2026-05-12, 13:17
Medlem
christianseances avatar
Hej,

efter några år studier och av att ha förmånen att lära känna en hel del av nyckelpersoner inom ämnet och innehaft ett gäng olika roller i nätverk och organisationer

så släpper jag nu första versionen av en sajt med vad jag kommit fram till samt viktiga länkar till dokument, forskning, artiklar osv (översatt till ett gäng olika språk):

https://uap.solutions/sv

Min grundtes bygger på dels att metvetandets svåra problem (Chalmers, 1995) är olöst och att många av de mest framstående vetenskapsmännen har föreslagit att sinne går före materia. Även modern fysik i nobelpris från de senaste åren samt våra stjärnor här i landet lagom Maria Strømme och Beatriz Villarroel har på senare tid ihop med många andra ifrågasatt paradigm vi lever i gällande dels samma grundfråga som jag lyfter.

Det är den ena biten.

Sedan föreslår jag en syntes med Tobie Venne's forskning om hur vår fysiska värld är skapt för att förklara fysiska UFOn och de plasma orb:er som är vanliga observationer också.

Jag anser att detta är en testbar fullskalig modell för allt, en syntes mellan två världsbilder som bildar en Theory (Hypothesis?) of Everything.

UFOn förklaras som dels kan vara ET eller jordslig breakaway civilisation, antagligen båda (en hybrid mellan några hypoteser är ju rimlig, men knappast alla). Har försökt göra en pedagogisk tabell där alla jämförs.

I ljuset av de senaste dagarnas släpp från Pentagon av foton på objekt i månens himmel vid Apollo 2 och 17 så belyses ju verkligen Beas forskning om våran rymdhistorik verkligen stämmer.

Visst var Sputnik 1 först upp i omloppsbana enligt vad vi vet, men hur många känner till att tyskarna var först upp i rymden 1944 med raketen MW18014? Inte ens AI är bra på att svara här om man inte frågar precis rätt.

Lite såna godbitar går jag in på också i min relaterade Briefing till detta, som är riktad mot mitt andra land, Tyskland, där jag bott i 10 år. Ni finner den på svenska här;

https://de.uap.solutions/sv

Fritt fram att fila på med feedback, sågningar, instämmanden nu här, tack på förhand - går det att förstå min grundidé ens utan att ha satt sig in i teorierna jag hänvisar till så som the self-simulation hypothesis och Hofstader's strange loop?
Citera
2026-05-12, 13:28
Medlem
Jösses vilket jobbigt teckensnitt på sidan.
Citera
2026-05-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christianseance

Sedan föreslår jag en syntes med Tobie Venne's forskning om hur vår fysiska värld är skapt för att förklara fysiska UFOn och de plasma orb:er som är vanliga observationer också.

Vad är hans teori?
Citera
2026-05-12, 15:56
Medlem
christianseances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilipDick
Jösses vilket jobbigt teckensnitt på sidan.

Vilken av dem, den vita (uap.solutions) eller den gröna sidan (de.uap.solutions)?
Senast redigerad av christianseance 2026-05-12 kl. 16:41.
Citera
2026-05-12, 15:57
Medlem
christianseances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Vad är hans teori?

https://zenodo.org/records/19657650

https://orcid.org/0009-0002-3105-0070

https://x.com/Tobie_Venne/status/2048775076137328876
Citera
2026-05-12, 16:44
Medlem
Citat:
Visst var Sputnik 1 först upp i omloppsbana enligt vad vi vet, men hur många känner till att tyskarna var först upp i rymden 1944 med raketen MW18014?

A4/V2 känner vi alla till
Citera
2026-05-12, 19:55
Medlem
Citat:
Hej,

efter några år studier och av att ha förmånen att lära känna en hel del av nyckelpersoner inom ämnet och innehaft ett gäng olika roller i nätverk och organisationer

så släpper jag nu första versionen av en sajt med vad jag kommit fram till samt viktiga länkar till dokument, forskning, artiklar osv (översatt till ett gäng olika språk):

https://uap.solutions/sv

Min grundtes bygger på dels att metvetandets svåra problem (Chalmers, 1995) är olöst och att många av de mest framstående vetenskapsmännen har föreslagit att sinne går före materia. Även modern fysik i nobelpris från de senaste åren samt våra stjärnor här i landet lagom Maria Strømme och Beatriz Villarroel har på senare tid ihop med många andra ifrågasatt paradigm vi lever i gällande dels samma grundfråga som jag lyfter.

Det är den ena biten.

Jag anser att detta är en testbar fullskalig modell för allt, en syntes mellan två världsbilder som bildar en Theory (Hypothesis?) of Everything.

UFOn förklaras som dels kan vara ET eller jordslig breakaway civilisation, antagligen båda (en hybrid mellan några hypoteser är ju rimlig, men knappast alla). Har försökt göra en pedagogisk tabell där alla jämförs.

I ljuset av de senaste dagarnas släpp från Pentagon av foton på objekt i månens himmel vid Apollo 2 och 17 så belyses ju verkligen Beas forskning om våran rymdhistorik verkligen stämmer.

Visst var Sputnik 1 först upp i omloppsbana enligt vad vi vet, men hur många känner till att tyskarna var först upp i rymden 1944 med raketen MW18014? Inte ens AI är bra på att svara här om man inte frågar precis rätt.

Lite såna godbitar går jag in på också i min relaterade Briefing till detta, som är riktad mot mitt andra land, Tyskland, där jag bott i 10 år. Ni finner den på svenska här;

https://de.uap.solutions/sv

Fritt fram att fila på med feedback, sågningar, instämmanden nu här, tack på förhand - går det att förstå min grundidé ens utan att ha satt sig in i teorierna jag hänvisar till så som the self-simulation hypothesis och Hofstader's strange loop?

Intressant! Tack att du delar med dig av dina teorier.

På tal om Tyskland, hur ser du på Tysklands historia och detta fenomen?

Jag tror det kan finnas en länk där. Från UFO:t som kan ha kraschat i det fascistiska Italien 1933 och Hitlers maktövertagande samma år till de ockulta sällskap och föreningar som förekom i Nazi-Tyskland.

Min egen teori är att antingen så var UFO:n människor från framtiden som ville bevittna denna händelse på Jorden eller så frambringade nazisternas kraft och destruktivitet till viss del detta fenomen på Jorden. Det ena behöver ju inte utesluta det andra iofs.
Citera
2026-05-13, 00:35
Medlem
christianseances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einh
Intressant! Tack att du delar med dig av dina teorier.

På tal om Tyskland, hur ser du på Tysklands historia och detta fenomen?

Jag tror det kan finnas en länk där. Från UFO:t som kan ha kraschat i det fascistiska Italien 1933 och Hitlers maktövertagande samma år till de ockulta sällskap och föreningar som förekom i Nazi-Tyskland.

Min egen teori är att antingen så var UFO:n människor från framtiden som ville bevittna denna händelse på Jorden eller så frambringade nazisternas kraft och destruktivitet till viss del detta fenomen på Jorden. Det ena behöver ju inte utesluta det andra iofs.

Jag har tänkt i samma banor, men jag vet inte. Försöker förstå detta.

Under mina år i Berlin träffade jag inte på en enda UFO/UAP-intresserad person (så vitt jag vet). Här i Sverige någon här och där. Jag kikade precis på några nyckelord inför sökmotorsoptimering av mina sidor. Såg söktermer som var 5-6 gånger så vanliga i Sverige idag jämfört med Tyskland. Säger en hel del. Otroligt nedtryckt ämne.

SÅg ju även under pandemin att de har lite annan power än här att ta till kraftåtgärder. Så är väl samma sak med mörkläggningen kring detta, har aldrig getts ett lillfinger nånstans knappt.

Om en "svensk tiger" om försvarshemligheter så är en tysk ännu tystare.

Noterade ofta på förfester i Berlin hur folk satt i sina små grupper och tisslade, inte alls lika öppet som i andra länder att alla hänger med alla. Anekdotiskt men man har väl varit tvungen att akta sig för Stasi, spioner etc eller nåt. Fascinerande.
Citera
2026-05-13, 10:49
Medlem
christianseances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polox
A4/V2 känner vi alla till

Verkligen inte alla, men glad om du är med på tåget!
Citera
2026-05-13, 11:51
Medlem
Citat:
Verkligen inte alla, men glad om du är med på tåget!

Werner von Brauns examensarbete, så han kunde få jobb på NASA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in