Citat:
Ursprungligen postat av
Guldbagge
Jag fick meddelade att Google hade tagit bort sökresultat för att dom inte visste ifall jag är 18 år gammal. Sålunda begärdes min mailadress för verifieringkod. Fick detta mail och till min förvåning fick jag mailet där man dessutom begärde mitt telefonnummer. Fick känslan att detta var ett sätt att plocka info för reklam eller liknande så jag avstod. Till saken hör att jag är närmre 118 år än 18 och hjärtligt trött på telefonförsäljare.
Vet någon om det finns någon sökmotor liknande fd FAST som är neutral och utan reklam?
Du är fri att INTE använda Google. Det är ett kommersiellt företag vars främsta uppgift är att gå med vist och ge utdelning till aktieägarna - precis samma som med alla andra företag. För att ge dig kostnadsfri åtkomst till deras tjänster vill de ha din mailadress, bland annat för att kunna skicka riktad reklam till dig via Googles olika tjänster. Vill du inte ge Google något, så slipper du! Använd istället reklamfri mail via Proton och bibliotekets Nationalencyklopedin för faktasök så kan du vara anonym.