2026-05-13, 00:15
Medlem
Musikern och influencern Molly "miss molly" Rosenström har 272k följare på TikTok och nästan 100 k följare på Instagram. Hon har varit med i yt-serien "Gravid vecka för vecka"
https://www.instagram.com/mollies
https://www.tiktok.com/@missmollymusic?_r=1&_t=ZN-96JIWYCGxoE
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZqjVJSxJyA_wrcl0ogz9qlOtNqtYag0h

Jag får upp hennes inlägg dagligen där hon humblebraggar om sitt föräldraskap. Har även skrivit en bok om föräldraskap. Att hon framställer sig själv som den perfekta mamman framstår för mig som något motsägelsefullt då hon exponerar skiten ur sina barn dagligen.

Är det jag som är en bitterfitta med mindervärdeskomplex då jag stör mig på hennes framtoning? Vad tycker ni andra om denna sångerska/influencer? Någon som har erfarenhet och har träffat henne?
Citera
2026-05-13, 17:13
Medlem
Tycker hon är tillgjord och obehaglig, ressigerar sin son att säga "kloka" saker.Tycker inte alls hon är nån supermamma! Känns som om nått inte riktigt stämmer med hennes känsloregister( autism?)
Citera
2026-05-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snigelsvans
Musikern och influencern Molly "miss molly" Rosenström har 272k följare på TikTok och nästan 100 k följare på Instagram. Hon har varit med i yt-serien "Gravid vecka för vecka"
https://www.instagram.com/mollies
https://www.tiktok.com/@missmollymusic?_r=1&_t=ZN-96JIWYCGxoE
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZqjVJSxJyA_wrcl0ogz9qlOtNqtYag0h

Jag får upp hennes inlägg dagligen där hon humblebraggar om sitt föräldraskap. Har även skrivit en bok om föräldraskap. Att hon framställer sig själv som den perfekta mamman framstår för mig som något motsägelsefullt då hon exponerar skiten ur sina barn dagligen.

Är det jag som är en bitterfitta med mindervärdeskomplex då jag stör mig på hennes framtoning? Vad tycker ni andra om denna sångerska/influencer? Någon som har erfarenhet och har träffat henne?

Kan du länka med timestamp till en specifik video?

Talar nog för majoriteten här där ingen orkar se igenom femtioelva videos om hennes graviditet.
Familjeliv är nog mer intressant som forum om inte annat.
Citera
2026-05-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Kan du länka med timestamp till en specifik video?

Talar nog för majoriteten här där ingen orkar se igenom femtioelva videos om hennes graviditet.
Familjeliv är nog mer intressant som forum om inte annat.
Nej jag har inte kollat på hennes gravid-serie då det inte intresserar mig. Går att kolla på vilken som helst av hennes instagram-shorts eller TikTok-videos för att få en uppfattning om henne. Det är typ samma innehåll i alla.
Citera
2026-05-13, 21:04
Medlem
Citat:
Nej jag har inte kollat på hennes gravid-serie då det inte intresserar mig. Går att kolla på vilken som helst av hennes instagram-shorts eller TikTok-videos för att få en uppfattning om henne. Det är typ samma innehåll i alla.

Men för i helvete ska man behöva scrolla igenom alla pissiga sociala medier för att få se något tilltalande i denna tillsynes värdelösa tråd.
Citera
2026-05-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Men för i helvete ska man behöva scrolla igenom alla pissiga sociala medier för att få se något tilltalande i denna tillsynes värdelösa tråd.
Haha ja, du har order av mig att både prenumerera på tråden och kolla igenom varenda minut av inspelat material från denna, för dig okända, person. Framgår inte det tydligt nog av min trådstart? När du ändå är igång vill jag att du rankar dina favoritvideos i en topp 100-lista och sen skriver ner diskussionsfrågor som vi kan dela in oss i smågrupper och svara på.
Mvh
Citera
2026-05-13, 22:58
Medlem
Citat:
Haha ja, du har order av mig att både prenumerera på tråden och kolla igenom varenda minut av inspelat material från denna, för dig okända, person. Framgår inte det tydligt nog av min trådstart? När du ändå är igång vill jag att du rankar dina favoritvideos i en topp 100-lista och sen skriver ner diskussionsfrågor som vi kan dela in oss i smågrupper och svara på.
Mvh

Tanken är väl att det är kul att få liv i en tråd som befinner sig en del av forumet som uppskattas utav både dig och mig.

Men att endast kasta ut länkar där man själv får gräva fram skvallret när du själv frågar om du är en bitterfitta eller inte faller platt, iaf för egen del.

Men men, you do you.
Citera
2026-05-21, 21:05
Medlem
Men hej, det är inte bara jag som har reagerat på detta alltså! Skäms ju över det, känner mig som en missunnsam och avundsjuk typ, för hon verkar så rar och "alla" älskar henne. Men det är liksom något som skaver...?

Jag började följa henne för jag tyckte först att hon verkade vara så positiv och hon verkade ha sån fin relation med sin son. Men efter en kort tid fick jag avfölja, jag mådde dåligt av att se hennes otrooooligt perfekta liv med perfekta barn som gör alla rätt.

Mina barn är väldigt intensiva och fulla av energi, och jag försöker typ överleva vardagen. Det blir en riktig käftsmäll att se Miss Mollys "småbarnsliv" där allt bara är lugnt och perfekt och snuttepluttigt.

"Jag skulle ALDRIG höja rösten mot mina barn", säger hon i en reel. Jag känner bara... du har en 6-7(?)-åring som verkar vara lugnet själv, och en liten nyfödd bebis. Det blir lite präktigt att säga så till småbarnsföräldrar med vilda barn tätt i ålder. Nu menar jag inte att jag går omkring och skriker på mina barn, men jo, tyvärr uppstår det situationer då jag höjer rösten. Och nej, det är inte därför de är vilda.

"Umgås man och pratar med sina barn på rätt sätt uppstår det aldrig någon anledning till att höja rösten", tror att det var en kommentar och inte hon själv som skrev så men ändå. Det trodde jag STENHÅRT på innan barn samt med bara ett barn. Nu har jag tre småttingar med tre år emellan och eh, nej... De har minimalt med skärmtid, massor av lek utomhus, vi är närvarande föräldrar som verkligen umgås och gör saker ihop med dem, sätter ord på allt de gör bra och ger dem "fem gånger mer kärlek". Tydliga rutiner osv osv... Vi själva är lugna som personer. Men våra barn är sjövilda, det bara är så.

Så ja... Jag blir väl frustrerad och lite provocerad över hennes perfekta innehåll. Jag reagerar även på hur hon alltid visar upp de tre chokladbitar hon UNNAR SIG, i kombo med hennes kroppstyp. Jag säger inte att det är så, men som fd anorektiker blir jag väldigt påmind om hur viktigt det var att visa alla att man minsann åt allt, att man inte alls höll på och trixa med maten, titta titta jag äter choklad. Jaja.

Och att visa upp sina barn så mycket på ett stort offentligt konto... Nej det är ju helt sjukt att inte se problemet med det, samtidigt som man ska vara så otroligt duktig med allt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in