2026-05-12, 14:34
Medlem
https://x.com/DanCleary79/status/2054075483550368066

Jag tyckte detta lät väldigt intressant.

Citat:
"Local residents should be checked for evidence that they are being symbiotically manipulated by surviving aliens."

This document is featured very briefly in the Sleeping Dog documentary about
@JeremyCorbell
. This clip is from my interview with him & director
@MichaelLazovsk3
, coming out Wednesday or Thursday.

Let's talk bodies.

Sleeping Dog available at Midnight everywhere May, 12.

Mer i klippet. Sleeping Dog är Corbell's dokumentär. Jag vet ingenting om den.

Många hänvisar till slide 9:
https://www.reddit.com/r/UFOB/comments/v8r3wf/aatips_slide_9/

"Alternation/manipulation of biological organisms"

Kanske detta är anledningen till att så många visselblåsare är så nervösa kring "biologics". Kanske även en förklaring till Nolan's notering gällande skillnad i hjärnan på offer av UFOs, och kanske framförallt the Hitchhiker Effect och underliga kommentarer från Lue om immunförsvaret som ett självständigt medvetande/minne eller vad han sa. Minns även att han nämnde något om att spara data i DNA och "Human Kinds"
Citera
2026-05-12, 16:39
Medlem
christianseances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
https://x.com/DanCleary79/status/2054075483550368066

Mer i klippet. Sleeping Dog är Corbell's dokumentär. Jag vet ingenting om den.

Många hänvisar till slide 9:
https://www.reddit.com/r/UFOB/comments/v8r3wf/aatips_slide_9/

"Alternation/manipulation of biological organisms"

Kanske detta är anledningen till att så många visselblåsare är så nervösa kring "biologics". Kanske även en förklaring till Nolan's notering gällande skillnad i hjärnan på offer av UFOs, och kanske framförallt the Hitchhiker Effect och underliga kommentarer från Lue om immunförsvaret som ett självständigt medvetande/minne eller vad han sa. Minns även att han nämnde något om att spara data i DNA och "Human Kinds"

En av de stora grejerna med ämnet är ju att människan, vissa/många iaf, är en genmodifierad varelse. Du har Wow!-signalen (i DNA alltså) samt Garry Nolans forskning på Caudate-putamen, antennen i hjärnan. M.m.

Detta gör det hela lite trixigt för de flesta religioner.
Senast redigerad av christianseance 2026-05-12 kl. 17:31.
Citera
2026-05-12, 16:47
Medlem
Citat:

Ungefär lika intressant som scientologins El-Ron Hubbards berömda tes om att onda utomjordingar i andra dimensioner manipulerar vårt DNA.
Citera
2026-05-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christianseance
En av de stora grejerna med ämnet är ju att människan, vissa/många iaf, är en genmodifierad varelse. Du har Wow!-signalien (i DNA alltså) samt Garry Nolans forskning på Caudate-putamen, antennen i hjärnan. M.m.

Detta gör det hela lite trixigt för de flesta religioner.
Utveckla gärna mer. Intressant
Citera
2026-05-12, 17:25
Medlem
christianseances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polox
Ungefär lika intressant som scientologins El-Ron Hubbards berömda tes om att onda utomjordingar i andra dimensioner manipulerar vårt DNA.

Nej, mycket mer intressant med icke-mänsklig intelligens som förädlar oss här i våra egna dimensioner.
Citera
2026-05-12, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polox

Kanske han hade en del insikter då.

Betänk att Puthoff och Green (har jag för mig) var involverade i Scientologin. En del menar att Scientologin liksom många andra underliga sekter som poppade upp under 1900-talet var CIA-konstruktioner.
Citera
2026-05-12, 17:57
Medlem
LGDs avatar
Vet inte om detta blivit länkat tidigare, i så fall postar jag det igen:

https://marcusoscarsson.se/just-nu-vilda-spekulationer-i-ukraina-unika-bilder-chockerar/
Och nu ska bilder på observationen ha släppts av den ukrainska militären.

– Drönarbilder har släppts som visar ett sfäriskt UFO med sex spetsiga koner och en värmeplym, uppger tidningen.

– Den upptäcktes i maj 2025 på 800 meters höjd under stridsoperationer. Föremålet svävade långsamt utan att reagera på drönaren.
Citera
2026-05-12, 19:34
Medlem
Citat:
Kanske han hade en del insikter då.

Kanske hade även uteliggaren Rolf-Peter vissa insikter redan 1996 som han ville dela med mänskligheten men vi skrattade bara åt hans påståenden:

Smältande ödlemänniskor vill bygga upp sig med hans toner (DNA?).
Det finns samhällen under jorden/i planeten.
Kungahusen och världens ledare är kannibaler, satansdyrkare och ritualmördare som förtär barn.

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=GWp6oblwQgg&t=2481s
Citera
2026-05-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einh
Kanske hade även uteliggaren Rolf-Peter vissa insikter redan 1996 som han ville dela med mänskligheten men vi skrattade bara åt hans påståenden:

Smältande ödlemänniskor vill bygga upp sig med hans toner (DNA?).
Det finns samhällen under jorden/i planeten.
Kungahusen och världens ledare är kannibaler, satansdyrkare och ritualmördare som förtär barn.

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=GWp6oblwQgg&t=2481s

Kanske.

Själv har Epstein-historien fått mig att undra om inte vittnesmålen om satanistiska ritualer med sexövergrepp på barn m.m. i Norge bör diskuteras igen. Tidigare så avfärdades det med att psykologer på något vis skapade minnen hos klienterna. Allt där folket fostrats i vad de ska tro och tycka via media och stat bör omvärderas.
Citera
2026-05-13, 10:48
Medlem
christianseances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Utveckla gärna mer. Intressant

Bolla det jag skrev med valfri AI t ex! Enklare än att jag skriver en novell här med info som finns lätt tillgängligt om man söker på nyckelorden jag skrev.
Citera
Igår, 12:09
Medlem
Jag vill göra ett litet tillägg om vad Lacatski sagt som också kan knytas till detta.

Citat:
Knapp: Uh the contractor for the program that you ran, Mr. Bigelow, authorized me to say something that we've known for a long
time about AAWSAP is that uh there were high level discussions with a well-known
defense contractor to obtain some materials of unknown origin that they had been stashing for a long time. Went back and forth. Uh he gave me the green light to go ahead and say some something about it to Congress and it was a quid pro quo sort of a discussion. Is there anything you could add to that? I mean, you were obviously privy to those discussions and do you think you could have learned something hugely important if the transfer of that material had been allowed to to happen?

Lacatski: I think the back and forth was going to yield something even more important than that, but I can't get into that. Uh there was a lot being discussed, but I can tell you I was on our classified phone system with with certain individuals and uh those discussions were serious and they were real.

Corbell: Let me remind you, you've already said this. You've already said with James Ryder now deceased...

Lacatski: I don't think I said that.

Knapp: No, he didn't say.

Lacatski: No, I wasn't the one that said

...

Well, eventually since it was out already, we were able and he's passed.

Corbell: Yeah. Okay. So, crash retrieval materials from the 1950s and other historical operations -

Lacatski: I don't know about them being that old.

...

Okay. Well, but I was more concerned about the, the opposite exchange. Really concerned. I felt the people who were on the other end of the phone were going to get the better part of the deal ultimately and that to be cautious about what... you know I guess sometimes I don't know if engineers and physicists do this but when you think you found the answer to something you're all too ready to move on the old you know been there done that and ready to move on and I don't agree with that. I think there's a lot to learn if you had a piece of real material. How what other applications could be used? Is it part of the propulsion system, part of the environment system? There's a lot to learn. And I think there was an attitude of... and maybe that was one of the reasons for how things evolved was "been there, done that. No need to look a second or third or fourth time. Let's move on to something else, some other aspect." I think you with something novel I think you always should repeat and and repeat and see what other uses are are good for.

Några minuter senare:

Citat:
Corbell: From your last interview about, you know, are NHI benevolent? We we talked a little bit about this from your personal understanding and knowledge. You also kind of have stated that the technology itself behind UAP, it might not just fly them, that it may control us in some way. You said this very enigmatic statement, if full human capabilities were known to us right now, the phenomenon is not something that we need to fear. our capabilities have never been fully revealed and we're still learning.

Lacatski: And I stick with that statement.

Corbell: Okay. But what does that statement mean is what people have been asking me.
...

Lacatski: Right now the only thing I can get get into is the public, everyone, is going to be able to participate in that. Now not everybody is going to... Yes. for everyone.
...
Can't tell you that yet.

Corbell: Well, is something coming that we don't know about? There's a huge consciousness shift that everybody's psychic. Like, what are you saying?

Lacatski: No. I'm I'm not saying anything more. I'm saying that people need I don't think people need to fear anything. If they needed to fear something, it would have occurred already.

Corbell: Okay. But you just said a more enigmatic statement when we tried to clarify your previous enigmatic statement. So what do you mean we're all going to be able to participate one day in that statement of like full potentiality?

Lacatski: Oh, I meant in in Kona blue aspects. Uh we're going to be able... you're not going to be yet. We need to define what is in Kona blue. And let me tell you, it's much more than going and getting what some have described as 60 year old parts. No, it's much more than that. And I can say I know what the exchange parameters were and I know what was promised on all sides. And I mean there was also the the money side.

Corbell: Hold on. You don't want to exchange parameters within Kona blue about all humanity being able to participate in human potential. What are we talking about?

Lacatski: I'm doing it deliberately. This is Jim Latsky's counter measures. I'm getting all to you know I am... Think of my not only in that but think of my philosophy of... it's like you're
you're being... you've seen people lugging these around at college a calculus analytic geometry textbook, which now they've even tried to stuff in differential equations and matrix algebra, the things are huge I am convinced you can't swallow that much you've got to take it bit by bit.

Corbell: What I want to know is what did you mean by that statement that if full human capabilities were known to us right now? The phenomenon is not something that we need to fear. What does that mean?

Lacatski: Exactly what it says. You're going to have... you're going to have to go to it blind... the black screen.

...

Corbell: Everyone has potential, right? So, and does it relate does this relate to non-human intelligence somehow? What you're talking about?

Lacatski: ...No, but it there could be a portion of it.

Corbell: Well, you're saying we don't have to fear the the phenomenon if we've realized our full [potential] -

Lacatski: Nothing would have happened. I mean, this isn't a science fiction show where
there's a creature crawling in your mouth or something
. This is, this is uh you know, forget all that nonsense. It's nothing to fear that people have been led to believe.

Inlägget är antagligen redan för långt, så jag kommenterar ytterligare i ett annat inlägg.
Citera
Igår, 12:43
Medlem
Citat:
Jag vill göra ett litet tillägg om vad Lacatski sagt som också kan knytas till detta.

Några minuter senare:

Inlägget är antagligen redan för långt, så jag kommenterar ytterligare i ett annat inlägg.

Ok. För en genomgång av mina fetningar:

Överförandet av materialet/farkosten var ett utbyte, Lockheed fick någon till i gengäld, något som Lacatski eventuellt upplevde som mer värdefullt än Lockheed's material. Det låter också som att Lacatski och AAWSAP gjort upptäckter från UFO-material som de andra missat. Från Corbell's kommentar så får jag intrycket av att en egenskap hos materialet är någon sorts telepatisk kontroll också. Kanske var det vad man upptäckt. Den potentiella förmåga vi har är kopplad till Kona Blue, vilket jag tror handlar om medvetandeforskning (läsa Kona Blue-dokumentet. Det är rätt galna saker som nämns.) Jag fetade också kommentaren om "all sides", dvs inte "both sides", vilket kan antyda att det var någon ytterligare part inblandad i utbytet, kanske rent av NHIs.

Slutligen den sista kommentaren som är mest intressant i detta sammanhang. Det låter väldigt mycket som att vi har att göra med någon form av symbios/parasit, som kanske ger någon form av telepatisk förmåga m.m.

*

Om vi knyter samman detta med det jag nämnde i min OP så är min spontana teori att vi har att göra med ett biologiskt material som kan manipulera människors DNA, och den vägen skapa hybrider. Hybrider som eventuellt har mystiska förmågor, som eventuellt kan triggas eller utvecklas via traumatiska upplevelser.

När jag lyssnar på Lacatskis prat om att vi inte behöver vara rädda så får jag en inre bild av Hermes från Futurama när han försöker övertyga sina medarbetare om att åka till Brain Slug-planeten. https://www.youtube.com/watch?v=NOof2wTf2a4

I vilket fall. Jag tror det här kan vara nyckeln till väldigt mycket av alla underligheter i Ufologin, men jag bör antagligen gå tillbaka och lyssna på gamla intervjuer med Elizondo innan jag spekulerar allt för vilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in