2026-05-12, 19:35
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPORTNERD888
Starfelt låter inte så lovande inför VM direkt av det man hört och Smith vet vi alla kommer lämna WO. Så Ekdal som förste reserv som libero känns inge bra

Verkligen inte. Men vad finns för alternativ? Hammarbys Victor Eriksson och Mjällbys Axel Norén har varit uttagna i landslagstruppen under senaste året, men de är helt oprövade på den internationella nivån.

Det blir förhoppningsvis en bra dynamik med den trupp Potter valt. Det är väl alltid så att man inbillar sig att den eller den borde ha varit med i stället på några positioner, men det är egentligen i sammanhanget bagateller. Jag tänker att Emil Forsberg med sin rutin även från mästerskap, och spel i USA, kanske borde ha tagits ut i stället för Ken Sema, och att Williot Swedberg, som gör det bra i en stark liga, möjligen borde gått före Taha Ali.
Sedan hade det varit lite kul med Sirius formstarke Isak Bjerkebo, kanske i stället för Alexander Bernhardsson. Men jag antar att Bernhardsson är ett bättre alternativ defensivt, kan användas på lite olika sätt.
Citera
2026-05-12, 19:38
Medlem
ruckaalis avatar
Stockholmspoddarna, bajarna och Guidetti är upprörda. Då är jag nöjd truppen. Nu kör vi
Citera
2026-05-12, 19:39
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Stockholmspoddarna, bajarna och Guidetti är upprörda. Då är jag nöjd truppen. Nu kör vi
13 stockholmare i truppen är 8 för många tyvärr.
Citera
2026-05-12, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Är det några stolpskott man tagit med anser ni?

Stolpskott och stolpskott. Jag tycker att några kunde stannat hemma till förmån för H Larsson och Barca-Ronny. Det är väl egentligen nästa EM man har lite förhoppningar på! Och då kan det vara bra om dom två har lite mästerskapserfarenhet. Jag har full förståelse om dom två skakar på huvudet och tror att dom befinner sig i en mardröm när dom läser en del av namnen som ska få åka till VM istället. Ali vem? Pa-fos, Pafos?? Jaha AIK, Mjällby och Malmö…. Belgien.. och Tyska div2.
Citera
2026-05-12, 19:50
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Han lyckas ju knappt med det i MFF. Han skriker futsal spelare i mina ögon, tillochmed bänkad en del i MFF pågrund utav inga poäng.

Aja, det är vad det är. Potter visar dock lite svagt ledarskap om han hoppar över Swedberg, Hugo och Roony pågrund utav att det kan bli ”dålig stämning”. Hur hade han hanterat Zlatan då?

Det är dock en skandal att Swedberg som gjort 9+7 i La Liga inte har en plats, det borde man ifrågasätta mer.

Det kan ligga något i det, men det blev tydligt nu under konferensen att Potter vill ha en trupp där alla kan ha det lite trevligt i förhoppningsvis nästan två månader. Det vill säga, inga omogna typer eller stora egon, grinkukar.

Senast vi grävde guld i USA hade Tommy Svensson trion Brolin, Limpar och Dahlin att hantera.

Ej de lättaste, men det gick ju bra!

Ska man ha ett harmoniskt lag, eller ska man ha lättkränkta genier? Vad blir bäst?

En lite jobbig arbetsplats kanske får folk att tända till mer?

Hade arslet Noel Gallagher skrivit bra rocklåtar utan det minst lika stora arslet Liam?
Citera
2026-05-12, 19:54
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Med tanke på vilka som petas så är det tydligt att Potter bara vill ha rutin och spela så säkert som möjligt. Lagerbäck-spel.

Om det går dåligt för Sverige i VM så kommer Potter att få ta på sig dumstruten.

Potter kommer aldrig behöva ta på sig nån dumstrut. Han tog oss till VM och det är mer än berömvärt med tanke på vilket material han hade att jobba med.
Citera
2026-05-12, 19:55
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Gustaf Nilsson ville jag ha med men Eric Smith? Får dom aldrig nog?

Självskriven i truppen. Det första namnet jag själv hade plitat ned.

Citat:
Ursprungligen postat av Pernambucano
Eric Smith kommer utgå skadad innan VM börjar.

Ett icke-problem med andra ord. Plus att han inte finns på riktigt.
Citera
2026-05-12, 19:55
Medlem
Om det är någon joker man ska ta med för deras erfarenhet och gruppdynamik så är det Forsberg, landslagets överlägsna bästa spelare de senaste 10 åren, inte Ken Sema. Det finns dessutom plats för en till offensiv mittfältare men istället blev det fyra vänsterbackar.
Citera
2026-05-12, 20:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Hur i hela helvete kan Taha Ali vara med i en svensk VM-trupp?!

Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
In sista kvarten när vi ligger under kanske. Hade dock inte kommit med i min trupp.

Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Lite märkligt, han gör ju sin gubbe men han gör aldrig poäng.

Riktig tiktok lirare, ser snyggt ut men 0 utdelning, därför spelar han fortfarande i MFF och inte utomlands, han gör sällan mål/assist.
1 mål och 1 assist har han iaf mäktat med i MFF på 6 matcher
71% Starting eleven
72%Minutes
17%Goal participation
https://www.transfermarkt.com/taha-ali/profil/spieler/731771
Jag är mycket nöjd att han kom med - kan göra vilka gubbar som helst och därefter passa snett bakåt in i boxen
Citera
2026-05-12, 20:03
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifq
Taha före Roony ...den får man suga lite på.

Taha med uppenbara skadeproblem dessutom.

Han går även före allsvenskans hetaste spelare, Isak Bjerkebo - som spelar på samma position och är en vass målskytt till skillnad från Taha.

Nej, det känns tyvärr som om Reinfeldts anda svävar fortfarande över SvFF, för det är uppenbart att annat än kvalitet styrt uttagningen.

Till exempel må Ken Sema vara en trevlig kille, men hans karriär är i utförsbacken och han är med framför allt för att han är *****.

Senast redigerad av ingetbranick 2026-05-12 kl. 20:07.
Citera
2026-05-12, 20:05
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
26 spelare låter väldigt mycket. 11 spelare på planen, hur många sitter på bänken?
Blir en jävla massa spelare som sitter på läkaren då?
Tidigare var det 23 spelare så man kunde spela 11 mot 11 där andra elvan kunde ersätta varje position, plus en tredje målvakt. Verkar som man nu har 3 extra reserver vilket kan vara rimligt om det tex förekommer småskador så det går att rotera.
Citera
2026-05-12, 20:05
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Taha med uppenbara skadeproblem dessutom.

Han går även före allsvenskans hetaste spelare, Isak Bjerkebo - som spelar på samma position och är en vass målskytt till skillnad från Taha.

Nej, det känns tyvärr som om Reinfeldts anda svävar fortfarande över SvFF, för det är uppenbart att annat än kvalitet styrt uttagningen.

Till exempel må Ken Sema vara en trevlig kille, men hans karriär är i utförsbacken och han är med framför allt för att han är *****.
Femstjärnig - inte illa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in