mina pengar i.
Ja därav tråden egentligen. Kollar man på siffrorna och vad Alibaba har inom AI/Tech/Robotik finner jag det underligt att den inte går bättre därav frågan om det finns fler som tror det är värt att satsa