2026-05-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Jag är säker på att de flesta hellre går till sitt bankkontor och får uträttat sitt ärende än att behöva prata med en chattrobot eller vänta 50 minuter i kö. Sluta spela dum nu.

Vad är det för viktiga ärenden som inte kan avklaras via dator? Fysiska bankrån kan jag tänka mig...men sedan?
Citera
2026-05-20, 22:00
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Vad är det för viktiga ärenden som inte kan avklaras via dator? Fysiska bankrån kan jag tänka mig...men sedan?
Strul med Bank ID exempelvis. Finns otroligt mycket som kunder ringer in för som är teknikrelaterat eller relaterat till dagliga tjänster.
Citera
2026-05-21, 02:24
Medlem
Citat:
Strul med Bank ID exempelvis. Finns otroligt mycket som kunder ringer in för som är teknikrelaterat eller relaterat till dagliga tjänster.

Tydligen inte alltför många sådana ärenden för då skulle man hållit personalstyrkan intakt. Nu vet vi ju inte ens om det är på servicesidan som personal minskningen sker.
Citera
2026-05-21, 11:20
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Tydligen inte alltför många sådana ärenden för då skulle man hållit personalstyrkan intakt. Nu vet vi ju inte ens om det är på servicesidan som personal minskningen sker.
Men din åsna. Det är ju det man gör. Man skär ner på kundtjänst så kunden får vänta i minst en halvtimme.
Citera
2026-05-21, 13:12
Medlem
Citat:
Men din åsna. Det är ju det man gör. Man skär ner på kundtjänst så kunden får vänta i minst en halvtimme.

Nog har väl vuxet modernt folk bättre för sig än att tillbringa tiden i en telefonkö a'la 1995.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in