2026-05-15, 18:10
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengrova
A men din jävla idiot. Mirtazapin är farligt till skillnad mot cannabis

Ja, men många ska ha åsikter om sådant de aldrig har provat.
Jag vill inte säga att det är typiskt svenskt, men här är alla livrädda för allt som myndigheterna vill att man ska vara rädd för.
Citera
2026-05-15, 19:55
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Jag kör på 30 mg, tar dosen ungefär en timme innan läggdags. Då är jag rejält trött och nattmössan åker på.

Inte testat höja då om du fortfarande är i behov av antidepressiv effekt? 45 mg är mindre sederande än 30 mg.
Citera
2026-05-15, 20:25
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelvinter
Inte testat höja då om du fortfarande är i behov av antidepressiv effekt? 45 mg är mindre sederande än 30 mg.
Nä, jag tycker det funkar bra som det är. Jag har Quetiapin, Propavan, Lergigan och Imovane mot sömnbesvär, men behöver inte dessa nu. Dessutom får jag sån jävla myrkryp av dem.
Citera
Idag, 03:26
Medlem
Jag har provat en del olika tabletter så som Stesolid, nitrazepam, zopiklon, oxascand, mirtazapin, theralen, propavan, lergigan, melatonin, jag hatar samtliga tabletter eftersom alla har en baksida. På samtliga benzo och benzo-analoger blir jag bara hög, på allt annat är det vidriga rus jag hellre undviker och ärligt talat sover sämre.

Till slut blev jag less och la pengarna på en skön jävla säng och började träna istället för att knapra tabletter.

Hur som helst, att trappa ur mirtazapin ska inte vara så svårt, vänta dig några veckor sömnlöshet, men sen blir du så trött att du kommer sova ändå. Hellre sömnproblem än tjockis iallafall.
Citera
Idag, 03:52
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asclepius
Detta är den effekt man brukar höra av mirtazapin.

Det saknas mycket relevant info i TS. Exakt vilken dos mirtazapin? 3.75 mg till kvällen, alltså en pyttedos, är oftast lämplig om det är sömneffekten man är ute efter.

Alla är olika. De testade den på mig också. Läkaren sa att den skulle tas 30 minuter innan jag ville sova. Så testade det. Efter 10 minuter kunde jag inte stå upp. Jag var vid spisen men av någon underlig anledning så ansåg jag att mitt stekta ägg var viktigast i världen så jag kravlade till min säng med tallriken i släptåg. Sedan låg jag och åt ägg innan jag somnade. När jag vaknade nästa dag så kom jag inte ur sängen, var helt sänkt och dessutom yrslig. Detta var 7,5 mg. Sedan sa läkaren att jag inte fick testa den igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Propavan t.ex. Inte vanebildande, ger skön trötthet som man sover natten igenom på.

Alla mediciner är vanebildande.
Senast redigerad av zombie-nation Idag kl. 03:56.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in