2006-09-11, 23:31
Medlem
Orakr själv aldrig göra egen mat. Så jag började fundera på om man skulle ta och fråga den lokala thairesturang vad dom skall ha för att ge mig 3 st rätt så stora portioner med kyckling och ris och kanske lite kokosmjölk. Lovar att betala i förskott och skall ha 3 poertioner per dag. Hur mycket tror ni man kan få det för.

Vill alltså inte sitta där utam bara tex gå förbi och hämta 4 st doggybagg ovh gå hem. Ja va tror ni man kan få ner dom. Om jag inte går dit och handlar så förlorar dom mig som kund, för jag tänker fortsätta till nästa thairesturang.
Citera
2006-09-12, 10:00
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBatong
Orakr själv aldrig göra egen mat. Så jag började fundera på om man skulle ta och fråga den lokala thairesturang vad dom skall ha för att ge mig 3 st rätt så stora portioner med kyckling och ris och kanske lite kokosmjölk. Lovar att betala i förskott och skall ha 3 poertioner per dag. Hur mycket tror ni man kan få det för.

Vill alltså inte sitta där utam bara tex gå förbi och hämta 4 st doggybagg ovh gå hem. Ja va tror ni man kan få ner dom. Om jag inte går dit och handlar så förlorar dom mig som kund, för jag tänker fortsätta till nästa thairesturang.
Vad är detta för galen ide? Gillar dig!

Om du betalar i förskott har dom nog inte så mycket problem med det men ska du leva på samma käka 3 gånger per dag? Blir det inte lite väl mastigt?
Citera
2006-09-12, 10:10
Medlem
Tuesdays avatar
Det är inte alls en galen idé. Så gör en del pensionärer sedan länge. Inte nödvändigtvis thai-mat då, men de hämtar lunch och middag mer eller mindre permanent från en närliggande restaurang. Ibland kommer restaurangen till deras dörr med maten. Andra gör det tillfälligt efter sjukhusvistelser och operationer. Ett tydligt tecken sedan hemvården skars ned.

Det brukar gå att få en bra deal om du hämtar under längre tid har jag förstått.
Citera
2006-09-12, 10:32
Medlem
Seamus Costellos avatar
Hur länge ska det här pågå? Jag är bara nyfiken... Thaimat tre gånger om dan i... en månad? Ett år?
Citera
2006-09-12, 16:47
Medlem
Squalos avatar
Bara för att det är ett thai-hak behöver dom ju inte bara göra sån mat. Det är ju knappast svårt att göra något mer västerländskt på några minuter av samma ingredienser.

Posta här vad du fick för pris.
Citera
2006-09-13, 14:12
Medlem
Har inte hunnit kolla upp det ännu , men som en skrev så är det ju bara riset och kycklingen jag vill åt. Och då kan man snabbt blanda in massa andra saker så det inte blir långtråkigt. Passar ju bra att äta den typ av mat nu när jag skall sätta igång med träningen. återkommer när jag fått reda på vad jag får för pris .
Citera
2006-09-13, 14:13
Medlem
20 kr/portion gissar jag på.
Citera
2006-09-13, 15:04
Medlem
silverblues avatar
Lär väl inte kosta dom mer än 5-10 kr per portion så dom kan nog gå ner en bit i pris. Här i stan tar kinakrogarna 89 kr som lägst för en vanlig kyckling/biff rätt.
Citera
2006-09-13, 15:40
Medlem
Vya_Kals avatar
Det tillhör ju vardagen i de flesta öst-asiatiska länder att göra just så, särskilt med hemleverans. De kommer nog inte tycka att det är något onormalt med det. Vad kan man tippa? 20-35kr per måltid?
Citera
2006-09-14, 10:20
Bannlyst
detta är klart intressant! posta här när du frågat dem och vad du fått för pris som tidigare talare sagt! om det är tillräckligt billigt kanske man borde göra detsamma själv
Citera
2006-09-20, 03:36
Medlem
LasVegass avatar
Om du betalade i förskott kanske det kan handla om 50 spänn per rätt.

20-25 spänn!! Glöm det.
Citera
2006-09-20, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasVegas
Om du betalade i förskott kanske det kan handla om 50 spänn per rätt.

20-25 spänn!! Glöm det.

Nog tror jag han kan komma ner på 20 kr om han lägger fram det som så att han vill ha 60-90 st rätter/månad.

Det är ju inte som så att de kommer att stå och göra enskild mat till hans matlådor, utan när en beställning kommer på samma rätter han vill ha, så gör de dubbel sats = minimalt med extraarbete samt att råvarorna är billiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in