Citat:
Ursprungligen postat av
Gammal.Trolldom
Jag upplever det dock som rätt svårt att veta vad som känns rimligt. I min lilla hjärna så tänker jag att ~ 4tb borde räcka gott och väl, och jag behöver verkligen inga enorma skriv-och-läshastigheter.
Ja, precis som du skriver så behövs det verkligen ingenting extremt, och i de flesta fall så kommer det vara ditt nätverk som är flaskhalsen, inte NAS:en.
Som exempel:
https://www.storagereview.com/review/synology-beestation-review-user-friendly-nas-ish-solution
Hur mycket lagring som krävs kan bara du svara på. Men ofta är det väl så att vad som är viktigt och svårt att ersätta tar betydligt mindre plats än vad man tänker sig.
"
BeeStation Performance
Since the BeeStation is a single-drive system, we ran CrystalDiskMark for a performance test. The performance we saw across this test shows that the BeeStation
is bottlenecked by its 1GBe NIC and would be able to perform better with more throughput."
Citat:
Finns det några bra budget-alternativ för en glad entuseast? Med budget tänker jag egentligen så billigt och bra som möjligt i balans.
Det finns flera seriösa tillverkare och det är inte så mycket som skiljer dem åt i fråga om kvalitet utan man får ungefär vad man betalar för.