2026-05-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Nej, det fattar jag inte, varför menar du att det är ett påhitt?
Bry dig inte om vad hen skriver. Hen är inte den skarpaste kniven i lådan.
Citera
2026-05-12, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
En oförsäkrad irländsk varghund är helskumt. Det är dyra djur som kan får väldigt dyra åkommor.

Vad jag fått höra fick hon hunden i present av sina föräldrar för fem år sen. På sin 50-årsdag.
Citera
2026-05-12, 22:01
Medlem
varfors avatar
Det är strikt ansvar för hundar, dvs ägaren är ansvarig för ev. skador på din bil och ska ersätta dig för kostnaden.
Citera
2026-05-12, 22:21
Medlem
israelisinnocents avatar
Var det ovanlig hundmodell?
Hämta hem en liknande från hundhem?
Kolla runt i Sverige och Norra europa
Citera
2026-05-12, 22:36
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imjustakiller
Jag visste inte rasen på hunden vid olyckstillfället. Men det var en Irländsk varghund har jag fått veta. Ganska stor hund.
”Ganska” stor? Det är väldens största hundras! (Iallafall avseende höjden. Det finns ett par raser som är tyngre.)
Citera
2026-05-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
”Ganska” stor? Det är väldens största hundras! (Iallafall avseende höjden. Det finns ett par raser som är tyngre.)
Höjd = kring 90 cm vid manken. Hane.
Citera
2026-05-12, 22:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Nej, det fattar jag inte, varför menar du att det är ett påhitt?

Men snälla..

Citat:
Sluta fantisera nu. Du visar verkligen hur okunnig du är. Snarare 50-80 kg beroende på kön.

Citat:
Sluta fantisera nu! Du är så långt från verkligheten du kan komma. Jag kör en Datsun 280.

En vanlig hund väger för fan inte 80 kg.
En Leopard väger 80 kg ditt jävla troll

Ja självklart kör du en Datsun 280 som inte bara är extremt ovanlig i Sverige, du körde självklart på en Irländsk varghund (en av de högsta hundraserna i världen). Sjukt passande att din bil är låg och hunden är hög, speciellt med tanke på att hunden rullat upp på motorhuven och sedan vindrutan.

Att folk går på detta
Citera
2026-05-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Men snälla..

En vanlig hund väger för fan inte 80 kg.
En Leopard väger 80 kg ditt jävla troll

Ja självklart kör du en Datsun 280 som inte bara är extremt ovanlig i Sverige, du körde självklart på en Irländsk varghund (en av de högsta hundraserna i världen). Sjukt passande att din bil är låg och hunden är hög, speciellt med tanke på att hunden rullat upp på motorhuven och sedan vindrutan.

Att folk går på detta
Ju mer du öppnar käften ju dummare blir du. Uppenbarligen kan du inte ta till dig fakta. Sluta rök på så slipper du göra bort dig mer än du gjort hittills.

Du skriver "En vanlig hund väger för fan inte 80 kg." Vem fan har pratat om annan hund än Irländsk varghund. En vanlig vikt hos den rasen är 80 kg för en hanne.
Citera
2026-05-12, 23:05
Medlem
Som jag alltid sagt "verkligheten överträffar dikten".
Citera
2026-05-12, 23:48
Medlem
Citat:
Hej!
Måndag kväll förra veckan mellan nio och tio på kvällen var jag på väg hem. Jag körde strax under 70 på en 70-väg. Jag var pigg och tillfreds. Helt plötsligt rusar en hund ut i vägen, från höger, och jag panikbromsar och hunden far upp på motorhuven och slår sen i vindrutan för att sen rulla ner på motorhuven.
Jag kliver chockad ur bilen och tittar på hunden som inte rör sig. Jag ser att hunden har ett koppel.

Jag ringer polisen och de skulle skicka en bil och de kontaktar även djurambulansen. Tio minuter senare kommer polisen och fem minuter efter det kommer ambulansen. Polisen konstaterar vad som skett. De frågar hur jag mår men i övrigt inga åtgärder mot mig.

Ambulanspersonalen lägger hunden på en bår och tar in hunden i bilen. Jag lämnar mitt nummer till personalen för att ge till hundägaren. Hunden lever men det rinner blod ur munnen.

Senare under kvällen ringer min svåger som är områdespolis till mig. Han har fått till sig vad som skett och berättar att hunden är svårt skadad med flera benbrott och inre blödningar.
Han berättar att de fått kontakt med hundägaren efter att de kollat chippet. Hundägaren ska ha sagt att hunden slitit sig. Han berättar också att hundägaren saknar försäkring.

Några timmar senare ringer han igen och berättar att veterinären valt att avliva hunden.

På torsdagen, tre dagar senare, ringer min mobil och en skrikande hundägare framför att jag har dödat hennes hund och att jag ska polisanmälas. Hon skriker och skriker och jag säger att det var en olycka och att jag beklagar sorgen. Hon lägger på.

På fredagen fyller jag år och jag dricker flera glas vin och blir väldigt full.

Jag beslutar att regga ett konto på flashback men jag har svårt i fyllan att välja användarnamn. Men till slut blir det som det blir.

Nån här som varit med om liknande och kan berätta lite om det?

Har ni något att tillföra rörande vad som skett?

Jag har varit med om liknande. Jag har haft konto på flashback tidigare men sen var jag tvungen att skaffa ett nytt och det var jättesvårt att hitta på ett användarnamn. Jag funderade ett tag men tillslut blev jag ganska nöjd. Tror du att du hade valt ett annat användarnamn om du varit nykter? Det blir som det blir och sitt användarnamn får man lära sig att leva med helt enkelt. Tycker inte att du ska oroa dig. Namnet är väl okej.
Citera
2026-05-12, 23:57
Medlem
Haha goda nyheter! skönt att ha en mindre äcklig hund strykandes i samhället. Det är "ägarens" fel att skithunden är död

Hoppas att bilen klarade sig, annars ska den där kärringem betala för skadorna på din bil!
Senast redigerad av Tarkov 2026-05-13 kl. 00:00.
Citera
2026-05-13, 00:12
Medlem
Citat:
Hej!
Måndag kväll förra veckan mellan nio och tio på kvällen var jag på väg hem. Jag körde strax under 70 på en 70-väg. Jag var pigg och tillfreds. Helt plötsligt rusar en hund ut i vägen, från höger, och jag panikbromsar och hunden far upp på motorhuven och slår sen i vindrutan för att sen rulla ner på motorhuven.
Jag kliver chockad ur bilen och tittar på hunden som inte rör sig. Jag ser att hunden har ett koppel.

Jag ringer polisen och de skulle skicka en bil och de kontaktar även djurambulansen. Tio minuter senare kommer polisen och fem minuter efter det kommer ambulansen. Polisen konstaterar vad som skett. De frågar hur jag mår men i övrigt inga åtgärder mot mig.

Ambulanspersonalen lägger hunden på en bår och tar in hunden i bilen. Jag lämnar mitt nummer till personalen för att ge till hundägaren. Hunden lever men det rinner blod ur munnen.

Senare under kvällen ringer min svåger som är områdespolis till mig. Han har fått till sig vad som skett och berättar att hunden är svårt skadad med flera benbrott och inre blödningar.
Han berättar att de fått kontakt med hundägaren efter att de kollat chippet. Hundägaren ska ha sagt att hunden slitit sig. Han berättar också att hundägaren saknar försäkring.

Några timmar senare ringer han igen och berättar att veterinären valt att avliva hunden.

På torsdagen, tre dagar senare, ringer min mobil och en skrikande hundägare framför att jag har dödat hennes hund och att jag ska polisanmälas. Hon skriker och skriker och jag säger att det var en olycka och att jag beklagar sorgen. Hon lägger på.

På fredagen fyller jag år och jag dricker flera glas vin och blir väldigt full.

Jag beslutar att regga ett konto på flashback men jag har svårt i fyllan att välja användarnamn. Men till slut blir det som det blir.

Nån här som varit med om liknande och kan berätta lite om det?

Har ni något att tillföra rörande vad som skett?

Jag har varit med om samma kom körande på 70 väg och ut från vänster från en äng kom först en hare sedan en halvstor hund sedan ännu en hund. Haren klarade sig men jag körde på första hunden.Kylaren pajade på bilen .
Hundägaren kom springande hon var ute o rastade hundarna lösa och då drev dom upp en hare och stack.
Hunden kördes till djursjukhus av ägaren där den tyvärr senare avled.
Ägaren ringde mig precis som ovan och hotade och skällde ut mig helt hysteriskt.Väldigt obehagligt.
Jag fick lämna in bilen och ha lånebil fick själv betala självrisken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in