2026-05-12, 17:02
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManySuchCases
Herman vågade inte spela mot Polen

Nej, det var någon form av mentalt sammanbrott där, efter jetlag? Därför han hamnade på plats 27.

Låter som om Potter ger honom en andra chans i träningsmacherna inför VM, och USA är ju "hemmaplan" så ... Han kommer nog med till slut.

Frågan är: Kommer Hugo någonsin spela i ett Potter-landslag igen?
Citera
2026-05-12, 17:03
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Hej och välkomna till lite snabbspekulerande och sedan gnäll om fel målvakter med m m.

SVT och Fotbollkanalen verkar sända snart.

https://www.svtplay.se/video/KPBaaR7/svt-sport-direkt/fotbolls-vm-sveriges-trupp-presenteras

Bollklubben i TV4s app frågar ut experter på länk redan.

Personligen tycker jag bra kockar med är viktigt med matcher i Mexico och Texas.

Du tänker nog på målen. Och mellanmålen.

Man borde kombinera målvakt och kock.
Senast redigerad av Mullret 2026-05-12 kl. 17:11.
Citera
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Frågan är: Kommer Hugo någonsin spela i ett Potter-landslag igen?

Enkelt svar nej.
Citera
Medlem
EnLitenkilles avatar
Hur i hela helvete kan Taha Ali vara med i en svensk VM-trupp?!
Citera
Medlem
Jeppe950s avatar
Köper Sema, köper inte Ekdal. Hade velat ha Roony eller Swedberg, men skitsamma är glad att vi är där.
Citera
2026-05-12, 17:04
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Olsen är skadad men hade inte tagits ut ändå.

Så pass skadad? Han fick en stjärttackling mot låret och kunde inte sparka ut under resten av matchen. Motståndarna påstod att han simulerade. Hur illa tog det egentligen?
Citera
Medlem
Inget större fel på den här truppen. Den är uttagen med tanke på ca 15 potentiella startspelare och resten är solidariska sparringpartners som är kända för att inte gnälla eller sprida dålig stämning. Därför saknas sådana som Hugo L, Rooney B och Emil F.
Citera
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille

In sista kvarten när vi ligger under kanske. Hade dock inte kommit med i min trupp.
Citera
2026-05-12, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille

Lite märkligt, han gör ju sin gubbe men han gör aldrig poäng.

Riktig tiktok lirare, ser snyggt ut men 0 utdelning, därför spelar han fortfarande i MFF och inte utomlands, han gör sällan mål/assist.
Citera
2026-05-12, 17:05
Medlem
skogsburkans avatar
Hjalmar Ekdal är en av PLs sämsta mittbackar, platsar knappt i ligans näst sämsta lag. Usel uttagning.
Citera
2026-05-12, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Inget större fel på den här truppen. Den är uttagen med tanke på ca 15 potentiella startspelare och resten är solidariska sparringpartners som är kända för att inte gnälla eller sprida dålig stämning. Därför saknas sådana som Hugo L, Rooney B och Emil F.
Även det som är anledningen till nobben av Swedberg - tidigare uttagningskonflikt? Annars obegripligt.
Citera
2026-05-12, 17:06
Medlem
hade gärna haft med roony och larsson för att dom väl bör kunna vara viktiga i framtiden. i övrigt saknar jag inte direkt bardghji - lätt att säga att han spelar i barca men han har producerat extremt lite och verkligen inte tagit chansen dom chanser han fått i landslaget. supertalang såklart så jag tycker han borde va med som framtidsinvestering - hade dock inte förväntat han skulle få en minut. larsson vet jag inte - är han så jäkla gnällig alltså? han ryker väl för att zeneli varit för bra i belgien och han helt enkelt hamnar efter bergvall/zeneli/ayari om samma position. williot hade jag gärna haft med, känns ändå som en nivå upp mot ali - så jälva bra är inte elanga heller så att vi inte behöver något ytterligare ytteralternativ. sema är väl med som löpstark ytter antar jag. äh - lite fegt tycker jag totalt sett. sema kunde han gott struntat i - svensson/gudmundsson/stroud har den kanten defensivt sett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in