2010-02-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puzzle70
Är det inte så att man för att upprätthålla sitt flygcert måste ha ett visst antal flygtimmar/år?? Vill man dessutom köra passagerarkärror bör ju flygtimmarna innehålla just passagerare i den typ av flygplan man vill ha sitt cert i... eller, är jag helt fel ute nu??
Man gör en check var sjätte månad. Om man inte flugit under tiden får man göra lite extra träning.
Tänk på att en kvinnlig pilot måste kunna vara mamma-ledig
Citera
2010-02-10, 21:36
Medlem
Mr Darcys avatar
Detta verkar vara första gången i Flashbacks historia där det finns 6 sidor om en kändis och ingen har frågat om han tar den i tvåan. De puerila inläggen om att han är dum i hela huvudet och ett totalt cp lyser också de med sin frånvaro. Vad är det för fel på Bruce? I vanliga fall hinner man inte ens lägga upp en tråd om nån kändis förrän hela FB är där och tävlar i att vräka ur sig den ena otrevligheten värre än den andra! Eller är Dickinson så omtyckt att ingen faktiskt har något elakt att skriva?
Citera
2010-02-10, 22:12
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Vad jag hörde från en polare i Nyköping var han pilot på en frakt-kärra.
Citera
2010-02-11, 12:20
Medlem
johnjohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Darcy
Detta verkar vara första gången i Flashbacks historia där det finns 6 sidor om en kändis och ingen har frågat om han tar den i tvåan. De puerila inläggen om att han är dum i hela huvudet och ett totalt cp lyser också de med sin frånvaro. Vad är det för fel på Bruce? I vanliga fall hinner man inte ens lägga upp en tråd om nån kändis förrän hela FB är där och tävlar i att vräka ur sig den ena otrevligheten värre än den andra! Eller är Dickinson så omtyckt att ingen faktiskt har något elakt att skriva?
Du har nog rätt i att han är mycket omtyckt och lite nördig. Hans talang som sångare under årens lopp är obestridliga. Bruce is the shit!!
Citera
2010-02-11, 12:21
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Du har nog rätt i att han är mycket omtyckt och lite nördig. Hans talang som sångare under årens lopp är obestridliga. Bruce is the shit!!

Han är en mycket trevlig person privat kan jag meddela!
Citera
2010-02-11, 12:37
Medlem
johnjohns avatar
Det kan jag gott och väl tänka mig.
Citera
2010-02-23, 08:40
Medlem
Kingen_kings avatar
Det var inte bara Bruce som bodde på Ibis i Nyköping för ett par veckor sen, utan hela Iron Maiden var med. Jag har fått det bekräftat av hotellpersonalen. Om dom hade nåt jobb i sverige eller om resten bara var med som sällskap vet jag inte.

Rykten gör gällande att nån av dom kommer att gästa Sin city rockclub som är på Temakrogen i Nyköping på fredag och har Maiden-tema.
Citera
2010-02-26, 11:19
Medlem
Musse669s avatar
Han var lovande fäktare i ungdomen och var under 90-talet coach för brittiska landslaget i fäktning. Därtill böckerna som tagits upp och någrab ra soloskivor.
Citera
2010-03-01, 18:57
Medlem
frigolitpannas avatar
Träffade Bruce ochh Steve Harris på Mc Donalds i Göteborg 1984
fick autografer av dom båda, Bruce var trevlig och pratsam.
Frågade hur länge vi gillat Maiden och om vi skulle på konserten, Steve H. var mer
intresserad av att äta hamburgare, men även han var trevlig.

Som en anekdot kan jag nämna att förbandet Motley Crue var på resturang Räkan efter konserten
Tommy Lee stack ut huvudet, fimpade en cigarett på tungan och gick in igen...
Citera
2010-03-02, 12:04
Medlem
Segelflygarns avatar
Jag facineras av sadana har multi-talenta kandisar som Dickinson. Brian May ar en annan som forutom musikkarriaren aven aterupptog universitetsstudierna och relativt nyligen blev klar med sin doktorsavhandling i astrofysik vid Imperial College.

Finns det fler manniskor av den har kalibern?
Citera
2010-03-02, 15:21
Medlem
Kallekanons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segelflygarn
Jag facineras av sadana har multi-talenta kandisar som Dickinson. Brian May ar en annan som forutom musikkarriaren aven aterupptog universitetsstudierna och relativt nyligen blev klar med sin doktorsavhandling i astrofysik vid Imperial College.

Finns det fler manniskor av den har kalibern?

Queen gitarristen Brian May är även astrofysiker.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Brian_May
Citera
2010-09-05, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pro-fat
Min kompis "Rymd-Joe" fäktades en gång. Han berätade följande:

"Bruce tävlade mycket riktigt för FFF i Öppna Svealandsmästerskapen i florett - och vann.
Iron Maiden spelade på Globen fredag-lördag och Bruce pallrade sig ut till Åkeshovshallen 09.00 på söndagsmorgonen för att piska upp nån enstaka Dif:are, SAF:are, Ängby FK och annat löst folk.

Hans manager ringde min fäktmästare S**** A***** från en spelning i Tyskland och frågade om han kunde träna. Detta utlöste en viss pappersexercis som resulterade i hans triumf i de Öppna Svealandsmästerskapen.

Lilla Anna (sedemera blond söt servitris på Lydmar) var 14 år och fullständigt kissnödig redan när jag kom in i lokalen. Frågade henne varför? "BBBB-bbb-ruuuccc-e Diickkinissssoooooon e här!!!!"
Hon fick autograf och backstagepass till fredagskonserten (som så många andra). Det kan ha varit 90-91 nånting.

Mitt enda minne av Bruce var att det var en kort långhårig engelsman med sin freestyle full av klassisk musik. "

Och då var jag av med FB-oskulden också.

Kissnödig? Vad menar du?

Skulle vilja höra mer detaljer om ditt möte med Bruce. Vad pratade ni om, mer än musik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in