Citat:
Ursprungligen postat av
Framforallt
Jag vill göra ett litet tillägg om vad Lacatski sagt som också kan knytas till detta.
Några minuter senare:
Inlägget är antagligen redan för långt, så jag kommenterar ytterligare i ett annat inlägg.
Ok. För en genomgång av mina fetningar:
Överförandet av materialet/farkosten var ett utbyte, Lockheed fick någon till i gengäld, något som Lacatski eventuellt upplevde som mer värdefullt än Lockheed's material. Det låter också som att Lacatski och AAWSAP gjort upptäckter från UFO-material som de andra missat. Från Corbell's kommentar så får jag intrycket av att en egenskap hos materialet är någon sorts telepatisk kontroll också. Kanske var det vad man upptäckt. Den potentiella förmåga vi har är kopplad till Kona Blue, vilket jag tror handlar om medvetandeforskning (läsa Kona Blue-dokumentet. Det är rätt galna saker som nämns.) Jag fetade också kommentaren om "all sides", dvs inte "both sides", vilket kan antyda att det var någon ytterligare part inblandad i utbytet, kanske rent av NHIs.
Slutligen den sista kommentaren som är mest intressant i detta sammanhang. Det låter väldigt mycket som att vi har att göra med någon form av symbios/parasit, som kanske ger någon form av telepatisk förmåga m.m.
*
Om vi knyter samman detta med det jag nämnde i min OP så är min spontana teori att vi har att göra med ett biologiskt material som kan manipulera människors DNA, och den vägen skapa hybrider. Hybrider som eventuellt har mystiska förmågor, som eventuellt kan triggas eller utvecklas via traumatiska upplevelser.
När jag lyssnar på Lacatskis prat om att vi inte behöver vara rädda så får jag en inre bild av Hermes från Futurama när han försöker övertyga sina medarbetare om att åka till Brain Slug-planeten.
https://www.youtube.com/watch?v=NOof2wTf2a4
I vilket fall. Jag tror det här kan vara nyckeln till väldigt mycket av alla underligheter i Ufologin, men jag bör antagligen gå tillbaka och lyssna på gamla intervjuer med Elizondo innan jag spekulerar allt för vilt.