2026-05-14, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Fick du ocksåfram namnet på de åtalade? Det är nämligen deras namn man ska söka på. Inte offret.

Samnytt: Här är männen som försökte elda upp en man i Skåne
J*nas N*lén, Em*l M*lmstedt och L*if Andr*asson och flaskan med brännbar vätska som hälldes över offret. I bakgrunden brottsplatsen. Bild: Polisen.
Citera
2026-05-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyktaDorrar
J*nas N*lén, Em*l M*lmstedt och L*if Andr*asson och flaskan med brännbar vätska som hälldes över offret. I bakgrunden brottsplatsen. Bild: Polisen.

Men hur vet jag vilken förundersökning jag ska köpa hos krimfup? Det står ju inte vilka det är så är ju ren chansning. Betalade precis 100kr för fel fup
Citera
2026-05-14, 22:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ffrriittee987
Men hur vet jag vilken förundersökning jag ska köpa hos krimfup? Det står ju inte vilka det är så är ju ren chansning. Betalade precis 100kr för fel fup

Jag var nog otydlig. Förlåt! Usch vad knepigt. Visste inte att man var tvungen att betala.

Som jag skrev tidigare skulle du kontakta Helsingsborgs tingsrätt för att få ut dagboken och stämningsansökan kring fallet. Det var för att där står det vilket nummer som åtalet har. Förlåt att jag inte sa VARFÖR du skulle fixa de papperen.

Du kan få FUP:en från tingsrätten. Men då är du inte anonym om du vill vara det. Ibland skickar TR ut den i mail. Ibland tar de betalat för den. Och andra gånger måste man komma till tingsrätten och kopiera själv.
Citera
2026-05-14, 22:32
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LyktaDorrar

Tack! Kan det vara Leif som är offret? Jag tycker det ser ut så på bilden. Artikeln är låst så jag kan inte se vad man skriver om brottet.
Citera
2026-05-14, 23:22
Medlem
Citat:
Tack! Kan det vara Leif som är offret? Jag tycker det ser ut så på bilden. Artikeln är låst så jag kan inte se vad man skriver om brottet.

Nej. Offrets namn står inte med där. Det är en Bj*rn som är offret.
Har hittat dom tre på Facebook som står med i artikeln, det är dom som tände eld. Om det är rätt Jonas så jobbar han som brandman.
Citera
2026-05-15, 18:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ffrriittee987
Nej. Offrets namn står inte med där. Det är en Bj*rn som är offret.
Har hittat dom tre på Facebook som står med i artikeln, det är dom som tände eld. Om det är rätt Jonas så jobbar han som brandman.

Aha, missade att en ytterligare man var åtalad, men ”bara” för misshandel.

Googlade på brandmannen, men ser inga yttre likheter med de 3 männen. Så jag tror det är nån annan med samma namn.
Citera
2026-05-15, 23:49
Medlem
Citat:
Aha, missade att en ytterligare man var åtalad, men ”bara” för misshandel.

Googlade på brandmannen, men ser inga yttre likheter med de 3 männen. Så jag tror det är nån annan med samma namn.

Nej, det var nog fel av mig.
Du har inte läst dig till vart det hände? Tänker på det jag skrev innan om vem som egentligen ringde ambulansen.
Enligt rykte så sprang Leif runt med gevär och skulle skjuta allt runt omkring.

Dock om huset i bakgrunden stämmer på samhäll nytts bilder ( korsvirke hus ) så ser det ut som det som Leif har på sin Facebook.

Blir det klassat som mordförsök om någon av dom som tände på ringde ambulansen?
Dom lät ju ändå han brinna så pass mycket att han vårdades på intensiven väldigt länge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in