2026-05-13, 18:46
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Mikael Jansson, tidigare partiledare för Sverigedemokraterna, riktar kritik mot partiets nuvarande utrikespolitiska linje och Jimmie Åkessons förändrade hållning till Israel. Han säger att Åkesson förut var ointresserad av Israels konflikter.

Mikael Jansson var partiledare för Sverigedemokraterna mellan 1995 och 2005 och satt senare i riksdagen mellan 2010 och 2018. Han lämnade dock Sverigedemokraterna 2018 och anslöt sig därefter till Alternativ för Sverige.

— På min tid sade han alltid att han tyckte att Israel var en konflikt långt bort som han var väldigt ointresserad av, säger Jansson till tidningen Nya Tider.

I intervjun beskriver Jansson hur han anser att partiet gradvis förändrat sin utrikespolitik, bland annat genom att tona ned sitt tidigare motstånd mot EU och Nato. Han menar också att partiets nuvarande stöd till Israel innebär en tydlig kursändring sedan tidigare.

— Det hela var en ”icke-fråga”, och det starka intresset för att stötta Israel har kommit plötsligt, säger han.
https://nordfront.se/tidigare-sd-ledaren-akesson-kan-ha-blivit-kopt-av-israel

Vad har ni för tankar om det som Mikael Jansson säger? Jag är ganska säker på att Jimmie Åkesson är köpt. Någonting är det ju som inte stämmer. Varför håller Åkesson hela tiden på och fjäskar och fjantar sig inför Israel och judarna?
Citera
2026-05-13, 18:51
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja

Vad har ni för tankar om det som Mikael Jansson säger? Jag är ganska säker på att Jimmie Åkesson är köpt. Någonting är det ju som inte stämmer. Varför håller Åkesson hela tiden på och fjäskar och fjantar sig inför Israel och judarna?

Är väl inte konstigare än att Kasselstrand fjäskar för Palestina. Många svenska politiker är upptagna av vad som händer långt borta.
Citera
2026-05-13, 18:52
Bannlyst
Citat:

Vem äger media i Sverige? Kanske kroknäsorna vet någonting om tjockisen som inte tål dagens ljus.
Citera
2026-05-13, 18:54
Medlem
Offerviljas avatar
Intervjun med Mikael Jansson på Nya Tider:
Citat:
Som en del i Nya Tiders särskilda valbevakning i år har vi prioriterat högkvalitativa partireportage. I dessa intervjuar vi även tidigare ledande partiföreträdare – till exempel Bengt Westerberg för Folkpartiet/Liberalerna och Peter Eriksson för Miljöpartiet. Även nu, när vi rapporterar om Sverigedemokraterna, har vi intervjuat en före detta partiledare: Mikael Jansson, med fokus på SD:s nya utrikespolitik.
https://www.nyatider.nu/sds-tidigare-partiledare-om-akessons-svangning-i-utrikespolitiken/
Citera
2026-05-13, 18:56
Medlem
Citat:

Jimmie Åkesson går någon annans ärenden är helt klart!
Citera
2026-05-13, 19:11
Avstängd
Styrkelyftares avatar
Jag vet inte om Jimmie Åkesson blivit köpt av Israel men det som står klart är att han har blivit sjukligt intresserad av allt som har med Israel och judendomen att göra under de senaste åren.

Min teori är att detta snarare handlar om Jimmie Åkessons djupa hat mot muslimer. "Min fiendes fiende är min vän."
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-05-13 kl. 19:22.
Citera
2026-05-13, 19:18
Medlem
Melange5738s avatar
Börjar bli mer eller mindre uppenbart att det är antingen Qatar eller Ryssland som sponsrar AfS. Och det är antagligen inte Ryssland.
Citera
2026-05-13, 19:29
Avslutad
Köpt vet jag inte, kanske, men helt klart oroväckande hur Åkesson plötsligt under ett svenskt valår åker till Israel och även hur han pratar mer om antisemitism är svenskfientlighet.

Eller så avskyr SD islam så mycket att det blivit en naturlig följd att stå på Israels sida till varje pris nu när konflikterna där har trappats upp.

Har inte hört SD prata om folkutbyte på ett tag nu. Just sayin.
Senast redigerad av Stormivattenglas 2026-05-13 kl. 19:32.
Citera
2026-05-13, 19:47
Medlem
Kalaskula544s avatar
Rykten och teorier..

Men det vi vet på papper är att Socialdemokraterna har kopplingar till det muslimska brödraskapet.

Vänsterpartiet har kopplingar till Hamas.

Och dessa partier tillsammans har orgier med Islam.. Qatar m.fl.
Citera
2026-05-13, 19:51
Medlem
Skuggvarelses avatar
Som någon med viss insyn så är det självklart att den Sverigedemokraterna ledningen är direkt eller indirekt köpt. Det finns idealister kvar som inte fattat ett skit men också pragmatiker som fått mycket fördelar och som av olika skäl tonat ner eller bytt sida. De kanske inbillar sig att det är en del av en strategisk plan men det är lite trist för oss övriga...
Citera
2026-05-13, 19:51
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Börjar bli mer eller mindre uppenbart att det är antingen Qatar eller Ryssland som sponsrar AfS. Och det är antagligen inte Ryssland.

Kanske finns numera men inte förr.
Citera
2026-05-13, 19:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Kanske finns numera men inte förr.

Om Qatar betalade Tucker Carlson 15 miljoner dollar så kan de säkert betala Mikael Jansson och Kasselstrand... https://media1.tenor.com/m/36Bg_d11Ao4AAAAC/dr-evil-one-billion-dollars.gif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in