2026-05-13, 20:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Ja, fast det kanske var att du var en pladdermaja som gjorde att du blev gift? Det får vi aldrig veta.
Sedan är det såklart bara en faktor i en kontext av fler.

Absolut, så kanske det är också även om jag nu aldrig blev gift då jag fortfarande är sambo efter över 25 år i det stadiet.
Inga planer på att ta det längre.
Citera
2026-05-13, 20:44
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Det håller jag med om, vilket jag skrev i det andra inlägget alldeles nyss. Pratighet kan även bero på andra saker. Och många vill bli dominerade genom andra saker än just prat. Det finns lite varierande synsätt på dominans. Ungdomskriminella t ex är något som vissa uppfattar som dominanta, medan andra förstår att de i själva verket är förlorare i livet (10 miljoner på ett bankrån delat på 4 kumpaner är kanske inte värt 10 år i fängelse, typ).

Mm, det var ju någon som häromdagen la upp en video på ett gäng med killar som pratade jättemycket och så var det en annan kille som inte sa ett ord. Han bara utdelade en väl riktad armbåge i ansiktet. Klart.
Jag förespråkar inte våld, men det där måste väl ändå ses som att den tysta mannen "dominerade".
Citera
2026-05-13, 20:45
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Mm, det var ju någon som häromdagen la upp en video på ett gäng med killar som pratade jättemycket och så var det en annan kille som inte sa ett ord. Han bara utdelade en väl riktad armbåge i ansiktet. Klart.
Jag förespråkar inte våld, men det där måste väl ändå ses som att den tysta mannen "dominerade".

Precis! Det var ett bra exempel på att pratighet inte krävs för att dominera.
Citera
2026-05-13, 20:46
Medlem
dude2ks avatar
Kvinnor är inte så himla smarta. Man kan inte förvänta sig att de ska fatta bättre. Sociala medier har gjort dem low IQ.
Citera
2026-05-13, 21:00
Avslutad
Det är bekvämt när någon styr samtalet. Och självsäkerhet kan vara attraherande Men den typen av män tenderar vara både självgoda och arrroganta. Enkelspåriga kvinnor kan dock bli imponerade.
Personligen är jag avvaktande inför män som tar över rummet. Och män som blåser på med romantik och hyllningar till kvinnligheten där ringer varningsklockorna högt. Bättre då med Alfahannen. Han som har koll på sällskapet och omgivningen. Låter andra prata, lyssnar och sammanfattar. När han sen säger nåt vet man att det är trovärdigt och genomtänkt. Och det är honom andra följer. Har man sett ett gäng brandmän från räddningstjänsten på ett lunchställe så vet man. De ramlar in o sätter sig o äter. Sist kommer räddningsledaren. Han ser allt som händer runtomkring men säger inte mycket. Den auran går inte att missa. Sån ska en riktigt man vara 😍
Citera
2026-05-13, 21:28
Medlem
zombie-nations avatar
Hur gick det med att kvinnor pratar mer än män? Gäller det inte mer? Sitter kvinnor och bara lyssnar medan män pratar nonsens i flera timmar? I vilken värld?
Citera
2026-05-13, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Precis! Det var ett bra exempel på att pratighet inte krävs för att dominera.

Ja, fast sådär ser det ju inte ut i civil society haha.
Alltså 99,9 % av alla sociala situationer i normala människor liv innefattar INTE käftsmällar.
Så i dessa 99,9 situationer så verkar det ju ändå som att pratmakare tjänar på sin mundiarré eftersom kvinnorna inte förstår att genomskåda det.
Citera
2026-05-13, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy7
Det är bekvämt när någon styr samtalet. Och självsäkerhet kan vara attraherande Men den typen av män tenderar vara både självgoda och arrroganta. Enkelspåriga kvinnor kan dock bli imponerade.
Personligen är jag avvaktande inför män som tar över rummet. Och män som blåser på med romantik och hyllningar till kvinnligheten där ringer varningsklockorna högt. Bättre då med Alfahannen. Han som har koll på sällskapet och omgivningen. Låter andra prata, lyssnar och sammanfattar. När han sen säger nåt vet man att det är trovärdigt och genomtänkt. Och det är honom andra följer. Har man sett ett gäng brandmän från räddningstjänsten på ett lunchställe så vet man. De ramlar in o sätter sig o äter. Sist kommer räddningsledaren. Han ser allt som händer runtomkring men säger inte mycket. Den auran går inte att missa. Sån ska en riktigt man vara 😍

Jag håller med om det. Riktiga män pratar inte så jävla mycket. Men kvinnorna generellt verkar ändå reagera på töntar med behov av uppmärksamhet som pratar på.
Alltså jag såg ett tydligt exempel på det här bara för någon vecka sedan. Det var pinsamt tydligt.
En man som jag är halvt bekant med. Han är typ gammal missbrukare och ungefär lika socialt smidig som Kurt Ohlsson. En kvinna jag känner sa att hon minsann tyckte att han betedde sig buffligt, men man märkte ändå att hon verkade attraherad av honom. Hon är fan professor och han är den mest ostabila, clowniga människan i min umgängeskrets. Det är en jävla parodi ärligt talat.
Citera
2026-05-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Jag gillar dom tysta 🙂

Alltså vad folk säger borde ju spela mer roll än hur mycket de babblar.
Och ännu viktigare hur de är och vad de gör.
Så ja de tysta som har mycket att ge är väl klart bättre än de uppmärksamhetssökande pladdermajorna till män.
Citera
2026-05-13, 23:32
Medlem
Solglimtsjakts avatar
Jag skulle säga att det har mer med hur snubben för sig och att han har lite självförtroende och en identitet. Och dessa saker syns ju endast om man interagerar. Sen har alla olika personligheter och vissa drar till vissa personligheter och klickar bättre med ditten än datten. Klurigt det där.
Citera
2026-05-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglimtsjakt
Jag skulle säga att det har mer med hur snubben för sig och att han har lite självförtroende och en identitet. Och dessa saker syns ju endast om man interagerar. Sen har alla olika personligheter och vissa drar till vissa personligheter och klickar bättre med ditten än datten. Klurigt det där.

Det du säger låter intuitivt logiskt och sant.
MEN, jag hävdar att det där inte ens är nödvändigt.
Jag hävdar att bara mängden prat ensamt har en stark påverkan.
Detta eftersom jag sett det många gånger i alla möjliga sammanhang, även där mannen inte tyckts ha något direkt annat för att charma. Ibland riktiga rena dårar som ser ut som att de klättrat ur en container.
Alltså man borde väl kunna testa det här. Man borde väl kunna mäta antal ord och be folk skriva in hur de uppfattar olika personer.
Jag vågar sätta min vänstra hand på att bara faktorn av många ord ger viss effekt.
Sjukt sjukt tragiskt, men jag tror det är sant. Någon typ av feltänk.
Ungefär som att män blir dumma i huvudet av jättestora bröst så blir kvinnorna dumma i huvudet av en pratsam idiot.
Citera
2026-05-14, 00:32
Medlem
En sak som jag tror är kanske ännu mer självklar än fenomenet att mycket snack uppfattas som dominant är faktumet i hur många många män medvetet eller omedvetet vet om detta.

Man ser hur vissa liksom gör vad som helst för att prata. När det kommer in kvinnor i rummet blir de än mer angelägna.
Inte sällan oattraktiva män också. Titta på mig. Lyssna på mig. Jag är viktig. Titta på mig när jag tycker saker. Titta på mitt 3000e inlägg på myspace. Titta på mitt fula fejs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in