2026-05-13, 18:15
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuckerkorn
Hon anmälde typ tre dagar efter eller dylikt som jag träffade henne. När man drogtestade henne var hon positiv på en rad olika saker. Jag visste inte att hon var en knarkare.

Hon kanske såg en chans att kunna få skadestånd om hon var missbrukare att tillhandahålla sitt drogmissbruk?

Detta är ju dock något som hon borde svara på, inte jag. Hon kanske på riktigt trodde att hon blivit våldtagen pga påverkan av droger hon tog? Inte vet jag!
Om hon är narkoman, så är hon väl mindre trovärdig.
Men varför just anmäla dig?
Verkar du vara någon med mycket pengar?
Citera
2026-05-13, 18:16
Avstängd
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Finns många olika anledningar

1) För att tjäna pengar
2) För att hämnas obesvarad kärlek
3) För att ha en ursäkt för otrohet för sin kille
4) Kvinnlig solipsism: Om en kvinna vill att en sak ska ha hänt så kan hon övertala sig själv att det verkligen har hänt. Hon börjar tro sin egen lögn om hon vill att det ska hänt tillräckligt mycket. Oprah Vinfrey citat passar bra in här. "Every woman has a right to HER truth"
Här är några anledningar till varför en man inte skulle erkänna en våldtäkt:

1) För att undvika straff eller social konsekvens
2) För att omtolka en situation där samtycke varit oklart
3) För att skydda sitt rykte i miljöer där en anmälan i sig är mycket stigmatiserande
4) För att hantera skuld eller skam genom förnekelse
5) För att påverka rättsprocessen till sin fördel (t.ex. mildra ansvar eller skapa rimligt tvivel)
Citera
2026-05-13, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Det är din version av händelsen. Sexualbrott är så oerhört skambelagt i dagens samhälle, med all rätt naturligtvis, så varför skulle du erkänna om du nu var skyldig?

Varför skulle jag då skriva ett inlägg om det? Jag är ändå anonym, om jag hade gjort något hade jag lika gärna kunnat skriva om det.

Det "lustiga" var att när polisen drogtestat henne och hon var positiv på en rad grejer så var det mitt fel det också!

Man gjorde flera husrannsakningar i min lägenhet så att det såg förjävligt ut i hela bostaden, detta för att leta efter droger etc. för att jag kunde ha drogat henne för att kunna våldta henne. Jag som aldrig ens sysslat med sådant!

Hon var däremot sedan innan dömd för narkotikainnehav, snatteri etc. om jag inte minns fel, och hade hävdat att knarket inte var hennes eller liknande då. Ändå ansågs hon trovärdig/tillförlitlig.
Citera
2026-05-13, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Om hon är narkoman, så är hon väl mindre trovärdig.
Men varför just anmäla dig?
Verkar du vara någon med mycket pengar?

Se inlägget ovan.
Varför hon anmälde mig är något hon borde svara på, för det undrar jag med!
Citera
2026-05-13, 18:25
Avstängd
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Varför skulle jag då skriva ett inlägg om det? Jag är ändå anonym, om jag hade gjort något hade jag lika gärna kunnat skriva om det.

Det "lustiga" var att när polisen drogtestat henne och hon var positiv på en rad grejer så var det mitt fel det också!

Man gjorde flera husrannsakningar i min lägenhet så att det såg förjävligt ut i hela bostaden, detta för att leta efter droger etc. för att jag kunde ha drogat henne för att kunna våldta henne. Jag som aldrig ens sysslat med sådant!

Hon var däremot sedan innan dömd för narkotikainnehav, snatteri etc. om jag inte minns fel, och hade hävdat att knarket inte var hennes eller liknande då. Ändå ansågs hon trovärdig/tillförlitlig.
Du kan påstå vad fan som helst. Ryggdunkare med skev kvinnosyn på flashback köper det säkert rakt av men inte jag. Det vore intressant att höra kvinnans version och/eller ta del av förundersökning osv.
Citera
2026-05-13, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Du får inget skadestånd för frihetsberövandet bara förlorad arbetsinkomst så där faller hela din tråd!

Nu är det du som inte har koll! Man får visst skadestånd för frihetsberövandet från JK!
Citera
2026-05-13, 18:27
Medlem
Citat:
Du kan påstå vad fan som helst. Ryggdunkare med skev kvinnosyn på flashback köper det säkert rakt av men inte jag. Det vore intressant att höra kvinnans version och/eller ta del av förundersökning osv.

Tro vad du vill! Denna tråd är mest för att varna andra män. Att de behöver inte ens ha samlag eller göra något sexuellt för att detta ska hända.
Citera
2026-05-13, 18:29
Avstängd
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Tro vad du vill! Denna tråd är mest för att varna andra män. Att de behöver inte ens ha samlag eller göra något sexuellt för att detta ska hända.
Enligt en anonym person på flashback där vi inte kan verifiera om något är sant eller inte.
Citera
2026-05-13, 18:32
Medlem
Citat:
Enligt en anonym person på flashback där vi inte kan verifiera om något är sant eller inte.

Varför tror du man vill gå ut med sin identitet här då? Man kommer uppenbarligen ändå bli anklagad av vissa för våldtäkt ändå, för varför skulle en kvinna ljuga om det? Ord mot ord, då är man säkert skyldig tydligen!
Citera
2026-05-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Du får inget skadestånd för frihetsberövandet bara förlorad arbetsinkomst så där faller hela din tråd!

Jo det får man.
För varje dag man hålls frihetsberövad om det är längre än 24timmar har man rätt till ersättning för lidande om man sedan inte blir åtalad eller frikänns.
Utöver det har man rätt till ersättning för ekonomisk skada, som t.ex. förlorad arbetsinkomst.

Ersättningen man har rätt till för lidande följer en fast tabell.
1:a månaden 30 000kr.
2:a månaden fram till och med månad 6 ger 20 000kr/månad.

En person som blir häktat i 2månader och sedan släpps eller frikänns har alltså då rätt till 50 000kr i skadestånd för lidandet det innebär att sitta frihetsberövad.
Utöver det har man rätt till ersättning för ekonomisk skada, t.ex. förlorad arbetsinkomst.

Källa.
https://www.jk.se/skadestaand/frihetsberoevande/
Citera
2026-05-13, 18:43
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Här är några anledningar till varför en man inte skulle erkänna en våldtäkt:

1) För att undvika straff eller social konsekvens
2) För att omtolka en situation där samtycke varit oklart
3) För att skydda sitt rykte i miljöer där en anmälan i sig är mycket stigmatiserande
4) För att hantera skuld eller skam genom förnekelse
5) För att påverka rättsprocessen till sin fördel (t.ex. mildra ansvar eller skapa rimligt tvivel)

Två olika lögnare i två olika scenarion. I mina fall har ingen våldtäkt begåtts, men i ditt fall har det det.
Att du tror att TS är en lögnare får stå för dig.
Citera
2026-05-13, 18:47
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Jo... det finns några av dom på sistonde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in